Emirates ruší většinu osobních letů minimálně na 14 dní, nákladní doprava funguje

Od středy 25. března ruší společnost Emirates osobní leteckou dopravu uzavírá i svá letiště. To se dotkne i ostatních leteckých přepravců.Dočasně většině zaměstnanců sníží základní příjem po dobu tří měsíců. Pracovní místa ale zrušena nebudou.

S propuknutím nemoci COVID-19 Emirates a dnata adaptovaly svůj provoz v souladu s regulačními nařízeními i cestovní poptávkou.

Cílem Emirates je zajistit osobní leteckou dopravu tak dlouho, jak je to jen možné, aby se pasažéři mohli vrátit domů, i za postupného zavádění zákazů a uzavírání zemí po celém světě. Mezinárodní nákladní letecká přeprava pokračuje i nadále, a to za využití flotily nákladních letadel Boeing 777, která budou po celém světě přepravovat zejména základní zboží včetně zdravotnického materiálu.

S dramatickým poklesem letů i souvisejících služeb svůj provoz výrazně omezila i dnata, včetně dočasného uzavření některých poboček napříč mezinárodní sítí.

„Svět se kvůli COVID-19 doslova ocitl v karanténě. Je to bezprecedentní krize ve své šíři i rozsahu: z pohledu geografického, zdravotního, společenského i ekonomického. Až do ledna 2020 se Emirates dařilo plnit plány aktuálního finančního roku. COVID-19 nicméně přinesl v posledních šesti týdnech do tohoto trendu náhlý a bolestivý útlum. Jakožto globální aerolinka jsme aktuálně v situaci, kdy nemůžeme realizovat přepravu pasažérů, dokud země znovu neotevřou své hranice a nevrátí se důvěra v cestování. Od středy 25. března Emirates dočasně přeruší většinu osobních letů. Nákladní přeprava je stále vytížená a zůstává v provozu i nadále. Situaci budeme i nadále sledovat a jak to bude možné, znovuobnovíme naše služby,“ řekl Jeho Veličenstvo šejk Ahmed bin Saeed Al Maktoum, předseda představenstva a výkonný ředitel Emirates.

Na základě žádostí vlád i zákazníků o podporu repatriace cestujících bude společnost Emirates pokračovat v osobních i nákladních letech do následujících zemí, dokud zůstanou otevřeny hranice: Spojené Království, Švýcarsko, Hong Kong, Thajsko, Malajsie, Filipíny, Japonsko, Singapur, Jižní Korea, Austrálie, Jihoafrická republika, USA a Kanada. Situace zůstává dynamická, cestovatelé si mohou svůj let zkontrolovat na emirates.com.

„Skupina Emirates má silnou bilanci i solidní hotovostní likviditu, jsme tedy schopni přežít a přežijeme i během delšího období zredukovaných letových plánů, jsme a budeme připraveni na návrat do normálního režimu,“ dodal šejk Ahmed.

Opatření ke snižování nákladů:

Skupina Emirates provedla řadu opatření, která na základě výhledu a snížené poptávky v krátkém až střednědobém horizontu zredukují náklady. Tato opatření zahrnují:

  • Odložení či zrušení diskrečních výdajů
  • Zmrazení veškerých zbytných náborových aktivit a konzultantských služeb
  • Spolupráce s dodavateli v rámci snižování nákladů a co největší efektivity
  • Podpora zaměstnanců ve výběru placené či neplacené dovolené s ohledem na sníženou letovou aktivitu
  • Dočasné snížení platů pro většinu zaměstnanců Skupiny Emirates po dobu tří měsíců, a to o 25 až 50 procent. Zaměstnanci budou i nadále dostávat během této doby svoje příspěvky. Zaměstnanci na juniorních pozicích budou tohoto opatření zproštěni
  • Prezidenti Emirates a dnata Sir Tim Clark a Gary Chapman se vzdávají 100 procent svého platu na dobu 3 měsíců

„Namísto toho, abychom po zaměstnancích žádali odchod, raději jsme přijali dočasné snížení mezd. Chceme naši pracovní sílu ochránit a udržet si naše talentované a zkušené lidi, jak to jen bude možné. Nechceme rušit pracovní místa. Jak se poptávka znovu zvedne, chceme být schopni rychle navýšit a znovu pokračovat ve všech službách pro naše zákazníky,“ řekl ke snižování mezd šejk Ahmed.

Skupina Emirates má silnou likviditu a zdravou hotovostní pozici, nicméně kroky k redukci nákladů považuje v současné situaci za rozumné. Jak to bude možné a znovu povolené relevantními autoritami, těší se skupina na opětovné nastavení normálních letových plánů i služeb pro zákazníky.

Ochrana zákazníků, zaměstnanců a komunit

Skupina Emirates podrobně monitoruje situaci a zůstává v pravidelném kontaktu se všemi relevantními autoritami, aby mohla implementovat nejnovější doporučení k zachování zdraví a bezpečnosti cestujících i zaměstnanců.

Společnost své zaměstnance silně odrazuje od cestování, pokud není nezbytně nutné, a zavedla politiku práce z domova pro všechny zaměstnance, kde je to možné. Výrazně rozšířila úklidové a dezinfekční protokoly ve všech svých provozech, zavedla měření teploty ve všech klíčových vstupních prostorách i interní edukační kampaň k hygieně rukou a další preventivní opatření za účelem snížení rizika nákazy COVID-19.

Během posledních týdnů aerolinka zavedla rovněž zvýšená preventivní úklidová a dezinfekční opatření ve všech letounech odlétajících z Dubaje a úzce spolupracovala s letišti za účelem zavedení dalších screeningových opatření dle lokálních požadavků.

Zaměstnanci v prvních řadách, jako jsou posádka a letištní týmy, mají během své služby k dispozici dezinfekci rukou i ochranné prostředky.

Skupina Emirates plně podporuje veškeré iniciativy směřující k ochraně zdraví na všech trzích, kde operuje, a to včetně národního postoje SAE ke COVID-19.

„Jsou to bezprecedentní doby pro aerolinky i celý cestovní průmysl, ale zvládneme to. Náš byznys dostává ránu, ale v dlouhodobém horizontu záleží jen na tom, že děláme to nejlepší pro naše zákazníky, zaměstnance a veškeré skupiny, pro které jsou naše služby určeny. S podporou a jednotou, kterou máme od zaměstnanců, partnerů, zákazníků a dalších stakeholderů, jsem si jist, že Emirates se s touto výzvou popere a vyjde z ní ještě silnější,“ dodal šejk Ahmed.