Lacko jede na Nürburgring obhajovat titul mistra Německa!

Před účastníky mistrovství Evropy tahačů je tento víkend první vrchol letošní sezony v podobě závodu na slavném Nürburgringu. Na čtvrtého muže průběžného pořadí a obhájce titulu Adama Lacka čeká obhajoba tří loňských prvenství.

Buggyra žije přítomností

Přestože se jedná o domácí okruh Jochena Hahna a Steffi Halm, tedy aktuálně dvou nejlepších jezdců šampionátu, věří týmový manažer Jan Kalivoda, že po Nürburgringu na tom bude úřadující šampión výsledkově mnohem lépe. „Adam se dává zdravotě dohromady, což je v této chvíli nejdůležitější. A věří, že přes povedený úvod především ze strany Jochena, máme technologický náskok. Kromě toho jsme na Nürburgringu v minulosti častokrát ukázali, že umíme vyhrávat,“ konstatuje Jan Kalivoda s tím, že letos uplyne patnáct let od historicky prvního vítězství Davida Vršeckého, který triumfoval premiérově právě na německém okruhu. Druhé a třetí místo pak obsadily buggyry pilotované dvojicí Körber, Albacete.. „Víme o tom, a řešíme, jak se k této události postavit. V této chvíli ovšem všichni, včetně Davida, žijeme přítomností.“

Pokus o nemožné

Úřadující šampión ví, že zopakovat husarský kousek v podobě prvenství ve všech třech závodech (čtvrtý byl zrušen) z loňského roku se rovná takřka nemožnému. „Letos je to o něčem jiném. Jochenovi to neskutečně jede, totéž lze říci o Steffi. Na druhou stranu, proč se nepokusit o nemožné,“ poukazuje Adam na sílu soupeřů. Na druhé straně se ovšem náš jezdec prokazatelně zvedá. „Na Hungaroringu už to bylo podstatně lepší. Nebýt opět proražené pneumatiky v prvním závodě, mohlo to být ještě veselejší. Ale, na, kdyby se tu nehraje. To je prostě truck racing,“ řekl Lacko, který bude na Nürburgringu rovněž obhajovat titul mistra Německa. 

Mimo konkurenci musí Adam rovněž řešit nastavení svého speciálu s ohledem na měnící se klimatické podmínky, které jsou pro tak Nürburgring charakteristické. „Se závodním inženýrem Robinem Dolejšem a Davidem jsme skoro celé dva týdny řešili, jak správně nakonfigurovat nastavení vozu ze suchého na mokré. Na Nürburgringu se jedná o alchymii, déšť, sucho, déšť…“. 

Žádná křeč

Britský pilot Oly Janes by z pozice týmové dvojky na sobě relativně známém okruhu rád vytěžil co nejvíce. „První dva víkendy neproběhly úplně podle mých představ, spíš jsem si je tak trochu protrpěl. Nyní ale přichází na řadu Nürburgring, kde už mám něco odjeto. Slyším sice, že mám být v klidu a být trpělivý, nicméně nastal čas nakouknout do první desítky,“ říká odhodlaně Oly. „V Misanu jsem skoro celý svůj volný čas věnoval zkoumání dat s Robinem, který mi hodně pomáhá. Nyní bych tomu chtěl nechat volnější průběh. Prostě žádná křeč. Uvidíme o víkendu,“ dodal Oly Janes. 

Galerie (6 fotografii)

transport-logistika.cz, TZ Buggyra