Zprávy

Sedmdesát milionů korun – právě o tolik se zvýšil objem odhalených pojistných podvodů

Od ledna do konce září prověřovali specialisté Allianz pojišťovny 2143 podezřelých případů a odhalili pojistné podvody za 207 milionů korun.

Vloni tato částka za stejné období dosáhla 137 milionů korun. Detektivové Allianz tak zaznamenali v rámci odhalených podvodů sedmdesátimilionový nárůst. Kromě kriminalistických metod jim při tom stále více pomáhá také moderní technika.
 
O padesát procent vyšší nárůst pojistných podvodů zaznamenala Allianz v Praze a na jižní Moravě. Pouze tři regiony, konkrétně Vysočina, Olomoucko a střední Čechy, meziročně vykázaly nižší čísla.
 
Nejvíce podvodů se týkalo pojištění motorových vozidel, odpovědnostního pojištění a v poslední době se objevují také případy z oblasti životního pojištění, ve kterých často asistují lékaři. Nejen zde je však častá účast spolupachatelů.
 
Klient přišel o všechno. I o to, co neměl
 
O vynalézavosti podvodníků pracujících v tandemu svědčí případ klienta, který Allianz pojišťovně „naúčtoval“ proplacení kompletního poškození veškerých domácích spotřebičů ve výši 350 000,- Kč v důsledku přepětí. Vše doložil fotodokumentací a předložil doklady o nevratném poškození pračky, sušičky, myčky, dvou televizí, mikrovlnky, vaflovače, mixéru, topinkovače, fénu, kulmy a dalších přístrojů.
 
V místě jeho bydliště provedli detektivové Allianz pojišťovny šetření i u ostatních nájemníků v budově a nezjistili u nich žádná obdobná poškození ani problémy s elektřinou. Nepotvrdil je ani dodavatel elektrické energie v dané lokalitě. Ukázalo se, že doklady o poškození elektrospotřebičů byly účelově vystavené a detektivové nabyli podezření, že některé ze spotřebičů dotyčný ani nevlastnil.
 
Klient dlouho odmítal prohlídku poškozených věcí a neustále měnil dobu a místo setkání s vyšetřovateli. Nakonec pod tíhou důkazů a vidiny trestního stíhání od nároků na pojistné plnění odstoupil.
 
„Přivydělat“ si chtěl i jeden z klientů cestovního pojištění, a to po dovolené, kterou strávil v Jižní Americe. Protože se zranil, vyhledal ošetření u místního soukromého lékaře. Platbu zde uhradil a obdržel všechny potřebné doklady. Ve snaze zlepšit svůj finanční rozpočet, zřejmě vyčerpaný tak finančně náročnou cestou, upravil výši plateb na fakturách za ošetření, které následně předložil pojišťovně.

Likvidátorovi byla požadovaná částka podezřelá, protože několikanásobně převyšovala běžné náklady za ošetření v dané zemi. Klient ale trval na svém. Do případu následně vstoupili detektivové Allianz pojišťovny a bylo jen otázkou času prokázat, že předložené faktury byly pozměněny. Potvrdilo se to i ověřením u zahraničního lékaře, který měl svědomí čisté. Klient se po předložení důkazů vzdal nároku na pojistné plnění, a odešel tak nakonec s prázdnou.

Přečtěte si také

Back to top button