Motorismus

Peugeot v ČR v roce 2018 opět překonal prodejní rekord a obhájil pozici lídra užitkových vozů

Peugeot v ČR v roce 2018 realizoval druhým rokem po sobě rekordní prodejní výsledek. O 1906 vozů překonal předcházející rok a s celkovým nárůstem registrací o 16,3 % se prosadil na klesajícím automobilovém trhu (-3,2 %).

Rok 2018 může značka Peugeot v ČR hodnotit jako po všech stránkách úspěšný. Nejen, že překonala dosavadní rekord (11 663 registrovaných vozů v roce 2017), ale vzdálila se od něj o téměř dva tisíce vozů na celkových 13 569. Podíl značky na trhu v roce 2018 činil 4,82 %, což znamenalo postup o jednu pozici v žebříčku automobilek na 6. místo. V kategorii osobních vozů Peugeot zaznamenal úctyhodný nárůst o 25,3 %, tedy nejvýraznější růst v rámci první dvacítky automobilových značek. Z hlediska lehkých užitkových vozů Peugeot obhájil pozici nejprodávanější značky užitkových vozidel v ČR.

Osobní vozy na vzestupu
Loni Peugeot v ČR registroval 10 789 osobních vozů, což je o 2176 (25,3 %) více než v roce 2017. Tento skok zajistil Peugeotu v ČR postup o dvě příčky v pořadí automobilek z osmé na šestou pozici. Stejně jako v předcházejícím roce i loni přetrvával značný zájem zákazníků o SUV řadu – modely Peugeot 2008, 3008 a 5008. Ve druhé polovině roku 2018 byl uveden Peugeot Rifter, který se začal důrazně prosazovat v rámci svého segmentu. Velkou pozornost veřejnosti vzbudil také fastback Peugeot 508, což mu vyneslo slibný počet objednávek. Ty se v registracích projeví v letošním roce.

Lehké užitkové vozy obhájily prvenství
I přes pokles o 8,9 % oproti roku 2017 se značka Peugeot opět dostala do čela pořadí automobilek a druhým rokem po sobě se stala nejprodávanější značkou užitkových vozů na českém trhu. S 2 780 registrovanými vozy obsadila 13,75 % českého trhu LCV.

Za rekordními výsledky značky Peugeot v ČR v uplynulém roce stojí nepřetržitá řada prodejně úspěšných měsíců, kterou završil prosinec s 868 registrovanými vozy a druhým nejlepším podílem na trhu v rámci roku 2018: 5,35 %. Na českém automobilovém trhu, který se v prosinci 2018 propadl o 25,8 %, si značka Peugeot jako jediná z první desítky pořadí automobilek udržela růstovou tendenci (+4,7 %), a to zejména v kategorii osobních vozů, kde realizovala nárůst o 8,7 %.

Marco Venturini, ředitel značky Peugeot v ČR: „Značka Peugeot v ČR v roce 2018 překonala hranici, kterou jsme v minulých letech považovali za nedosažitelnou. 14 tisíc vozů jsme měli takřka na dosah. Z dvanácti měsíců uplynulého roku jsme v devíti dosáhli růstu, v osmi z nich to bylo v řádu desítek procent. Za každý dílčí úspěch vděčíme důslednému uplatňování naší obchodní politiky, síle prodejní a poprodejní sítě, i atraktivitě a kvalitě našich produktů. Toto náročné prodejní tempo hodláme udržet i v letošním roce. Už 21. ledna spouštíme akční nabídku „7 dní Peugeot“, což rozproudí naše prodeje osobních vozů.

Přečtěte si také

Back to top button