Železniční doprava

První ucelený vlak skupiny GEFCO projel po Hedvábné stezce z Číny do Francie za méně než 3 týdny

Skupina GEFCO, globální hráč v segmentu průmyslové logistiky a přední evropský poskytovatel logistických služeb pro automobilový průmysl, přivítal první kompletní kontejnerový vlak, který přijel z Číny do Francie poté, co urazil cestu dlouhou 11 000 km. Vlak přepravuje kontejnery o délce 12,2 metru (40 stop) z čínského města Wuhan do Dourges v severní Francii pro klienta PSA za dobu kratší než 3 týdny.

Výjimečná cesta po Hedvábné stezce
 
Ucelený vlak, naplněný kompletně zbožím pro společnost PSA, opustil čínské město Wuhan 3. listopadu 2017. Přepravoval kontejnery přes Kazachstán, Rusko a Bělorusko. Služby pro oblast s rozchodem 1520 mm* mezi městy Dostyk (Kazachstán) a Brest (Bělorusko) poskytla partnerská společnost United Transport and Logistics Company (UTLC).
 
Z oblasti 1520 vlak pokračoval v cestě přes Polsko a Německo až do terminálu ve francouzském Dourges, kam dorazil 22. listopadu 2017. Po proclení byla zásilka distribuována přímo do továrny společnosti Française de Mécanique, dceřiné společnosti skupiny PSA, v Douvrin na severu Francie.
 
Po cestě přes sedm zemí, podél obchodní trasy označované jako Hedvábná stezka, s průměrnou ujetou vzdáleností okolo 600 km za den vlak naložený kontejnery o délce 12,2 metru dorazil do cílového místa za méně než 3 týdny. Projekt řídila a koordinovala skupina GEFCO ve spolupráci se svými partnery z oblasti železniční přepravy působícími v jednotlivých zemích, společně s týmy společnosti GEFCO Forwarding se sídlem v Šanghaji, Moskvě a Paříži.
 
Tento první kompletní kontejnerový ucelený vlak je součástí iniciativy One-Belt-One-Road představené čínskou vládou, ta je snahou o větší využití trasy Hedvábné stezky spojující Čínu s Evropou.
 
Propojení s Francií vytvořené touto pilotní přepravou představuje významnou změnu pozice Francie na nové Hedvábné stezce. V minulosti totiž většina tras nové Hedvábné stezky dosud končila v Německu a Polsku.
 
 
Skupina GEFCO se zaměřuje na novou Hedvábnou stezku
 
Zatímco Čína masivně investuje do rozvoje a propagace železniční přepravy mezi Asií a Evropou, skupina GEFCO pokračuje v rozvoji svých služeb železniční přepravy, aby byla schopna uspokojovat rostoucí nároky svých zákazníků na flexibilní řešení v dané oblasti.
 
Železniční nákladní přeprava je vedle letecké a námořní přepravy neopomenutelnou částí logistických toků. Hlavní konkurenční výhodou jsou nízké náklady ve srovnání s leteckou přepravou, rychlost porovnáváme-li ji s námořní dopravou a v neposlední řadě je výhodou též ekologický provoz. Využívána je  především u transportu zboží, kde je rozhodujícím faktorem rychlost přepravy, například dílů pro automobilový průmysl, elektronických produktů přepravovaných z Číny do Evropy. V opačném směru se jedná o transfery spotřebního zboží, služby chladírenské přepravy a přepravu pro čínský trh s náhradními díly. Transitní čas je v porovnání s námořní přepravou poloviční. V porovnání s leteckou přepravou je železnice mnohem levnější a způsobuje mnohem menší znečištění životního prostředí.
Skupina GEFCO měsíčně realizuje železniční přepravu zboží o průměrném objemu 300 TEU** v obou směrech.
 
Skupina GEFCO disponující zkušenostmi nabytými za 65 let svého působení v oblasti logistiky realizuje železniční přepravu dodávek z Asie do Evropy již více než 4 roky. Skupina podporuje růst objemu obchodů mezi těmito dvěma kontinenty kontejnerovou přepravou zásilek po železnici a neustále hledá nová cenově efektivní, flexibilní, spolehlivá a bezpečná řešení pro splnění požadavků zákazníků i podporu jejich obchodního rozvoje,“ řekl Anthony Gunn, výkonný viceprezident společnosti GEFCO Freight Forwarding.
 
Skupina GEFCO působí v Číně od roku 1995, zaměstnává více než 2000 pracovníků, provozuje 10 kanceláří a spolupracuje s partnery, přičemž pokrývá téměř celé území Číny. Skupina rovněž působí ve Vietnamu, Thajsku a Jižní Koreji.
 
Skupina GEFCO neustále hledá nová a konkurenceschopná řešení pro splnění požadavků zákazníků a podporu rozvoje obchodování mezi Asií a Evropou. Společnost poskytuje různé služby – od celokontejnerové přepravy (FCL) po sběrnou službu (LCL) a přepravu hotových vozidel – přizpůsobené pro produkty zákazníků: vozidla, maloobchodní zboží, oblast biologických věd atd., s podporou operativních a zkušených týmů působících v Číně, Polsku, Lotyšsku, Německu, Holandsku a Francii.
 
*Zóna 1520 odpovídá standardnímu rozchodu kolejí v Rusku. Do této zóny patří Společenství nezávislých států, Ukrajina, Gruzie, Turkmenistán, pobaltské země, Mongolsko a Finsko.
 
**TEU je jednotka kapacity nákladní přepravy používaná k popisu objemu odpovídajícímu kontejneru pro intermodální přepravu o délce 20 stop (6,1 m).
 
 
 

Přečtěte si také

Back to top button