Motorismus

Aliance Renault-Nissan loni zvýšila prodej vozů o deset procent

Aliance francouzského Renaultu a japonského Nissanu, do níž patří i ruská automobilka AvtoVAZ, zvýšila v loňském roce prodej automobilů o deset procent na 8,03 milionu vozů.

Zasloužilo se o to hlavně oživení amerického trhu a silná poptávka v Číně, sdělil v úterý na mezinárodním autosalonu v Detroitu šéf aliance Renault-Nissan Carlos Ghosn. K růstu ze všech partnerů přispěl nejvíce Nissan, jehož osobních a lehkých užitkových automobilů se po celém světě prodalo 4,67 milionu, o 14 procent více než v roce 2010. Nissan růstem svého odbytu podle Ghosna překonal výkon všech hlavních trhů – v USA si polepšil o 8,9 procenta a v Číně o deset procent. 
    
Odbyt vozů Renault vzrostl o 4,6 procenta na 2,72 milionu. AvtoVAZ, na němž má Renault 25 procent, loni prodal 630.000 vozů. Růst čínského trhu letos podle Ghosna zpomalí, americký trh však nadále poroste tempem pět až osm procent. Evropský trh automobilů, který loni klesl o zhruba jedno procento, tento rok zřejmě zaznamená propad o tři až pět procent. „Předpokládáme, že do Evropy přijde tento rok recese,“ řekl Ghosn podle agentury Reuters.
 

Přečtěte si také

Back to top button