Logistika a sklady

Balíkobot: Expedice na jeden klik

GUMEX, spol. s r.o. – velkoobchod s pryžovým a plastikářským zbožím je klientem služby Balíkobot již druhým rokem. Zajímavá čísla z této nové případové studie vycházejí z dat sebraných za celou dobu spolupráce.

Balíkobot podle názvu evokuje své určení pro e-shopy. Ve skutečnosti škálovatelnost této služby umožňuje zavést automatizovanou expedici do jakéhokoliv skladu. Například takového, ze kterého se expedují palety prostřednictvím kamionové přepravy. Řešením pro Gumex vás provede Marian Vohanka, nový obchodní ředitel v Balíkobot, s.r.o. 

Jaký byl původní stav expedice v Gumexu?  

Před zavedením služby expedovali tři zaměstnanci: fakturantka, skladník a dispečer. Skladník zásilku připravil a označil interním identifikačním štítkem. Fakturantka vystavila fakturu. Následně dispečer dopravy vygeneroval štítek ze systému dopravce. Štítek pak nalepil na zásilku a k ní přidal vystavenou fakturu. Můžeme říci, že takový postup při expedici zásilek není ničím neobvyklým a je stále v mnoha firmách standardem. 

Jaké to přinášelo problémy?  

Bylo nutné pracovat jednotlivě se systémy třech různých dopravců. To přinášelo časté výpadky a chybovost. Import a tisk štítků ze systémů dopravců nebyl napojen na informační systém HELIOS. Pokud bylo potřeba dohledávat zásilku v Track & Trace systémech dopravců, představovalo to zdlouhavou činnost. V součtu se jednalo o vysoký objem časově náročných činností vykonávaných různými zaměstnanci. 

Jaký je výsledný stav? 

Změnu popisuje Michal Kalkus z Gumexu takto: “Po zavedení služby Balíkobot jsme změnili procesy expedice. Fakturu i štítek vygeneruje skladník v rámci jedné operace pomocí přenosného terminálu. Vytištěnou fakturu pouze přibalí a na obal nalepí štítek. Odpadla tak práce fakturantky a dispečera dopravy. Balíkobot používáme v Česku i na Slovensku. Gumex CZ odesílá cca 2800 zásilek za měsíc a Gumex SK cca 500 zásilek měsíčně. Implementace trvala přibližně dva týdny a investice se nám vrátila do dvou měsíců. Díky Balíkobotu ušetříme 620 člověkodní ročně, což znamená přes 750 000 Kč na personálních nákladech. Zároveň expedujeme o 15 procent zásilek více.

 

Přečtěte si také

Back to top button