Logistika a sklady

Balikobot.cz: Zavedení automatické expedice

Nezávislá služba Balíkobot, která umožňuje přímé napojení na dopravce atakuje k dnešnímu dni hranici 1200 klientů.

Jak řeší expedici e-shopy, jaké mají nejčastější problémy a jak to konkrétně vyřešila firma Akinu CZ s.r.o. nám pověděl marketingový ředitel Ivo Matěj.

Jak funguje Balíkobot?

Balíkobot svým klientům (firmám, které mají sklady a expedují zásilky) zprostředkovává datové napojení na 22 dopravců (českých, slovenských i celosvětových). Současně zachovává smlouvy i smluvené ceny přepravy mezi klientem a dopravcem. Umožňujeme tím automatizovat jednotlivé procesy, jako je správa zásilek z jednotného systému, tisk štítků, uzavírání denních dávek, sledování zásilek, a to současně s validací dat.

Jaké jsou nejčastější problémy při expedici?

Automatizace procesů je nejen v e-shopovém segmentu velmi důležitá, a to právě díky vysoko obrátkové expedici. Díky objemu, který e-shop expeduje, může pomocí vhodné automatizace ušetřit obrovské náklady. Ukažme si to na našem klientovi, společnosti Akinu.cz. Před zavedením služby se expedici věnovali 3 zaměstnanci, každý 8 hodin denně a potýkali se s těmito problémy:

• správa zásilek ve více systémech dopravců,
• náročné dohledávání stavu zásilek,
• chybovost – kvůli přepisování (lidský faktor)
• a nedostatečná automatizace.

Jaké jsou ekonomické výhody?

Stejně jako Akinu, tak i další firmy velice hojně využívají funkci Track Status, pro automatické hlídání doručených/nedoručených zásilek a další automatické procesy pro zvyšování doručitelnosti. Není žádným tajemstvím, že zásilka vracející se zpět, je pro firmu mnohem složitější na zpracování než odeslání nové. A to hlavně z důvodu kontroly nepoškozenosti, úplnosti obsahu, zpětné naskladnění – fyzicky na správnou pozici do skladu a softwarově do ERP nebo E-shop systému. Na jedné vrácené zásilce může firma prodělat až tisícikoruny.

V čem může Balíkobot marketingově pomoci?

Podpora e-shopu může na nevyzvednuté zásilky reagovat tak, že se spojí se zákazníkem a zjistí, proč zásilku nevyzvedl. Přimět ho k vyzvednutí a tím snížit procento vrácených zásilek. Dále mohou na změny stavu doručení reagovat automatické procesy, jako e-mail s poděkováním o nákupu (s přiloženou fakturou), nabídka slevy na další nákup nebo jiná marketingová komunikace.

Jak to dopadlo v Akinu?

Použiji slova p. Malíka, která to krásně shrnují: „Po zavedení služby Balíkobot se zcela změnil proces tisku štítků. Tisk provádí skladník přímo ve skladu. Díky tomu jsme schopni za stejný čas vyexpedovat více zásilek (z 500 na 800 ks). Reálná úspora je 2 hodiny času denně u zaměstnanců. Výsledkem je i daleko menší chybovost u adres zákazníků. Získali jsme i lepší dohledatelnost, kde se balík aktuálně nachází. Implementace trvala 14 dní a návratnost investice byla také 14 dní. Celkově pomocí služby uspoříme náklady na 1 zaměstnance ročně (500 000 Kč).“ – Aleš Malík, Akinu CZ s.r.o.

Více informací naleznete na stránkách balikobot.cz

 

Přečtěte si také

Back to top button