Motorismus

Audi zvýšila v únoru v Číně prodej na rekord nad 31.000 aut

Měsíční prodej německého výrobce luxusních automobilů Audi na čínském trhu v únoru poprvé překonal hranici 30.000 vozů.

Firma dnes oznámila, že prodej meziročně stoupl o dvě třetiny na 31.352 vozů. “Tento úspěšný kurz si chceme v roce 2012 držet a nadále vykazovat dvouciferný procentní růst,“ uvedl podle agentury DPA člen představenstva společnosti Peter Schwarzenbauer. 
    
V celém loňském roce prodej Audi v Číně stoupl o 37 procent na rekordních 313.036 vozů. Firma si tak opět zajistila vedoucí pozici na čínském trhu s luxusními automobily. Šéf čínských aktivit Audi Dietmar Voggenreiter minulý týden v rozhovoru pro list WirtschaftsWoche uvedl, že letos počítá s růstem automobilového trhu v Číně o osm až deset procent. Dodal, že Audi hodlá během dvou let zdvojnásobit počet svých prodejců v Číně na 400. Čína se loni poprvé stala největším trhem automobilky Audi. Poptávku po luxusních vozech v Číně podporují zlepšující se majetkové poměry obyvatel a stoupající význam střední třídy. 
    
Automobilka Audi v prosinci uvedla, že hodlá v příštích letech více než zdvojnásobit svou výrobní kapacitu v Číně na 700.000 vozů ročně ze současných 300.000 vozů ročně. Dodala, že plánuje výstavbu nové továrny na jihu Číny, která by měla zahájit provoz od roku 2013. Audi je stejně jako Škoda Auto součástí německého koncernu Volkswagen. Ten je největší automobilkou v Evropě a do roku 2018 se chce stát největším výrobcem automobilů na světě. 
    
Čína v roce 2009 díky silnému růstu prodeje vystřídala Spojené státy na pozici největšího automobilového trhu světa. Přední světové automobilky se snaží expanzí v Číně a na dalších rozvíjejících se trzích kompenzovat slabší poptávku ve vyspělých zemích.
 

Přečtěte si také

Back to top button