Nový Mercedes-Benz ANTOS pro těžkou krátkou rozvážku

Jde o první sériově vyráběný rozvážkový truck na kratší vzdálenosti, který představuje novou třídu s vylepšeným ovládáním a zlepšenou účinností. Může mít krátkou nebo středně velkou kabinu s širokým rozsahem motorů s třinácti výkony a s technologií Euro 6.

Už brzy Mercedes-Benz rozšíří rodinu trucků o nového člena s označením Antos, který je určen pro těžkou rozvážku zboží na krátké vzdálenosti. Jde o zcela nové vozidlo v rodině užitkových Mercedesů. Antos je právě před zahájením sériové výroby a poprvé bude vystaven na IAA v Hannoveru v září tohoto roku.

Mercedes-Benz je mezi výrobci první, který modelem Antos představuje konstrukční řadu užitkových vozidel zvlášť vyvinutou pro různé požadavky v distribuční přepravě. Mercedes-Benz Antos slibuje přepravcům a řidičům jednoduchou a promyšlenou manipulaci a také optimální účinnost. Antos nabízí dopravcům i řidičům výhody skvělého řízení a pozoruhodnou účinnost. Celkový design nového trucku koresponduje s tvary a stylem nových Actrosů. Jenže zcela odlišné požadavky na kabinu mu poskytují nezaměnitelnou vlastní charakteristiku. Kabina široká 2,30 metru je navržena zvláště důsledně pro rozvážku zboží na krátké tratě. Může být krátká typu S, nebo středně velká s označením M. Obě poskytují nejlepší kombinaci lehkého vstupu za volant po čtyřech schůdcích, optimalizovanou ergonomii a intuitivní ovládání, které je téměř identické jako má nový Actros Euro 6.

 

 

Motor nového Antose vyrobený v Mannheimu je v relaci předpisů Euro 6 s Blue Efficiency Power. Představili ho novinářům v březnu tohoto roku. Motory jsou tři, řada OM 39x (394 a 396) a OM 471, ve třinácti výkonových verzích, které zahrnují široké spektrum od 175 kW (238 k) po 375 kW (510 k). Antos může být buď jako šasi s nástavbou nebo jako tahač pro připojení návěsu. Dokonce s velkorysým odstupňováním rozvorů, kterých je až 67. Od 2650 mm až po 6700 mm. Aby se řidič mohl důkladně soustředit na jízdu, trucky jsou vybaveny kromě jiných bezpečnostních technologií i automatizovanou převodovkou PowerShift a aktivním brzdovým asistentem.

 

Aby se zvýšila účinnost vozidel, Antos může být jako verze Loader navržena na maximální zatížení, na rozdíl od verze Volumer, která má nízko umístěná spřáhla pro návěs, nebo nízký rám a spolu s velkou výškou interiéru nástavby až tři metry lze maximálně využít jeho prostorovou kapacitu.

Trucky Antos jsou stavěny na všechny druhy regionální dopravy, zejména dopravu takových komodit jako jsou potraviny určené do maloobchodní sítě. Ta se totiž stala klíčovým sektorem.

 

Trucky s chladírenskou nebo skříňovou nástavbou, které se také často používají, mají téměř stejné rozměry i pro městskou dopravu, na venkovské cesty či jízdy po dálnici.

Široké spektrum výkonu motorů se požaduje z hlediska měnící se regionální topografie a rozdílných zatížení, při mnoha zastaveních a při časté potřebě měnit trasu vzhledem k podstatě profesionální logistické obratnosti. Navíc dopravce požaduje vozidlo, které by představovalo, podobně jako nejnovější mobilní telefon, reprezentativní image jeho společnosti.

 

Tento článek byl zveřejněn v Magazínu TRANSPORT a LOGISTIKA, 9-10/2012

Galerie (6 fotografii)

redakce Magazínu TRANSPORT a LOGISTIKA

Podobné články