Zprávy

Toyota prodala vloni v ČR o 46% více vozů

Společnost Toyota Central Europe-Czech oznámila na tiskové konferenci souhrnné výsledky za loňský rok i první měsíc roku 2018. Tiskovka se konala 7.února 2018 v Dlouhé Lhotě ve středních Čechách a součástí byly novinářské jízdy s vozy Toyota a Lexus.

Česká Toyota vloni předala 8 813 vozů a uzavřela 8 845 nových smluv, což je o čtvrtinu nových smluv více než v roce 2016. Oproti roku 2015 jde dokonce o téměř dvojnásobný nárůst. Toyota se za loňský rok stala nejdynamičtější automobilovou značkou v ČR s nárůstem registrací o 45%. V registracích jí patří desátá pozice na trhu s 3% podílem a mezi privátními zákazníky dokonce čtvrté místo. Na loňské úspěchy značka navázala také v prvním měsíci letošního roku, kdy se s 806 objednávkami posunula na celkové 7. místo na trhu.
 
V prodejích privátním zákazníkům dosáhla vloni Toyota čtvrtého místa a meziročního nárůstu 43%. Je tedy jednou z nejoblíbenějších značek v ČR. O 50% narostly prodeje i ve fleetovém sektoru. U firemní klientely uspěla Toyota nejlépe za posledních pět let a v tomto segmentu se za rok 2017 stala nejrychleji rostoucí značkou.
 
Už čtvrtinu ze všech prodaných vozů této značky tvoří hybridní modely, loni se jich prodalo celkem 2079. U automobilky Lexus hybridy představují dokonce 90 procent prodejů, v roce 2017 si je v ČR pořídilo 278 zákazníků. Celkem se v ČR se loni prodalo 2 826 hybridních vozů.
 
„Automobilový trh v Česku měl podle prognózy vloni vzrůst o 11 procent, realitou byla však pouhá čtyři procenta. I přesto jsme dokázali prodeje navýšit o 46 %. Jedním z důvodů stále vyšší oblíbenosti vozů Toyota je, kromě vysoké spolehlivosti a tradiční kvality, jistě také i čím dál větší obliba hybridních modelů. Spolu se značkou  Lexus jsme prodali přes 80 procent všech hybridů na českém trhu, říká Martin Peleška, ředitel Toyota Central Europe-Czech.
 
Nejoblíbenějšími modely byly i v loňském roce Yaris, Auris, crossover Toyota C-HR, SUV RAV4 a také nejprodávanější vůz světa, Toyota Corolla. Více než polovina zákazníků Toyoty C-HR a přes 80 % nových majitelů RAV4 se přitom rozhodlo pro jejich hybridní variantu.
 
„Díky aktuální nabídce a nízkým provozním nákladům jsou naše vozy dostupnější pro čím dál více zákazníků. Za skvělou cenu získávají vozy s  vysokou výbavou a pověstnou spolehlivostí značky Toyota,“ doplňuje Martin Peleška. 
 
Úspěšný start nového roku
 
Stoupající trend prodejů potvrzují i výsledky z letošního ledna, kdy počet uzavřených smluv u značky Toyota meziročně vzrostl o 44 procent na 806 zákaznických objednávek. Toyota tak hned v prvním měsíci nového roku dosáhla sedmého místa v podílu na trhu.
 

Přečtěte si také

Přečtěte si také

Back to top button