Zprávy

Renault Trucks zaznamenal 10% nárůst fakturovaných vozidel v roce 2018

Renault Trucks zakončil rok 2018 s celkovým objemem 54 868 fakturovaných vozidel, což znamená 10% nárůst v porovnání s předchozím rokem. Na dynamickém evropském trhu posílil francouzský výrobce svoji pozici zvýšením tržního podílu o 0,2 procentního bodu v segmentu vozidel nad 16 t.

V roce 2018 zaznamenala značka Renault Trucks čtvrtý rok po sobě nárůst prodaných vozidel. V kategorii vozidel střední a těžké řady vzrostly prodeje o 7,6% a v segmentu lehkých užitkových vozidel se prodeje zvýšily o 15%.

Rozdělení fakturací
• Evropa (mimo Francii): 26 830 fakturovaných vozidel (+13,5%)
• Francie: 23 581 fakturovaných vozidel (+10,1%)
• Ostatní země: 4 457 fakturovaných vozidel (-8,8%)

Významný nárůst objemů v Evropě
Evropský trh vozidel nad 6 t vzrostl o 4,2%. Počet předaných vozidel Renault Trucks v této kategorii vzrostl o 7,6% a znamenal navýšení tržního podílu pro francouzského výrobce o 0,1 procentního bodu na 8,5%.

V segmentu vozidel nad 16 t se tržní podíl Renault Trucks zvýšil o 0,2 procentního bodu na 8,9%. U vozidel střední řady 6 – 16 t, klesl tržní podíl o 0,3 procentního bodu na 6,2%. Počet registrovaných vozidel poklesl o 3,8% v důsledku stažení modelu D Cab 2m z nabídky. Renault Trucks posílil svoji pozici leadera na domácím trhu s tržním podílem 28,1%.

Mezinárodní trh zaznamenal nárůst v Africe
V mezinárodním měřítku Renault Trucks vyfakturoval 4 457 vozidel což je pokles o 8,8%, který mohl být způsoben zavedením dovozních kvót v Alžírsku v loňském roce. Francouzský výrobce je aktivní především na africkém trhu, kde zaznamenal v roce 2018 nárůst objemu prodaných vozidel o 25%. Ve francouzsky mluvících částech Afriky dosáhl Renault Trucks tržního podílu 20% v segmentu těžké řady (+1 procentní bod). Rok 2018 byl pro francouzskou značku úspěšný i v Turecku s nárůstem 2,1 procentního bodu na celkový tržní podíl 5,8% a na Středním východě (+1,1 procentního bodu s tržním podílem 6,4%).

Rekordní nárůst 23% pro ojetá vozidla Renault Trucks
V loňském roce dosáhl Renault Trucks rekordního růstu prodeje ojetých vozidel s celkovým počtem 8 500 fakturovaných vozidel, což představuje nárůst o 23%. Pozitivní vývoj zaznamenaly také poprodejní služby pro ojetá vozidla Renault Trucks, zvláště pak nabídka Selection s penetrací 18%, což představuje nárůst 6 procentních bodů.

Ojetá vozidla představují pro Renault Trucks jednu z klíčových oblastí. V roce 2017 výrobce otevřel specializované dílny pro renovaci ojetých vozidel (Used Trucks Factory) ve své továrně v Bourg-en-Bresse. V roce 2018 bylo v Used Trucks Factory renovováno 400 ojetých nákladních vozidel v porovnání s 230 renovovanými vozidly v roce 2017. V konečném měřítku by renovovaná vozidla z Used Trucks Factory měla představovat 10% celkového prodeje ojetých vozidel. Po modelu T X-Road představil Renault Trucks v roce 2018 další model ze své továrny Used Trucks, T P-Road, tahač upravený na podvozek.

Poprodejní služby: 5% nárůst obratu náhradních dílů
Poprodejní služby zaznamenaly stabilní vývoj a 5% nárůst obratu náhradních dílů stejně jako nárůst prodeje servisních smluv. V loňském roce bylo dodáno 32 000 vozidel společně se servisní smlouvou o údržbě, což představuje nárůst míry penetrace o 5 procentních bodů na 23,6%. V současné době využívá 60 000 vozidel servisních smluv Renault Trucks, ať už jde o smlouvy o údržbě anebo prodlouženou záruku. Značka Renault Trucks nabízí dopravcům ideální zabezpečení a klid při provozu vozidel díky prodloužení záruky na náhradní díly montované v jejich autorizovaných servisech na dva roky, bez omezení počtu najetých kilometrů.

Renault Trucks se připravuje na budoucnost
Snížení spotřeby paliva a emisí CO2 bylo pro Renault Trucks vždy středem zájmu. Francouzský výrobce proto vyvíjí maximální úsilí pro plnění emisních limitů CO2 stanovených EU.

Na konci loňského roku Renault Trucks oznámil uvedení modelů T, D a D Wide ve verzi 2019, které v porovnání s předchozí generací dosahují nižší spotřeby paliva až o 7%. Renault Trucks také pokračuje ve svém výzkumu v oblasti zvyšování energetické účinnosti dieselových nákladních vozidel s laboratorním modelem Optifuel Lab 3, kde si klade za cíl snížit do roku 2020 spotřebu paliva o 13% pro celou jízdní soupravu tahač – návěs.

V neposlední řadě Renault Trucks uvede v letošním roce ve snaze zlepšit kvalitu ovzduší 100% elektrické modely D a D Wide Z.E, které jsou vyráběny v jeho továrně Blainville-sur-Orne. Renault Master Z.E. je v prodeji v obchodní síti Renault Trucks ve vybraných zemích.

Přečtěte si také

Back to top button