Zprávy

Případová studie: Díky změně přepravce zlepšil PANFLEX včasné doručení zásilek

Odvětví: obalový průmysl
Zákazník: PANFLEX, s.r.o.
Cíl: zefektivnit přepravu zásilek do Německa
Využitá služba: Do Německa bez hranic

O PANFLEX:
Společnost PANFLEX působící v obalovém průmyslu byla založena v roce 1991 a v současnosti je u nás jedním z předních specialistů na potisk obalových materiálů. Zabývá se celým procesem tisku od pomoci s grafickými návrhy přes úpravu tiskových dat, tvorbu štočků a optimalizaci až po finální tisk. Ke své práci využívá moderní a inovativní technologie, s týmem, který čítá na 100 zaměstnanců, je k dispozici ve 4 zemích.

O Der Kurier:
Der Kurier se specializuje kurýrní na dopravu do Německa, nabízí zde službu Do Německa bez hranic, která byla uvedena na začátku roku 2018. Určena je pro B2B trh a slibuje doručení zásilky v rámci Německa nejpozději do poledne druhého dne, a to za podmínek vnitrostátní přepravy po Německu. Na českém B2B trhu působí firma Der Kurier zhruba 14 let. Napříč Německem využívá 250 doručovacích dep.

Popis problému:
PANFLEX dodává své produkty také zahraničním zákazníkům a v rámci dodávek do Německa řešil, jak proces celkově zjednodušit a eliminovat rozdíl ve vnitrostátní a mezinárodní dopravě do Německa. Při využívání služeb konkurenčního dopravce postrádala společnost PANFLEX zejména garanci doručení některých nadrozměrných i standardních zásilek včas. Zákazníci PANFLEX jsou však na včasném doručení závislí, protože se od něj odvíjí další výroba a případné zpracování, které může být zpožděnou a nejistou přepravou silně narušeno. Bylo potřeba stabilizovat zákaznický servis tak, aby se stávající zákazníci mohli na včasné doručení spolehnout a firma získala i nové zákazníky, pro které je rychlé doručení důležitým kritériem.

Výběr nového přepravce:
Při výběru nové přepravní společnosti byla klíčovým faktorem garance včasného doručení, kterou byla schopná zajistit právě společnost Der Kurier. Díky svému know-how je schopná doručit zásilky z České republiky do Německa do 12:00 druhého dne, a to i v případě vyzvednutí v odpoledních hodinách. Garance doručení následující pracovní den do 12:00 se vztahuje na standardní i nadrozměrné zásilky.

„Reakce na naši nabídku byla rychlá, spolupracovat jsme začali zhruba 14 dnů po jejím odeslání. Zavedení našich služeb bylo velmi jednoduché a myslím, že to příliš práce nezabralo. K zadávání zásilek využíváme jednoduchý objednávkový systém, na který není těžké si zvyknout,“ popisuje Přemysl Lukeš, výkonný ředitel Der Kurier.

Popis řešení a výsledek:
Službu Do Německa bez hranic dopravní společnosti Der Kurier využívá PANFLEX od března roku 2018. Společnost Der Kurier je schopná díky svému know-how zásilky svého klienta PANFLEX doručovat z České republiky do Německa s garancí následující pracovní den do 12:00, a to za podmínek vnitrostátní dopravy po Německu. Výhodou je také jednoduchý a intuitivní online systém pro zadávání zásilek a výhodná cenová politika, která nerozlišuje expresní a standardní dodání. Výsledkem je zejména zvýšená spokojenost zákazníků, kteří své produkty dostávají včas a není tak narušován proces následného zpracování. Služba Do Německa bez hranic tak společnosti přinesla obecné zlepšení zákaznického servisu a přinesla nové časově náročnější zakázky.

• Díky přechodu na nového přepravce zaznamenává PANFLEX snížení počtu zásilek nedoručených v dohodnutém termínu o 85 %.
• Cena dle využitého typu služby a typu zásilky se pro stejné destinace snížila až o 50 %.

„Využívání služeb Der Kurier nám přineslo zejména vyšší spokojenost našich zákazníků, kteří se nyní mohou spolehnout na to, že u nich budou produkty ve chvíli, kdy je potřebují. Jako velké plus vnímám také přímé napojení na Německo, a to i z důvodu ekologického přístupu, kdy zásilky necestují po dalších zahraničních překladištích, ale jsou doručovány rovnou k zákazníkovi. Díky tomu je zaručena nižší zátěž pro životní prostředí,“ říká Václav Mlynář, obchodní ředitel PANFLEX.

Přečtěte si také

Back to top button