Logistika a sklady

Gebrüder Weiss roste o 8 procent

Společnost Gebrüder Weiss se za uplynulý hospodářský rok může pyšnit mimořádně pozitivním růstem obratu.

Předběžně vypočtený čistý obrat činí 1,67 mld. eur, což představuje meziroční nárůst o 8,3 procenta. „Jsme velice spokojeni s vývojem obchodu. Byl to dobrý rok. I přes velké vytížení všech kapacit a systémů se nám podařilo udržet kvalitu našich služeb,“ říká Wolfram Senger-Weiss, předseda managementu firmy Gebrüder Weiss, který upozorňuje, že jen v České republice činil čistý roční obrat 70 mil. eur.

Část zisku společnost znovu investuje do rozvoje společnosti a zkvalitnění služeb zákazníkům. Firma si slibuje mnohé nejen od digitalizace, která má za cíl lepší plánování, optimalizaci procesů a nové možnosti komunikace, ale i od dalších investic do nové fyzické infrastruktury. V roce 2018 činily tyto investice kolem 50 milionů eur. Podíl vlastního kapitálu se přitom podařilo udržet na stabilně vysoké úrovni 58 procent, což zaručuje velkorysou nezávislost na úvěrových bankách.

Pozemní přeprava: Mistrně zvládnuté úkoly
„Nosným pilířem můžeme v roce 2018 označit divizi pozemní přepravy. Ve velmi silném konkurenčním prostředí dosáhl organizační nárůst 7,5 procenta,“ prozrazuje Senger-Weiss. Zatímco se setrvale dobrá konjunktura postarala o poptávku, potýkala se společnost Gebrüder-Weiss s nedostatkem řidičů, omezenými skladovými prostory a výraznými rozdíly v objemu zásilek. „Díky našemu know-how, rozumnému poměru kvalita/cena, ale i maximálně loajálním zaměstnancům jsme vše zvládli,“ shrnuje Wolfram Senger-Weiss.

Pokračující výstavba poboček v zámoří a zahraniční rozmach
V divizi letecké a námořní přepravy zaznamenala firma Gebrüder Weiss 12procentní nárůst obratu. Rok po novém uspořádání celosvětové sítě pokračovala firma v investicích do rozvoje poboček v Asii, USA a Německu, ale i do výstavby transpacifických přepravních tras mezi Severní Amerikou a Asií.
Nárůst v divizi B2C a stabilní pozici lídra na trhu v divizi B2B zaznamenala rovněž společnost DPD Austria, jejímž členem je i balíková služba firmy Gebrüder Weiss (Gebrüder Weiss Paketdienst). Objem přepravených zásilek vrostl o 4 procenta. Zaměstnanci DPD Austria tak v roce 2018 poprvé překročili hranici 50 milionů balíků.

Další rozmach dodávek do domu
Díky rozvoji e-commerce a vzrůstající oblibě využívání e-schopů se pozitivně vyvíjela i divize. Dodávek do domu (Home Delivery). Koncovým zákazníkům společnost Gebrüder Weiss doručila cca 900 tisíc zásilek, z toho jen v České republice, kde tato služba funguje od roku 2009, 125 000 zásilek. V Rakousku, České republice, na Slovensku, v Maďarsku, Chorvatsku, Srbsku a nově i v Rumunsku pak k zákazníkům Gebrüder Weiss patří mezinárodní řetězce prodejen nábytku, prodejce elektro a stavební trhy. Firma je schopna zajistit i montáž a zapojení přístrojů nebo nábytku přímo v místě doručení.

Nedostatek kvalifikovaných pracovníků
V roce 2018 dokončila firma Gebrüder Weiss personální změny na různých úrovních managementu, od obchodního přes regionální až po vedení na pobočkách. Díky systematickému rozvoji řídicích pracovníků bylo možné všechny nové posty obsadit z interních firemních zdrojů. „To je skvělý příklad vnitřní síly organizace a firemní kultury. Jednak tím ukazujeme, že věříme v kontinuitu, zároveň jsme však s tímto týmem za zády dobře připraveni na výzvy digitální budoucnosti,“ říká Wolfram Senger-Weiss.

Společnost Gebrüder Weiss patří k nejlepším zaměstnavatelům v odvětví logistiky. V minulém roce byla provedena anketa mezi 5 720 zaměstnanci v 19 zemích Evropy. Výsledek: více než 90 procent zaměstnanců je hrdých na to, že pracují ve firmě Gebrüder Weiss, a doporučují společnost jako vhodného zaměstnavatele. „Díky velkému množství odborných lektorů nabízí firma Gebrüder Weiss široké spektrum možností budování kariéry. A to nejen pro kvalifikované pracovníky z oblasti spedice a logistiky, ale i pro obchodní analytiky a experty v oblastech IT nebo HSEQ,“ říká Wolfram Senger-Weiss. Počet zaměstnanců vzrostl v meziročním porovnání zhruba o 6 procent na 7112 zaměstnanců.

Přečtěte si také

Back to top button