Společnost Czech Airlines Technics uzavřela smlouvu na těžkou údržbu s leteckou společností Transavia

Czech Airlines Technics (CSAT), dceřiná společnost Českého Aeroholdingu poskytující služby v oblasti údržby letadel, uzavřela novou smlouvu na těžkou údržbu s leteckou společností Transavia.

Smlouva je uzavřena na pět let, a to do srpna 2022. CSAT tak bude exkluzivním poskytovatelem údržby pro letadla typu Boeing 737NG.

Czech Airlines Technics poskytovala služby pro leteckou společnost Transavia již dříve. O první letadlo se zaměstnanci CSAT postarali už v roce 2003. „Nyní dobíhá čtyřletá smlouva, která je platná do konce srpna 2017. I přesto, že se nejedná o smlouvu exkluzivní, CSAT v posledních dvou sezónách 2015/2016 a 2016/2017 provádělo 100 % plánované těžké údržby letadel společnosti Transavia,“ řekl Pavel Haleš, předseda představenstva Czech Airlines Technics. „Nová smlouva oproti předešlé ustanovuje CSAT jako exkluzivního a preferovaného poskytovatele údržby pro flotilu letadel společnosti Transavia, bude se tedy jednat o garantované objemy. Přesný počet zakázek bude vždy upřesněn, ale předpokládáme zajištění těžké údržby pro přibližně 18 letadel za sezónu, která začíná v září či říjnu každého roku,“ dodal Haleš.

Pracovníci CSAT budou zajišťovat těžkou údržbu pro celou flotilu společnosti Transavia. Smlouva na těžkou údržbu představuje zajištění plánovaných revizí pro dopravce, včetně případů neplánovaných prací, např. odstranění závad či oprav poškození na konstrukci letadla.

Transavia se tak řadí spolu se společnostmi České aerolinie, Germania, Neos a Travel Service mezi hlavní klienty, kterým CSAT poskytuje těžkou údržbu. Jen za loňský rok 2016 provedli zaměstnanci CSAT přes 100 těžkých revizí pro všechny své zákazníky.

 O společnosti Czech Airlines Technics

Czech Airlines Technics je dceřinou společností skupiny Český aeroholding. Zaměřuje se zejména na opravy a údržbu letadel a letecké techniky na úrovni těžké údržby (base maintenance), traťové údržby (line maintenance), údržby letadlových celků (components maintenance), podpory provozovatelů (engineering) a údržby letadlových podvozků (landing gear maintenance). Společnost provedla v loňském roce přes 100 zakázek těžké údržby na letadlech typu B737, A320 Family a ATR, přičemž podstatná část těchto zakázek byla realizována na letadlech zahraničních zákazníků. Mezi nejvýznamnější zákazníky CSAT patří České aerolinie, Finnair, Transavia Airlines, Germania, Travel Service, KLM Royal Dutch Airlines a NEOS. Nad rámec běžné údržby patří do portfolia poskytovaných služeb CSAT například realizace různých modifikací a servisních bulletinů, strukturálních oprav, výměn motorů, výměn a oprav letadlových podvozků a jiných letadlových komponentů. Za zmínku rovněž stojí modifikace Split Scimitar Winglets na letounech Boeing 737NG, kterou CSAT provedla jako první v kontinentální Evropě, a Sharklets na letounech Airbus A320.

Galerie (1 fotografie)

transport-logistika.cz, TZ Czech Airlines Technics