První kontejnerová linka mezi Hamburkem a Černým mořem

Francouzské rejdařství CMA CGM rozšiřuje nabídku svých liniových služeb z Hamburku a poprvé zařazuje do jízdního řádu přístavy v Černém moři.

CMA CGM LAVENDER dnes startuje svou plavbu v rozšířené kontejnerové lince FEMEX 1 z hamburského kontejnerového terminálu Burchardkai  společnosti HHLA. Poprvé tak propluje Bosporem do Černého moře do přístavů Samsun (Turecko), Novorossijsk (Rusko) a Constanza (Rumunsko). FEMEX 1 se tak stává jedinou kontejnerovou liniovou službou mezi Severní Evropou a Černým mořem.

Důvodem pro rozšíření  již stávající liniové služby je stoupající poptávka po námořní dopravě mezi Severní Evropou a oblastí Černého moře. Především silný turecký dovoz a vývoz přes přístav Hamburk získává stále více na významu. Podle aktuálního hodnocení zemí počítá Hafen Hamburg Marketing (HHM) v námořní kontejnerové dopravě mezi Hamburkem a tureckými přístavy s nárůstem o 38 procent.

To odpovídá přibližně 75.000 TEU. Tím, že byl zařazen severoturecký přístav Samsun, je nyní Turecko z Hamburku ještě lépe dosažitelné. Plavba z Hamburku do Samsunu trvá 19 dnů. V opačném směru jsou lodě na cestě 22 dnů. Celkem nyní aktuálně pluje mezi přístavem Hamburk a Tureckem sedm linek, mezi tím také dvě víceúčelové/kusové linie. Zboží  hromadného substrátu je přepravováno v případě potřeby trampovou dopravou.

Ve FEMEXu 1 je nasazeno celkem šest lodí s celkovou kapacitou na 2.800 TEU. Nově přibyla CAMELLIA, která v rámci rozšíření  rotace posílila flotilu, takže může být zachována týdenní  frekvence odjezdů z Hamburku. Touto službou je propojeno 19 přístavů: Hamburk, Antverpy, Southhampton, Tangier, Marsaxlokk, Thessaloniki, Gebze, Istambul-Ambarli (Avcilar), Istambul-Haydarpasa, Samsun, Novorossijsk, Constanza, Instambul-Ambarli, Gebze, Gemlik, Aliaga, Marsaxlokk, Tangier a Casablanca. A odtud zpět přímo do Hamburku. Tato plavba trvá celkem 42 dnů.

Galerie (1 fotografie)

transport-logistika.cz, TZ