Přístav Hamburk získal zpět svůj podíl na trhu

Přístav Hamburk získal zpět svůj podíl na trhu a očekává pozitivní roční bilanci v překladu námořního zboží.

Německý největší univerzální přístav dosáhl v překladu námořního zboží v roce 2011 výsledných 132,2 miliomů tun a tím nárůstu o 9,1 procent. Za rok 2011 bylo přeloženo celkem 9 milionů kontejnerů (TEU). To je o 1,12 milionů TEU více než v roce 2010. Hamburk tímto v roce 2011 dosáhl největšího nárůstu v překladu kontejnerů ve srovnání s ostatními přístavy severozápadní  Evropy.

 

Po úspěšném roce 2011 se stal přístav Hamburk s celkem 9 miliony TEU opět druhým největším evropským kontejnerovým přístavem před Antverpami. Claudia Roller, předsedkyně představenstva Hafen Hamburg Marketing e.V. (HHM), představila na roční  tiskové konferenci HHM výsledky roku 2011: „Těší nás, že přístav Hamburk dosáhl v roce 2011 jak v celkovém překladu, tak i v překladu kontejnerů nadprůměrného nárůstu“.

 

Díky pozitivnímu vývoji  roku 2011 předpovídá paní Claudia Roller nárůst i v příštím roce: „Pro rok 2012 počítáme nadále s nárůstem překladu, který se však ve srovnání s rokem 2011 lehce zpomalí a dosáhne ke konci roku mírného plusu. Se stávajícími kapacitami, dobře vybudovanou infrastrukturou a výkonnými a mezinárodně oceněnými přístavními službami je Hamburk schopen odbavit  vzrůstající množství, jak je zde již zvykem, spolehlivě, rychle a s vysokým standardem.

Očekávané prohloubení plavební dráhy na dolním a středním Labi nadále zvýší atraktivitu Hamburku jako evropského významného přístavu pro velkokapacitní kontejnerové lodě v konkurenci s přístavy severozápadní  Evropy. Vývoj překladu kontejnerů lze momentálně kvůli ještě nedokončeným změnám ve významných námořních linkách pro rok 2012 jen nesnadně kalkulovat dopředu“.

 

Mezinárodní měnový fond (MMF) počítá po vzestupu světového obchodu v roce 2011 o 6,9 procent pro rok 2012 se snížením nárůstu světového obchodu o 3,8 procent. Odhady MMF vývoje světového hospodářství zahrnuje i to, že státy Eurozóny v roce 2012 kvůli vývoji dluhové krize v oblasti reálného hospodářství  lehce oslabí.

 

Galerie (1 fotografie)

transport-logistika.cz, TZ

Podobné články