Zprávy

Siemens a vídeňský dopravní podnik představili design nového metra

Vídeňský dopravní podnik uzavřel se společností Siemens smlouvu na dodávku 34 souprav metra na konci roku 2017.

V rámci zakázky byla uzavřena smlouva na údržbu vlaků po dobu 24 let a opci na dalších 11 souprav. Soupravy metra typu „X“ budou nasazeny na novou vídeňskou linku U5 od začátku roku 2024 a budou provozovány v plně bezobslužném režimu. Nicméně ve vlacích bude možný i poloautomatický provoz nebo provoz s řidičem na stávajících linkách. Od poloviny roku 2020 se plánují dodávky prvních souprav s tím, že poslední budou předány v roce 2030. Výroba bude probíhat ve vídeňském závodu společnosti Siemens.
 
„Získáme kvalitní a moderní vlaky metra, které se hodí pro naši současnou infrastrukturu. Lety ověřená spolupráce se společností Siemens spolu se smlouvou o údržbě nám zajistí nejvyšší péči s jasnou koncepcí a kvalitou vlaků, ze které budou dlouhodobě těžit i naši cestující,“ řekl Günter Steinbauer, ředitel dopravního podniku Wiener Linien.
 
„Těší nás naše dlouhodobé a blízké partnerství s vídeňským dopravním podnikem, které trvá řadu let. Po vozech s přezdívkou ‘Stříbrný šíp’ z roku 1972 a vozech typu ‘V’ z roku 2000, je tato zakázka dalším skvělým úspěchem, jenž nám umožní vyrobit už třetí generaci metra v místě našeho sídla – tedy ve Vídni a pro Vídeň,“ řekla Sabrina Soussan, CEO divize Mobility koncernu Siemens AG.
 
Šestivozové soupravy metra od společnosti Siemens typu „X“ vycházejí z konstrukčních prvků současných vozidel a zároveň splňují nejvyšší mezinárodní bezpečnostní standardy. Celá souprava je průchozí a nabízí otevřený a vzdušný interiér. Nově navržené rozmístění sedadel poskytuje dostatek prostoru pro cestující, umožňuje jejich plynulý pohyb ve vozidle a do víceúčelového prostoru, určeného pro osoby na vozíku, je bezbariérový přístup. Kabina řidiče je oddělena průhlednou zástěnou a cestujícím se tak nabízí zcela nový pohled z metra na trať.
 
Do vozů metra pro Vídeň bude vůbec poprvé na světě instalován informační systém FGI Plus. Cestujícím nabídne informace o jízdě vlaků a o spojích, a to ještě dříve, než souprava dorazí do stanice. Panely budou umístěny nad každými dveřmi a cestující mohou ještě před příjezdem do stanice snadno zjistit, jak mají dále pokračovat: tento přístup optimalizuje jak tok cestujících, tak zvyšuje cestovní pohodlí.
 
Na vozy lehké konstrukce je použito více než 90 % materiálů, které jsou recyklovatelné. LED osvětlení, vysoce efektivní vytápění a systém klimatizace garantují nízkou spotřebu energie. Během provozu souprav dochází k rekuperaci brzdné energie zpět do sítě.
 
Technické údaje – nové vozy typu „X“ pro vídeňské metro:

Přečtěte si také

-        Hliníková vozová skříň
-        Rozchod: 1 435 mm
-        Délka přes spřáhla: 111 220 mm
-        Šířka vozu: 2 850 mm
-        Výška vozu: 1 000 mm na TK
-        Maximální nápravové zatížení: 10,9 t
-        Kapacita vozidla: 928 z toho 200 sedících cestujících
-        Maximální provozní rychlost: 80 km/h
-        Napětí: 750 V DC / přívodní kolejnice
-        Průměr kol: 840 mm
-        Maximální rozjezdové zrychlení: 1,2 m/s²

Přečtěte si také

Back to top button