Logistika a sklady

Veletrh transport logistic Mnichov 2019 bude opět rekordní

Veletrh transport logistic (4. – 7.června) v tomto roce opětovně potvrdí svou pozici mezinárodní vůdčí platformy v logistickém průmyslu. Veletrh roste především díky účasti ze zahraničí – a těší se z návratu DHL jako vystavovatele.

Společnost DHL vystavovala na transport logistic naposledy v roce 2011 a v roce 2019 bude mít na veletrhu opět silnou pozici. „Návrat DHL je pro transport logistic velkým obohacením a současně ukazuje, jak je pro tuto branži veletrh důležitý pro udržení si své mezinárodní sítě a také navázání nových obchodních kontaktů,“ vysvětluje Gerhard Gerritzen, ředitel Messe München. „DHL je jedním z vůdčích hráčů v průmyslu logistiky, transport logistic je jedním z vůdčích veletrhů. Co by tedy mohlo být přirozenější než prezentovat tady naše odpovědi na výzvy, jako je digitalizace, zelená logistika a budoucnost globálního obchodu“, vyjádřil se Tim Scharwath, generální ředitel DHL Global Forwarding, Freight. „Na našem stánku v hale A4 představíme rovněž naše rozsáhlé portfolio služeb. Těšíme se na velký veletrh s mnoha osobními rozhovory, “dodává.

Noví vystavovatelé z Brazílie, Číny, Litvy …
Veletrh transport logistic 2019 roste především díky zahraniční účasti,“ pokračuje Gerritzen. „Proto jsme také otevřeli novou halu a nabízíme zde prostor novým vystavovatelům z oblasti letecké a námořní dopravy, stejně jako i poskytovatelům logistických služeb.“ K novým vystavovatelům patří Neutral Air Cargo z Hong Kongu, Reeder COSCO Shipping Lines s ústředím v Číně a stejně tak i Asia Shipping – firma z Brazílie. AS Brazílie CEO Alexandre Pimenta: „Jako poskytovatelé logistických služeb máme zastoupení v Latinské Americe a na mnohých asijských trzích.“ V roce 2019 budeme expandovat do Evropy, abychom podpořili mezinárodní podnikání v oblasti logistiky mezi Latinskou Amerikou a Evropou.

Na veletrhu se poprvé plánují také společné stánky Rumunska, Litvy a Polska. Česká republika bude mít dosud největší společnou expozici o rozloze 160m2 (16 vystavovatelů, a to díky podpoře Ministerstva průmyslu a obchodu ČR a samozřejmě podpoře odborných asociací. Celkově se veletrhu bude účastnit přes 40 českých logisitických a spedičních firem na rekordní ploše 1 200m2. Velkou účast plánuje rovněž Slovensko. Součástí veletrhu bude opět AIR CARGO Europe.
Jedná se o největší veletrh letecké nákladní dopravy na světě. Více než 220 společností ze 40 zemí bude vystavovat na přibližně 15 000 m2. „Jsme potěšeni, že jsme na veletrhu získali nové významné hráče v leteckém průmyslu, včetně Neutral Air Partners, WCA, Finnair Cargo, Antonov Airlines, Thai Airways a All Nippon Airways“, říká manažerka veletrhu.

Nová Hedvábná stezka – šance pro evropskou logistiku
• Jak se může evropský logistický průmysl podílet na čínské iniciativě?
• Rostoucí objem zboží otevírá nové perspektivy
• Globální sítě na transport logistic v Mnichově

S objemem investic okolo 1 bilionu euro otřásl čínský megaprojekt New Silk Road světem logistiky. Jisté nejasnosti, jak mohou evropské firmy přispět a mít prospěch z iniciativy „One Belt, One Road“ iniciativy, se objevují. Ale se správnou strategií existují šance k účasti na rozvoji.
Cílem Číny je oživit starověkou hedvábnou stezku mega-projektem „One Belt, One Road“. Tato iniciativa má přispět k transportu zboží mezi Asií, Afrikou a Evropou prostřednictvím silniční, železniční a lodní dopravy, a podpořit tak hospodářskou spolupráci mezi euroasijskými zeměmi, a také zlepšit mezikontinentální síť obchodu a infrastruktury. Kromě toho plánuje říše středu uzavření dohody o volném obchodu, zřízení speciálních obchodních zón a prosazení zjednodušeného celního odbavení. Z toho může těžit především branže logistiky a transportu v Evropě.

Koncepty proti urbanistickému kolapsu
• tlak na urbanistickou logistiku roste
• různá řešení namísto hlavního plánu
• top téma transport logistic, 4. – 7. červen 2019, Mnichov
V současné době žije ve městech Evropské unie více než 75% všech občanů – a tendence je i nadále narůstající. Tento trend zesiluje tlak na urbanistickou logistiku, která již tak výrazně narostla v důsledku boomu eCommerce a narůstajících požadavků na kvalitu ovzduší. Řešení jsou stejně rozmanitá jako rámcové podmínky měst.

Narůstá nejen proudění balíků, ale také množství kusových zásilek. Maloobchod plní své zásoby zboží častěji, flexibilněji a po menších částech. Toto je mimo jiné zapříčiněno zadávacím formulářem Click & Collect. V tom případě si může zákazník zboží, objednané online, vyzvednout v kamenném obchodě, čímž ušetří za poštovné. Na narůstající přepravu zboží a zvyšující se nároky na kvalitu ovzduší reagují obce zákazy vjezdu nebo omezením přístupu – děje se nyní již v přibližně 500 městech EU.

Přečtěte si také

Back to top button