Zprávy

Nový Kögel Lightplus Coil: větší užitečné zatížení pro přepravu svitků

Další premiérou na výstavě užitkových vozidel IAA 2018 je zcela nově konstruovaný návěs Kögel Lightplus Coil.

Tento návěs lehké konstrukce pro přepravu svitků a dělené pásové oceli je samozřejmě také vybaven optimalizovaným profilem vnějšího rámu a vylepšenou nástavbou, která je charakteristická pro návěsy Kögel generace NOVUM. Kögel Lightplus Coil má rám a nástavbu, které jsou zvláště optimalizovány z hlediska užitečného zatížení a hmotnosti. Díky nízké vlastní hmotnosti od 5 420 kilogramů s individuální výbavou a 5 790 kilogramů v základní výbavě jezdí obzvlášť úsporně. Celková technická hmotnost je 39 000 kilogramů a technické zatížení točnice je 12 000 kilogramů.

Přečtěte si také

Rám v provedení Coil s lehkou konstrukcí

Rám podvozku návěsu Kögel Lightplus Coil optimalizovaný pro ještě vyšší užitečné zatížení a s lehkou ocelovou konstrukcí má výšku krku rámu 120 milimetrů. Díky snížení o 60 milimetrů ve srovnání s předchozím modelem Light Coil má také výhody z hlediska využitelné vnitřní výšky. Vysoká stabilita a dlouhá životnost, i přes nižší využití materiálu, je zajištěna použitím vysoce kvalitních jemných zrnitých ocelí. V prohlubni pro svitky, která má v standardním provedení délku 7 200 milimetrů, se přepravují svitky a dělená pásová ocel o průměru 900 až 2 100 milimetrů a s maximálním rovnoměrným zatížením 27 tun na 1,5 metru.Pro zajištění nákladu jsou v prohlubni pro svitky standardně rozmístěny dva páry kapes na sloupky – jeden pár kapes na sloupky na přední části korby a jeden pár ve vzdálenosti asi 2 050 milimetrů pro uchycení trubek čtvercového průřezu. Vystavený návěs má navíc volitelně dodávaných osm párů kapes na sloupky v prohlubni pro svitky a osm párů kapes na sloupky ve vnějším rámu. Jako náhrada přední stěny jsou volitelně namontovány dva kusy kapes na sloupky. Ve vnějším děrovaném ocelovém rámu Vario-Fix je k dispozici 13 párů vázacích třmenů, z toho pět párů se silou v tahu 2 500 kg na kroužek a osm párů se silou v tahu 4 000 kg na kroužek v oblasti těžiště užitečného zatížení. 16 krytů prohlubní pro svitky zajišťuje rychlé a bezpečné zakrytí, popřípadě odkrytí prohlubně pro svitky. Nosnost dna prohlubní pro svitky je dimenzována pro vysoké zatížení nápravy vysokozdvižného vozíku až 5 460 kilogramů. Kögel Lightplus Coil je samozřejmě opatřen certifikátem o zajištění nákladu podle normy DIN EN 12642 Code XL.

Kögel Lightplus Coil generace NOVUM

A samozřejmě i návěs Kögel Lightplus Coil přichází se známými výhodami generace NOVUM. Mimo jiné k nim patří nová vzduch a světlo propouštějící konzola na přední stěně, která odvádí síly přes podélný nosník do rámu, nový profil vnějšího rámu, který významně zlepšuje dostupnost vázacích bodů Vario-Fix, a variabilní kapsy na latě posuvných a rohových sloupků. Přední stěna včetně předních objemových rohových sloupků, zadních rohových sloupků a portálových dveří v zadní stěně – to vše je v základní výbavě u návěsu Kögel Lightplus Coil vyrobeno z hliníku.

Je to možné i u generace NOVUM – perfektní zajištění nákladu s řešením Kögel Coilfix

Volitelně je k dispozici návěs Lightplus Coil se systémem zajištění nákladu Coilfix. Systém Coilfix se skládá z jedné upínací tyče, čtyř nástrčných sloupků pro trubky čtvercového průřezu s háky na těžký náklad a úchytnými otvory pro distanční trubky, dvou distančních trubek a vždy tří vázacích lan a upínacích popruhů k diagonálnímu zajištění. Tím je zajištěno tvarové zajištění. Plošným použitím upínací tyče a zástrčných klanic je zabráněno poškození svitků a dělené pásové oceli.

Individuální výbava výstavního exponátu

S volitelnou výbavou lehké konstrukce, jako jsou například hliníkové ráfky, hliníkové podpěry sedla, hliníkové vzdušníky, hliníková vzpěra střechy, boční zábrana z hliníku nebo lehké pneumatiky, má ještě vyšší užitečné zatížení. Vystavovaný návěs Lightplus Coil je navíc vybaven volitelně dodávaným odmrazovacím systémem. Tato dlouhá nafukovací vzduchová hadice je namontována pod střešní plachtou. V nafouknutém stavu vytlačí hadice plachtu směrem nahoru do tvaru šikmé střechy a nashromážděnou vodu, sníh a led tak jednoduše a pohodlně odstraní. Řidiči tak splní povinnost odstranit před zahájením jízdy z plachtových střech nákladních automobilů vodu a led, a zabránit tak těžkým nehodám způsobeným pádem ledových ker. Pro snadné a rychlé zajištění posuvné střechy v otevřeném stavu je vystavený exponát vybaven novou zarážkou Kögel EasyFix. Zarážka Kögel EasyFix nejen bezpečně udrží střechu v otevřené poloze, ale po nakládce umožní také jednoduché zavření střechy bez opětovného odjištění. Systém zvyšuje efektivitu a bezpečnost při nakládce nebo vykládce. Pro zvýšení bezpečnosti provozu a zabránění dopravním nehodám při odbočování je návěs lehké konstrukce vybaven volitelnými blikajícími bočními obrysovými světly. K další individuální výbavě patří zvedák nápravy, blok zadních světel Kögel LUXIMA, couvací LED reflektor Kögel LUXIMA, pryžové tlumiče nárazů, uložení pro zásuvné latě, uložení pro nástrčné sloupky, ocelový přejezdový plech a další.

Vysoký stupeň individualizace podle potřeb zákazníka

Díky modulovému systému lze také u návěsu Kögel Lightplus Coil generace NOVUM použít variabilní nástavbu známou z modelu Kögel FlexiUse. Nástavba nabízí vpředu osm možností přestavení vzdálenosti po 25 milimetrech a vzadu čtyři možnosti přestavení po 50 milimetrech. Také lze nezávisle přestavit výšku nástavby vpředu a vzadu o 200 milimetrů. Můžete tedy provádět každodenní přepravu zboží s vnitřní světlou výškou od 2 700 do 2 900 milimetrů nebo od 2 750 do 2 950 milimetrů vpředu i vzadu. Návěs Kögel Lightplus Coil generace NOVUM dodáváme samozřejmě i s další rozmanitou individuální výbavou. Patří sem například různé balíčky pro zajištění nákladu, výbava RoRo pro lodní a trajektovou přepravu s doprovodem, bočnice, nástavba Strong & Go, portálové dveře z lehkých a velmi stabilních duroplastových sendvičových panelů s voštinovou výplní, známou z letecké dopravy, a další.

Povrchová vrstva KTL: trvalá ochrana proti korozi

U návěsu Kögel Lightplus Coil generace NOVUM je celý rám vozidla trvale chráněn proti korozi prostřednictvím nanokeramické technologie a povrchové vrstvy KTL s následně naneseným lakem vytvrzeným UV zářením.

Přečtěte si také

Back to top button