Silniční doprava

Pokračování dálnic D3, D11 a D35 jsou nejdál s přípravou, začnou se stavět další kilometry

Pokračování jihočeské dálnice D3 k Českým Budějovicím, dálnice D11 od Hradce Králové směrem k Polsku a dálnice D35 mířící na Olomouc. To jsou nové úseky dálnic, které jsou nejblíž k zahájení výstavby. Informaci dostala vláda v rámci přehledu investorských příprav staveb.

Česká dálniční síť se rozroste v následujících letech o další desítky kilometrů nových úseků dálnic. Nejvýrazněji bude stát během letošního roku a na přelomu dalšího zahajovat výstavbu prioritních dopravních staveb, u kterých vláda vyjednala výjimku ze zcela nového posuzování dopadů staveb na životní prostředí, tzv. EIA.
 
Vláda na svém zasedání dostala informaci, že u šesti dopravních staveb už Ministerstvo životního prostředí vydalo závazné stanovisko nutné pro podání žádosti o stavební povolení. Konkrétně jsou to dálnice D1 Říkovice – Přerov; D3 Úsilné – Hodějovice – Třebonín; D11 Hradec Králové – Smiřice – Jaroměř; D49 Hulín – Fryšták; D55 Obchvat Otrokovic a modernizace železniční trati v úseku Sudoměřice – Votice. U zbývajících tří prioritních dopravních záměrů se předpokládá vydání závazných stanovisek nejpozději v průběhu února 2017. To se týká dálnic D35 Opatovice – Ostrov; D48 Frýdek-Místek obchvat; a nových úseků D6.
 
U těchto prioritních dopravních staveb nyní ve většině případů probíhá vyhodnocení výběrového řízení na zhotovitele nových úseků. Zároveň Ředitelství silnic a dálnic pokračuje v majetkoprávních vypořádáních pozemků a postupně žádá příslušné úřady o stavební povolení. Zahájení staveb se tak předpokládá po vydání nutných povolení v druhé polovině letošního roku, nejpozději na přelomu dalšího roku. Průběh stavebního řízení bude záviset nejen na Ministerstvu dopravy, ale i na dalších dotčených úřadech a zúčastněné veřejnosti. Stavět se pak budou nové úseky dálnic v průměru následující tři roky.
Nejvíc se budou stavět a otevírat úseky na brněnské D1, jihočeské D3 a hradecké D11
 
V letošním roce bude pokračovat ve velkém modernizace nejvytíženější dálnice D1 mezi Prahou a Brnem. Dál se bude stavět na čtyřech úsecích z loňského roku, konkrétně na úsecích 06 Psáře – Soutice (zprovoznění v listopadu), 15 Jihlava – Velký Beranov, 18 Měřín – Velké Meziříčí (zprovoznění v říjnu), západ a úsek 22 Velká Bíteš – Devět Křížů (zprovoznění v listopadu). Od začátku stavební sezóny se začne pracovat na dalších dvou úsecích, konkrétně úseku 10 Hořice – Koberovice a úseku 20 Velké Meziříčí východ – Lhotka.
 
Letos se také podaří otevřít dohromady devět kilometrů jihočeské dálnice D3. Konkrétně se zprovozní úseky Veselí nad Lužnicí – Bošilec a Borek – Úsilné. S výstavbou dalších 20 kilometrů D3 se začne v druhé polovině roku, konkrétně se bude pracovat na úsecích Úsilné – Hodějovice – Třebonín.
 
Pozadu nezůstane ani hradecká dálnice D11, kde bude otevřen poslední skoro čtyřkilometrový úsek do Hradce Králové. Zároveň se zahájí přípravné práce a archeologický průzkum v úsecích Hradec Králové – Smiřice – Jaroměř.
 
Přehled letos nově otevřených úseků dálnic
 
37,8 kilometrů nových úseků dálnic
-        D3 v úseku Veselí nad Lužnicí – Bošilec a Borek – Úsilné = 8,9 km
-        D11 Osičky – Hradec Králové (konečně spojí plnohodnotně Prahu a Hradce) = 3,7 km
-        D4 Skalka (uleví řidičům v problematickém stoupání za Příbramí) = 4,8 km
-        D1 modernizace – dokončení tří úseků – 6, 18, 22 = 20,4 km
 
 
Dokončení staveb na silnicích I. tříd, např.:
 
Nově připravované stavby
 
-        D1 – Říkovice – Přerov
-        D3 – obchvat Českých Budějovic (Úsilné – Hodějovice– Třebonín)
-         D6 – obchvaty obcí Řevničov a Lubenec
-        D11 Hradec Králové – Smiřice– Jaroměr
-        D35 – Opatovice nad Labem – Časy a Časy – Ostrov
-        D48 – obchvat Frýdku-Místku
        D49 – Hulín a Fryšták
-        D55 – obchvat Otrokovic
          modernizace D1 – nově zahájené úseky 04, 10, 12, 20
 
 
 

Přečtěte si také

Back to top button