Zprávy

Školení a soutěž řidičů střední a východní Evropy 2017

IVECO BUS letos pořádal 2. ročník soutěže pro řidiče z regionu střední a východní Evropy, spojený se speciálním kurzem zaměřeným na ekonomické, efektivní a bezpečné využívání technologií a na úsporu paliva.

Šetřit palivem ještě nikdy nebylo tak snadné.
 
Jednotliví zákazníci IVECO BUS z 10 zemí vybrali své nejlepší řidiče, kteří se zúčastnili speciální soutěže pro řidiče ze střední a východní Evropy a zároveň kurzu vedeného zástupci servisního týmu IVECO BUS. Kurz se soustředil na ekonomické, efektivní a bezpečné využívání technologií IVECO BUS a na úsporu paliva při řízení vozů této značky za účelem snižování celkových provozních nákladů (TCO).
 
Během soutěže se každý z řidičů snažil autobus řídit co nejekonomičtěji a jejich jízda po stanovené desetikilometrové trase za běžného provozu byla monitorována.
 
Díky standardnímu analytickému zařízení IVECO byla v případě každého řidiče vypočítána bilance efektivnosti. „Nejlepším“ řidičem se pak stal ten, který měl nejnižší spotřebu paliva na 100 kilometrů při náležitém ovládání vozu a bezpečném způsobu jízdy.
 
Všech 21 řidičů, kteří zvítězili v lokálních kolech soutěže v České republice, na Slovensku, v Litvě, Lotyšsku, Estonsku, na Islandu, v Chorvatsku, Rumunsku, Polsku a Slovinsku, postoupilo do finále Soutěže řidičů, které se konalo 4. října 2017 na polygonu v Hradci Králové. Finále soutěže spočívalo v testování řidičských dovedností v pěti disciplínách, jež představovaly každodenní činnosti řidiče v regulovaném prostředí testovacího okruhu. Dále mohli všichni řidiči a řídící pracovníci využít příležitosti otestovat své dovednosti a schopnost reakce v různých situacích, např. při objíždění nenadálé překážky na kluzkém povrchu simulujícím zasněženou vozovku. Všechny tyto dovednosti byly testovány na vozu IVECO BUS CROSSWAY, nejúspěšnější evropské řadě vozů v tomto segmentu.
 
Celkovým vítězem se stal pan Stanislav Sedláček z ČSAD Autobusy České Budějovice. Na druhém místě se umístil pan Kestutis Milkintas z litevské firmy UAB Busturas a třetí místo obsadil pan Alvydas Bacianskas ze společnosti  Straéto, z Islandu
 
Autobusy vybavené technologií HI-SCR nabízejí celou řadu výhod. Hlavním přínosem je vyšší bezpečnost: obejde se bez rizikové regenerace filtru pevných částic za vysokých teplot, tudíž není nutné spoléhat se na schopnost řidiče deaktivovat proces aktivní regenerace ve správnou dobu. Jelikož není nutný zásah řidiče a zároveň není nutné pravidelně vozidlo odstavovat kvůli nucené regeneraci DPF, přináší toto řešení významné výhody také z hlediska intervalů údržby a přidružených nákladů. K dalším výhodám pro zákazníky patří vyšší efektivita a nižší spotřeba paliva.
 

Přečtěte si také

Back to top button