Logistika a sklady

GEFCO slaví 15 let na slovenském trhu, dva roky geo-regionu Česká republika-Slovensko

GEFCO Slovakia oslaví letos 15 let od svého založení. Výsledky roku 2018 potvrdily pozitivní trend, společnost zvýšila během dvou let obrat o 16 %.

Klíčovým sektorem zůstává pro slovenské GEFCO oblast automobilového průmyslu, v září rozšíří klientské portfolio nové značky Opel a Renault. Úspěšná je i strategie diverzifikace portfolia do oblastí mimo automotive. Rozšiřování nabízených služeb je doprovázeno masivními investicemi do nových železničních vagonů, tahačů i návěsů.

Přečtěte si také

15 let kontinuálního růstu a inovací
„GEFCO slaví patnáct let na slovenském trhu. To je věk, kdy je už svým klientům respektovaným partnerem, přitom je stále mladou firmou s energií navrhovat stále nová řešení a implementovat je do dodavatelských řetězců partnerských firem,“ ohodnotil stávající pozici GEFCO Slovakia Aleksander Raczynski, generální ředitel společnosti GEFCO pro geo-region Slovensko – Česká republika. Podobně jako na dalších trzích i na Slovensku je pro logistickou firmu klíčová oblasti logistiky hotových vozů, kde udává trendy a přináší inovace v podobě úprav vozů, i jejich doručování koncovým klientům.

I v roce 2018 pokračovala společnost v pozitivním trendu předchozích let, když v porovnání s rokem 2016 zvýšila obrat o 16 %. Ve čtrnácti pobočkách na Slovensku firma zaměstnává bezmála tisíc zaměstnanců.

Nové služby i partneři v oblasti FVL
Pod stabilně rostoucími výsledky společnosti na Slovensku jsou podepsány mimo jiné úspěšné investice z minulosti. V roce 2016 investovalo GEFCO do nové pobočky pro skladování hotových vozů v Trnavě, jehož součástí je i prostor pro nové, na Slovensku unikátní, služby v podobě PDI (Pre Delivery Inspection) a PPO (Post Production Operations). „Poptávka po postprodukčních úpravách nových vozidel v posledních dvou letech strmě roste. Aktuálně v Trnavě provedeme 26 000 instalací ročně a mezi naše klienty patří kromě producentů aut také leasingové společnosti nebo některé velké státní společnosti,“ uvedl Raczynski a upřesnil, že na Slovensku je GEFCO jedinou firmou nabízející komplexní postprodukční operace, jako jsou polepy karoserie, montáž prvků nadstandardní výbavy do osobních i lehkých užitkových vozů, nebo instalace zabezpečovacích prvků u nových vozidel. Postprodukční úpravy realizuje GEFCO i v České republice, kde ročně provede přes 74 000 instalací.

Opel a Renault rozšiřují klientské portfolio
Paralelně s rozšiřováním poskytovaných služeb GEFCO rozšiřuje i portfolio svých partnerů. Od září 2019 zajistí firma kompletní logistické toky na Slovensku i v Česku pro společnost Opel, na Slovensku také o služby pro společnost Renault. Pro klienty zajistí kompletní logistické toky, stejně jako služby skladování, inspekce před doručením a následnou distribuci dealerům i korporátním (fleetovým) klientům v rámci obou zemí.

Zpráva o spolupráci GEFCO se značkou Opel na slovenském a českém trhu přichází půl roku poté, co Skupina GEFCO oznámila obnovení exkluzivní čtyřleté smlouvy na komplexní 4PL služby pro značky Opel a Vauxhall, vrámci nichž realizuje vstupní i výstupní logistiku dílů a pohonných jednotek z poboček dodavatelů po celém světě do montážních závodů Opel a Vauxhall, ale i distribuci hotových vozů k prodejcům a koncovým klientům. „Rádi vidíme podobné synergie v rámci geo-regionu Česko-Slovensko,“ oceňuje mezinárodní přesah spolupráce Aleksander Raczynski. V případě značky Renault vznikne v Trnavě nový centrální sklad s dedikovanou kapacitou 500 skladovacích míst. „Doposud byly vozidla skladovány mimo Slovenskou republiku. Nový sklad zabezpečí značce vyšší flexibilitu, rychlejší dodání vozů a pomůže rozšířit škálu nabízených služeb pro dealerskou síť i zákazníky,“ uzavírá Raczynski.

Investice míří i k lokálním výrobcům
Fakt, že se společnosti daří, potvrzují i současné investice firmy v oblasti železniční a silniční dopravy. Flotila železničních vagonů se rozšířila o 120 speciálních vagonů pro přepravu hotových vozidel. „V přepravách pro oblast automobilového průmyslu jsme nejen slovenská, ale i evropská jednička a jsme hrdí na to, že více než polovina nových vozů opouští naše skladové prostory na Slovensku i v České republice právě po železnici,“ popsal Raczynski a zdůraznil fakt, že speciální auto-vagony pro GEFCO vyrobila lokální společnost. Pro posílení ekologických přeprav po železnici investovalo GEFCO také do 283 nových běžných vagonů.

Pozadu nezůstávají ani investice do silniční dopravy, která je stále základem vysokého procenta přeprav. GEFCO pořídilo 150 nových tahačů a stejný počet návěsů. „Naším cílem je zvýšit flexibilitu silniční dopravy a částečně dorovnat klesající kapacity trhu tak, abychom byli i nadále schopni reagovat na požadavky našich klientů, a to s důrazem na nejvyšší kvalitu poskytovaných služeb“ popsal důvod investice do nových tahačů a návěsů Aleksander Raczynski a doplnil, že vozy jsou aktuálně řízeny západoevropskými řidiči a do budoucna se počítá s vytvořením nových pracovních míst i pro slovenské řidiče. 

Přečtěte si také

Back to top button