Zprávy

VISTA – největší světová soutěž pro servisní techniky

V minulém týdnu se v brazilské Curitibě uskutečnilo finálové kolo největší světové dovednostní soutěže pro servisní techniky.

V letošním ročníku soutěže Volvo International Service Training Awards (VISTA) si své dovednosti vyzkoušelo 19 700 účastníků z globální servisní sítě Volvo Trucks a Volvo Buses. V napínavém finále změřilo své síly 40 nejlepších týmů z celého světa. Vítězství si odnesl VIIES RATAS z Estonska.
 
„Kvalifikovaní a motivovaní servisní technici představují pro naše servisy a zákazníky jeden z nejdůležitějších faktorů úspěchu. A právě proto tak masivně investujeme do průběžného školení a rozvoje kompetentnosti. VISTA je špičkou ledovce, jež všem našim servisním technikům nabízí jednou za dva roky příležitost ověřit si své znalosti a porovnat je s kolegy z celého světa. Soutěž se zaměřuje především na dovednosti využívané v běžné praxi a na důležité technické znalosti, podporuje spolupráci a posiluje hrdost,“ říká Claes Nilsson, prezident společnosti Volvo Trucks.
 
Úplně první soutěž VISTA se konala již v roce 1957. Od té doby se mechanici nákladních vozidel proměnili v servisní techniky, jedním ze základních nástrojů v dílně se stal počítač a celá profese se od základu změnila. Moderní nákladní vozidla jsou z technického hlediska značně vyspělé stroje, vyžadující komplexnější a rozsáhlejší odborné znalosti než dříve. Dnešní technici musejí zvládat mechanické servisní úkony i práci s počítačem. Ostrá konkurence v odvětví dopravy pak navíc přináší stále rostoucí tlak zákazníků na maximální provozuschopnost vozidel.
 
„Nákladní vozidlo musí být v zásadě neustále připraveno vyjet, což v praxi znamená, že technici musejí provádět velmi pokročilou a dobře naplánovanou údržbu, musejí identifikovat, analyzovat a odstraňovat závady či problémy v nejkratším možném čase. V dnešní době je naprosto nepřijatelná dlouhá čekací doba na servis a opravy, netoleruje se nedostupnost náhradních dílů a nepřichází v úvahu neprovést opravu správně už při první návštěvě servisu,“ vysvětluje Martin Merrick, SVP Retail Development.
 
Téma letošní soutěže VISTA – „Výkony nadevše“ – dokonale vystihuje současný princip: aby mohli zákazníci podávat maximální výkony, musejí je podávat i naši technici.
 
„Přesně tak to je – naším cílem je, aby servis vozidel našich zákazníků zajišťovali ti nejlepší servisní technici na světě. Cílem soutěže VISTA je vyzdvihnout zásadní důležitost každodenní práce našich dealerství a servisů a tuto práci ocenit a zároveň přilákat nové adepty k zajímavé a různorodé profesi, která má před sebou skvělou budoucnost,“ uvádí Anna Rogbrant, manažerka projektu VISTA.
  
Základní údaje o soutěži VISTA
·       Zkratka znamená Volvo International Service Training Awards.
·       Dovednostní soutěž, jíž se mohou zúčastnit pracovníci servisů Volvo Trucks a Volvo Buses z celého světa.
·       Koná se jednou za dva roky již od roku 1957.
·       Letošního ročníku se zúčastnilo 19 700 servisních techniků z celého světa.
·       Do semifinále v Göteborgu se kvalifikovalo 240 čtyřčlenných týmů.
·       Finále v Curitibě se zúčastnilo 40 týmů.
·       Vítězství v letošním ročníku soutěže získal VIIES RATAS z Estonska
 
Členové vítězného týmu:
Meelis Šmeiman (supervisor)
Madis Reinpõld (klíčový mechanik)
Maksim Golenkov (mechanik)
Lauri Raamat (klíčový mechnik)
Maksim Toots (Školitel mechniků)

Přečtěte si také

Přečtěte si také

Back to top button