V 1. pololetí tohto roku vzrostly světové prodeje skupiny PSA Peugeot Citroën o 0,4% na 1 547 000 vozů

V Evropě činily prodeje skupiny PSA Peugeot Citroën 984 000 vozů, což je o 2,9 % víc než v 1. pololetí roku 2014.

Prodeje značky Peugeot stouply o 6,7 % zejména díky vynikajícím výsledkům vozu Peugeot 308, který se v Evropě umístil na 3. místě v segmentu C (hatchbacky a kombi) a ve Francii stojí v čele segmentu. V segmentu B-SUV se Peugeot 2008 udržuje na 2. místě v Evropě, prodeje dvou nejvyšších úrovní výbavy představují 57 %.

Počty nově registrovaných vozů značky Citroën stouply o 2,8 %. Značka těží z přehodnocení své pozice na trhu, které bylo zahájeno před rokem, ze své efektivní obchodní politiky a z úspěchu svých novinek v oblasti osobních vozů. Citroën C4 Cactus, jenž získal řadu ocenění, především cenu „World Car Design of the Year“, kterou obdržel v dubnu v New Yorku, registruje za půl roku již více než 43 000 prodaných vozů. Nový Citroën C1 zaznamenal za půl roku 32 000 prodaných vozů, což představuje nárůst o 54 % oproti jeho předchůdci.

Značka DS registruje 40 700 prodaných vozů, mezi 1. a 2. čtvrtletím došlo k nárůstu o 14 %, a to díky zahájení prodeje nového modelu DS 5. Značka pokračuje ve své dlouhodobé strategii přesunu do kategorie prémiových vozů. Slaví 60. výročí původního modelu DS tím, že všechny modely v řadě nabízí v limitované edici „1955“.

1. pololetí roku 2015 je navíc poznamenáno otevřením nových prodejen DS STORE, mezi nejnovější patří DS STORE v Paříži, Ženevě, Lucemburku a Miláně. Síť DS dnes tvoří 9 DS STORE a 65 SALON DS.

V Číně a v jihovýchodní Asii činí prodeje skupiny PSA Peugeot Citroën 368 000 vozů, což představuje nárůst 2,2 % oproti 1. pololetí roku 2014.

Peugeot je již druhým rokem po sobě jednou z nejrychleji rostoucích mezinárodních značek, což potvrzuje i svým 11,1 % nárůstem v Číně: SUV 2008 a 3008 zaznamenávají nárůst o 34 %, nový hatchback 408 má za sebou vynikající start (+68 % oproti předchozí 408), k výsledku přispěl i model 308 S, uvedený na trh v dubnu.

Prodeje značky Citroën v Číně oproti 1. čtvrtletí 2014 poklesly o 6,7 %, především v důsledku zastavení verzí s nízkou marží, jako byl bývalý Citroën C-Elysée, a poklesem segmentu tříprostorových hatchbacků, v němž značka realizovala všechny své prodeje až do úspěšného uvedení SUV C3-XR v prosinci 2014 (téměř 30 000 prodejů). Citroën C-Elysée zůstává s více než 46 000 prodanými kusy za pololetí bestselerem značky.

DS registruje v Číně nárůst prodejů o 4 % zejména díky úspěchu modelu DS 6. Značka současně dál rozvíjí svou distribuční síť, která již dnes pokrývá 60 největších měst a tvoří ji 84 DS STORE. Čína dnes představuje 20 % světových prodejů značky.

Afrika a Střední východ jsou historickými trhy skupiny. V prvním pololetí si zde skupina zajistila silné pozice v řadě zemí, zejména pak v Tunisku, Maroku a Alžírsku.

Peugeot registruje s 61 700 prodanými vozy v 1. pololetí nárůst o 11 % oproti roku 2014. Značka využila oživení tureckého trhu, na kterém zvýšila svůj podíl o 0,6 procentního bodu.

Peugeot si zlepšil i své postavení v Alžírsku, jeho podíl zde stoupnul z 10,8 % na 13 % a značka si upevnila své postavení 3. nejvýznamnější značky na trhu.

Citroën zaznamenal s 38 300 prodanými vozy nárůst o 53 % a zlepšil si postavení na dvou důležitých trzích regionu, v Turecku (+1 procentní bod) a v Alžírsku (+0,5 procentního bodu), zejména díky úspěchu modelu Citroën C-Elysée, který je v těchto 2 zemích nejprodávanějším vozem značky.

V Latinské Americe a v Eurasii trhy klesají a značky Peugeot i Citroën se zaměřily na zlepšení marží a soustředily se na nejvýnosnější vozy a vozy vyráběné přímo v místě. V Mexiku vzrostly prodeje vozu Peugeot o 19,6 % díky úspěchu modelů Peugeot 301 a Partner a spuštění prodeje nového Peugeotu 308.

Galerie (4 fotografie)

transport-logistika.cz, TZ Peugeot

Podobné články