Testy osobních vozů

Audi A4 Avant 2.0 TDI Design – Prostě ano

Laik by mohl namítat, že zvenku se nová generace Audi A4 Avant od svého předchůdce moc neliší, což je trochu pravda. Jenže to největší novum se odehrálo v interiéru a v oblasti techniky. Vyzkoušeli jsme základní diesel 2.0 TDI s pohonem předních kol.

Audi vyznává konzervativní styl, takže design nového Audi A4 (B9) je prost módních výstřelků a přehnané kreativity. Až na lehce ostřejší hrany a nové světlomety nepřináší design A4 nic nového. Skoro to vypadá, jako by jenom předchozí generace prošla faceliftem. Ale hodně účinným, protože A4 má hodně vylepšenou aerodynamiku, sedan se chlubí skvělou hodnotou cx 0,23, kombi 0,26. Stojí za tím nejen důkladné zakrytí podvozku, ale i důraz na sebemenší detaily.
 
V jednoduchosti je krása
Že lze tradice skloubit s modernou, ukazuje přístrojová deska. Ta je tvarově čistá, přehledná a bez jakýchkoliv zbytečností. Vydařená je hlavně středová část s panelem klimatizace. Ukazatel teploty v otočném ovládači sice není úplně nový nápad, v Audi to ale dotáhli k dokonalosti, protože to skvěle vypadá a hlavně i funguje. Nastavit si teplotu za jízdy je dnes totiž čím dál složitější.
 
V moci displejů
Audi A4 už nepořídíte s klasickými analogovými přístroji, v kapličce jsou totiž jen TFT displeje. Místo základního monochromatického doporučujeme připlatit si za barevný Audi Virtual Cockpit, který je hlavně v kombinaci s navigací, kdy máte velkou mapu v zorném poli, skvělý pomocník. To pak i trochu ztrácí smysl head-up displej, který v A4 slaví premiéru. Palubní systémy se ovládají přes rozhraní MMI, které dostalo velké kolečko s dotykovou ploškou schopnou číst pohyby prstů. Samotný systém přináší jen větší míru konektivity a využívání propojení auta s internetem.
 
Místa je dost pro všechny
Kufr Avantu sice neatakuje nejvyšší objemy, s 505 l ale překonává své dva německé soky. Trochu překvapí, že opěradla se sice dají odjistit páčkami na boku pečlivě čalouněného zavazadlového prostoru, úplně sklopit je ale musíte ručně. Dnešní trend velí automatickému sklopení. Kromě zavazadel A4 dopřává více prostoru i posádce, také v tomto ohledu se novinka pochlapila.
 
Větší, ale lehčí
Přestože A4 narostla do všech směrů, v průměru je až o 120 kg lehčí. Testovaný vůz vážil necelých 1,5 t, což přináší samá pozitiva, třeba na dynamice. Přestože jsme měli pod kapotou základní vznětový motor 2.0 TDI se 110 kW/150 k, vyčítat mu nedostatek elánu bychom si netroufli. Na krále levého dálničního pruhu v Německu to sice úplně není, brzdou provozu ale nebudete. Dvoulitr má sice o 20 Nm nižší točivý moment než v Superbu či v Passatu, tento nedostatek však vynahrazuje mimořádně měkkou a plochou momentovou charakteristikou, takže není třeba příliš často řadit.
 
Lekce z efektivity
Čím nás ale 2.0 TDI doslova nadchl, je nízká spotřeba. Jezdit s prémiovým autem střední třídy s plnou výbavou za 5,3 l nafty na 100 km, je prostě paráda. Mezi tankováním tak ujedete i 850 kilometrů. Mimochodem v základní specifikaci má A4 jen 40litrovou palivovou nádrž, kterou ale český importér bez příplatku zvětšuje na 54 l. I na dálnici nemusíte často tankovat, motor si řekne o pouhých 6,3 l.
 
V peřině
Doby, kdy A4 nechtěla zatáčet a skoro ryla čumákem do země, už jsou pryč. Podélně uložený motor je posunut co nejblíže ke kabině, takže přední nápravu už tolik nedrtí a auto ochotně zatáčí. Vysloveně emotivní záležitost řízení A4 není, svou samozřejmostí, s jakou se ovládá, se vám ale rychle dostane pod kůži. A to třeba i díky úžasně komfortnímu podvozku s adaptivními tlumiči, které si určitě kupte. V komfortním režimu podvozek báječně filtruje veškeré české hrůzy, na kvalitním povrchu zase umí skvěle přitvrdit a omezit náklony karoserie.
 
Perfektní
Audi A4 nemá prakticky žádnou zásadní slabinu, alespoň jsme na ni během týdenního testu nepřišli. Cenová hladina odpovídá poměrům prémiových modelů, novinkou vozu je ale čtyřletá záruka, resp. 120 000 km. Pokud chcete přestoupit třeba z Pas­satu nebi Superbu, je A4 Avant tou pravou vstupenkou do prémiového segmentu. I když jsou obě jmenovaná auta na hodně vysoké úrovni, Audi je ještě výš. A tak tomu má i být.
Michal Štengl, foto autor
 
Úspěšná nová generace
„Nová generace Audi A4 nadále upevňuje vedoucí postavení této modelové řady v prémiovém segmentu střední třídy. Kvality nového Audi A4 oceňují i naši zákazníci, díky nimž je Audi A4 s 250 registrovanými vozy během prvního čtvrtletí 2016 nejprodávanějším prémiovým modelem ve své třídě na českém trhu. Od dubna loňského roku navíc nabízíme čtyřletou záruku jako součást sériové výbavy u všech našich modelů. Jsme rádi, že se tato skutečnost projevuje nejen ve spokojenosti našich zákazníků, ale i v prodejních číslech značky Audi. Audi A4 kombinuje elegantní sportovní styl s inovativní technikou a vysokou úrovní praktičnosti. Mezi technické novinky nové generace patří například světlomety Audi Matrix LED, Audi virtual cockpit a široká nabídka nejmodernějších asistenčních systémů, od prediktivního asistenta efektivity až po asistenta pro jízdu v dopravní koloně. Díky tomu je jízda v novém Audi A4 ještě bezpečnější a komfortnější. V neposlední řadě přesvědčí Audi A4 i v oblasti konektivity intuitivním systémem Audi connect s rychlým připojením k internetu či bezdrátovým dobíjením mobilu.“
Daniel Harant, ředitel divize, Volkswagen osobní vozy
 
TECHNICKÉ ÚDAJE
 
Audi A4 Avant 2.0 TDI
Design
Motor:
Ř4/vznětový přeplňovaný
Zdvihový objem:
1968 cm3
Max. výkon:
110 kW (150 k)/3250-4200 min-1
Max. točivý moment:
320 Nm/1500-3250min-1
Maximální rychlost:
215 km/h
Zrychlení 0-100 km/h:
9,2 s
Převodovka:
M6
Kombinovaná spotřeba:
4,1 l/100 km
Komb. spotřeba v testu:
5,3 l/100 km
Emise CO2:
109 g/km
Objem zavaz. prostoru:
505/1510 l
Pohotovostní hmotnost:
1475 kg
Celková hmotnost:
2095 kg
Rozměry d/š/v:
4725 x 1842 x 1434 mm
Rozvor:
2820 mm
Cena testovaného vozu:
1 496 400 Kč (s DPH)
 

 

Přečtěte si také

Back to top button