Do zákaznické samoobsluhy mýtného systému se od 1. července nově přihlásíte pouze pomocí eObčanky, čipové karty Starcos nebo přes portál www.eidentita.cz

Od 1. července 2020 budou uživatelé Zákaznické samoobsluhy systému elektronického mýtného potřebovat pro přihlášení některý z identifikačních nástrojů, který je akreditovaný Národním bodem pro identifikaci a autentizaci (www.eidentita.cz). Cílem změny je zajistit vyšší standard bezpečnosti pro citlivá data dopravců i provozovatele mýtného systému.

Národní bod pro identifikaci a autentizaci www.eidentita.cz poskytuje aktuálně tři identifikační nástroje, které prošly akreditací a poskytují požadovaný stupeň zabezpečení. Uživatelé Zákaznické samoobsluhy tak budou muset zvolit od 1. července pro přihlášení jeden z těchto způsobů:

  • přihlášení prostřednictvím eObčanky – občanský průkaz s čipem a datem vydání od 1. 7. 2018,
  • přihlášení prostřednictvím Uživatelského účtu portálu www.eidentita.cz (užití jména, hesla a autorizační SMS),
  • přihlášení prostřednictvím čipové karty Starcos od společnosti První certifikační autorita

O potřebných změnách budou dopravci informováni prostřednictvím dvoukolového direct mailu, prostřednictvím POS materiálů na obchodních místech i vybranými komunikačními nástroji sdružení ČESMAD Bohemia. V informační kampani jsou dopravci upozorněni na nutnost obstarání některého z akceptovaných identifikačních prostředků před 1. červencem 2020.

Změny proběhnou podle zákona č. 250/2017 Sb., o elektronické identifikaci, a přihlášení do Zákaznické samoobsluhy nebude po 1. červenci 2020 bez požadovaných identifikačních prostředků možné. Změna se dotýká přibližně 18 tisíc českých dopravců.

Kompletní informace i detailní návod k novému systému přihlášení naleznou dopravci zde.

 

Galerie (2 fotografie)

Podobné články