Zprávy

Nová řada MICHELIN X Multi – odolné a úsporné pneumatiky pro regionální přepravu

Michelin doplňuje řadu pneumatik pro regionální přepravu a uvádí na trh pneumatiky X Multi a X Multi Energy, které nahrazují pneumatiku X Multiway 3D.

Regionální přepravci si nyní mohou vybrat ze široké nabídky produktů se zaměřením na nízkou spotřebu paliva či dlouhou kilometrovou životnost. Pneumatika Michelin X Multi nabízí o 20 % více kilometrů než pneumatika X Multiway 3D. Pneumatika X Multi Energy spotřebuje o 1,2 l paliva na 100 km méně než její předchůdce (podle výpočtů nástroje VECTO[1]).
 
Obě pneumatiky představují ideální volbu pro přepravce v závislosti na jejich typu činnosti (intenzita jízdy po dálnicích či počet denních dodávek zboží) a souvisejícím zaměření na životnost pneumatik nebo na spotřebu paliva.
 
Palivo představuje druhou nejvyšší položku v nákladech přepravců. Překvapivě nízké procento přepravců si však uvědomuje, že třetinu paliva u soupravy tahače s návěsem má na svědomí valivý odpor pneumatik. Zbývající část paliva se spotřebuje na překonání odporu vzduchu a vnitřního mechanického tření. A právě úspora paliva dělá z pneumatiky Michelin X Multi Energy lídra na trhu pneumatik pro regionální přepravu. Spotřeba paliva na 100 km, vypočítaná s využitím simulátoru VECTO, je u této nové pneumatiky o 1,2 litru nižší, než je průměr u třech prémiových konkurentů. Za celou dobu užití pneumatiky na nákladní soupravě[2] se tak ušetří více než 3 000 eur.
 
Takových výjimečných výsledků dosahuje tento lídr na trhu díky třem inovačním technologiím Michelin – Infinicoil, Regenion a Powercoil, které jsou využívány u pneumatik na hnací nápravy a na všechny pozice.
·        Infinicoil je ocelové lanko o délce až 400 metrů po celém obvodu pneumatiky, které zpevňuje stavbu pneumatiky a zvyšuje tak její stabilitu, snižuje spotřebu paliva
a prodlužuje její životnost.
·        Regenion je technologie s 3D dezénovými bloky vytvořenými vulkanizací, jejichž drážky se otevírají spolu se vzrůstajícím opotřebením pneumatiky. Díky tomu dezén zajišťuje efektivní odvod vody z kontaktní plochy, a tedy i přilnavost po celou dobu užívání pneumatiky.
·        Powercoil jsou pevnější a lehčí ocelová kordová vlákna nové generace, která snižují hmotnost pneumatiky, a přitom zvyšují její odolnost a snižují valivý odpor.
 
Pneumatiku Michelin X Multi Energy je možné prořezávat a protektorovat a značení 3PMSF a M+S ukazuje na vynikající přilnavost pneumatiky za každého počasí. Michelin X Multi Energy, energeticky účinná pneumatika s nízkým valivým odporem, získala homologace od všech klíčových výrobců nákladních vozidel. Od začátku dubna je pneumatika s rozměrem 315/70 R 22,5 na hnací nápravu a na všechny pozice dostupná na trhu s náhradními pneumatikami.
 
Mezi přepravci se stále více objevuje tendence po ekologičtější jízdě. Také Evropská komise pracuje na akčním plánu zaměřeném na snížení emisí CO2 v silniční dopravě. Jedním
z plodů této práce je VECTO, simulátor pro výpočet spotřeby paliva a emisí CO2 nákladních vozidel. Od 1. ledna 2019 budou muset všichni výrobci nákladních vozidel uvádět emise CO2 naměřené prostřednictvím nástroje VECTO u všech nových nákladních vozidel[3] prodávaných na evropském trhu. Znamená to, že regionální přepravci budou nyní moci učinit volbu z hlediska úspornosti paliva a nižších emisí CO2. To je obzvlášť důležité pro majitele velkých vozových parků, protože v poptávkách po přepravních službách se často objevuje požadavek nízkých emisí skleníkových plynů.

Přečtěte si také

[1] VECTO (Vehicle Energy Consumption Calculation Tool) je nástroj pro výpočet energetické efektivity vozidel, který vyvinula Evropská komise ve spolupráci s JRC, IVT a TÜV GRAZ. Díky němu získávají spotřebitelé informace o emisích CO2 u nákladních vozidel, která užívají nebo mají záměr koupit. Nástroj VECTO rovněž umožnil zavést prahové hodnoty, jejichž cílem je snížit emise skleníkových plynů. Více informací:
[2] 5–7 let
[3] Nákladní vozidla > 16 t od 1. 1. 2019; > 7,5 t od 1. 1. 2020.

Přečtěte si také

Back to top button