Silniční doprava

Většina zemních prací na obchvatu obce Kámen je hotová

Sdružení Kámen pod vedením společnosti SILNICE GROUP pokračuje ve výstavbě silničního obchvatu obce Kámen na Pelhřimovsku.

Z hlavní trasy o délce 2,4 km je aktuálně hotovo asi 70 % zemních prací. Největší dopravní investice na Vysočině spočívá ve vyvedení důležité regionální silnice I/19 mimo obec Kámen, a prospěje tak jak místním obyvatelům, tak řidičům projíždějícím po frekventované spojnici mezi dálnicemi D1 a D3.

„Dobrou zprávou pro obyvatele je, že ty nejšpinavější zemní práce už budeme mít brzy za sebou, což zmírní dopad stavby na život v obci. V současnosti připravujeme betonáž 50 m dlouhého mostu, který propojují obchvat se silnicí na Nízkou Lhotu. Součástí stavby bude ještě jeden most pro pěší a cyklisty: S jeho výstavbou však začneme až na jaře příštího roku,“ prozradil Ladislav Majer, ředitel výrobní divize Morava společnosti SILNICE GROUP.

V rámci projektu museli stavbaři ze sdružení Kámen vybudovat provizorní silnici, aby mohli na konci října dočasně převést dopravu ze stávajícího úseku I/19 v obci Kámen. Tím přešla stavba do další fáze, v níž se bude bourat a rekonstruovat právě tato část komunikace o délce cca 500 m. Cílem stavby je upravit směrové i výškové parametry vozovky, které neodpovídají požadavkům na moderní tranzitní dopravu. Úseky se stoupáním až 10 % při obou vjezdech do vesnice jsou navíc velmi nepřehledné a přispívají k tragickým nehodám, které se právě na této silnici často stávají.

Význam silnice I/19 stoupl po správní reformě v roce 2000, která včlenila okres Pelhřimov do Kraje Vysočina, a posílila tak vazby území na nové krajské město Jihlavu na úkor původní orientace na České Budějovice. Provoz na silnici mezi Táborem, Pelhřimovem a Humpolcem dále zhoustl v návaznosti na dostavbu dálnice D3 kolem Tábora a aktuálně probíhající velkou rekonstrukci dálnice D1.

Zhotovitelem stavby s názvem I/19 Kámen obchvat je sdružení Kámen, které zahrnuje stavební společnosti SILNICE GROUP a Váhostav – SK. Investorem je Ředitelství silnic a dálnic. Silniční obchvat za 155 milionů korun by měl být uveden do provozu na začátku roku 2020. Celá investice by měla být kompletně dokončena v létě roku 2020.

Přečtěte si také

Back to top button