Letecká doprava

Flotila Emirates nově zahrnuje výhradně letouny Airbus A380 a Boeing 777

V souladu se svou strategií nabízet cestujícím maximální pohodlí
a přispívat k lepším výsledkům v oblasti životního prostředí vyřadila aerolinka Emirates z provozní služby poslední letouny Airbus A330 a A340.

Tento krok činí Emirates první a jedinou leteckou společností na světě provozující pro přepravu pasažérů flotilu kompletně vybavenou letouny Airbus A380 a Boeing 777.
Aerolinka Emirates nedávno vyřadila ze služby letoun A6-EAK. Ten byl posledním z 29 kusů Airbus A330, jenž patřil do flotily od roku 2002 a za 14,5 roků nalétal za více než 60 000 hodin přibližně 45 milionů kilometrů. Tato vzdálenost se vyrovná téměř šedesáti zpátečním cestám mezi Zemí a Měsícem. Společnost Emirates z flotily odebrala rovněž letoun A6 ERN, poslední aktivní Airbus A340, který pro aerolinky létal od roku 2004 (vyrobený byl v roce 1999).
 
Společnost Emirates vyloučila od ledna 2015 ze své flotily osmnáct letounů A330 a pět A340, jejichž průměrný věk byl 16,5 let. V porovnání s běžným standardem v letecké přepravě (25 let), jde tedy o výrazně kratší věk letounů. Kromě zmíněných změn plánuje aerolinka vyřadit dalších 25 letadel v průběhu roků 2017 a 2018, aby zajistila, že její flotila je moderní i výkonná, a svým pasažérům nabídla ještě vyšší míru komfortu a bezpečí.
 
Vyřazením starších modelů letadel a současně zapojením mladších a modernějších letounů získá Emirates jednu z nejmladších flotil v letecké přepravě s průměrným stářím strojů 5,2 let. Dvě nejmladší letadla ve flotile jsou 85. letoun společnosti A380 – první z nové generace A380 z října 2016 – a 125. letoun aerolinky Boeing 777-300ER mladší než 2 týdny. Flotila Emirates kompletně vybavená letouny Airbus A380 a Boeing 777 bude mít také menší dopad na životní prostředí, protože její nové modely ve srovnání s jejich předchůdci vykazují jak efektivnější spotřebu paliva, tak i nižší produkci emisí.
 
Za kalendářní rok 2016 Emirates potvrdila objednávku celkem 36 nových letounů: dvaceti Airbusů A380 a šestnácti Boeingů 777. Zahrnuty jsou rovněž letouny příští generace Boeing 777-300ER s vylepšenými sedadly v byznys třídě a dalšími vlastnostmi, včetně nižší spotřeby paliva. Tato generace má být dodávána od listopadu 2016.
 
Emirates je v současné době největším provozovatelem letounů A380 Airbus a Boeing 777 s celkem 85 Airbusy A380 a 160 Boeingy 777. Ze 234 kusů letadel evidovaných v zakázkách aerolinky v hodnotě více než 112 miliard USD bude celkem 150 nových letadel Boeing 777X, které mají být dodány počínaje rokem 2020. Letoun je v porovnání se svými předchůdci efektivnější v oblasti spotřeby paliva. Kromě toho představí i celou řadu na komfort zákazníka orientovaných prvků, například velká okna, vyšší strop a širší kabiny.

Přečtěte si také

Back to top button