Ford S-Max 2.0 TDCi PowerShift Trend - Konec MPV nehrozí!

Přestože se řada výrobců odklání od klasického stylu MPV a čím dál víc do něj vkládá prvky SUV, Ford S-Max ukazuje, že velkoprostorové vozy mají stále co nabídnout. Zkoušeli jsme nejoblíbenější 150koňovou naftu s dvouspojkovým automatem.

Ford S-Max přinesl v roce 2006 do segmentu rodinných velkoprostorových aut prvek radosti z jízdy. Nejen díky tomu získal titul Car of the Year 2007. Kromě porotců vzbudil zájem i u zákazníků, a to i z řad manažerů, pro něž to bylo ideální rodinné a pracovní auto. A tak se není čemu divit, že příchod nového S-Maxu vzbuzoval velká očekávání, zároveň ale i spoustu otazníků. Nevyměkne jako Mondeo, z něhož převzal většinu techniky?

Vypadá skoro stejně

Nebýt nové „Fordí“ masky chladiče, vlastně se toho na novém S-Maxu nějak dramaticky moc nezměnilo. Vnější rozměry jsou téměř identické, stejně tak základní tvary auta zůstaly na první pohled prakticky totožné. To ale vůbec není na škodu, když si člověk uvědomí, jak pomalu stárne první generace. Efektně působí nejen přední světlomety, které ukrývají LED zdroje světla se schopností upravovat za jízdy tvar světelného kužele, ale také zadní svítilny.

Méně je někdy více

Po delší době jsme usedli do nějakého novinářského Fordu, který neměl velký dotykový displej systému SYNC2. Místo něj byl ve středové části zapuštěný malý čtyřpalcový monitor obklopený tlačítky, který v té mase plastů působil docela legračně. Zase ale na něm nejsou vidět otisky prstů jako u většího SYNCu. Paradoxně tak přístrojová deska základní výbavy Trend vypadá lépe než Titanium s velkou, věčně „upatlanou“ obrazovkou a masou nepříliš vzhledného plastu. A totéž platí i o hlavních přístrojích. Přehlednější jsou totiž právě ty základní bez velkého displeje mezi rychloměrem a otáčkoměrem.

Až sedm v tom

S-Max je opět v základu pětimístný, sedmi sedadly v ceně disponuje jeho bratr Galaxy. Nicméně ani S-Max není ochuzen o šesté a sedmé sedadlo, stačí si připlatit 24 500 Kč. Testovaný vůz je však neměl, takže zavazadlový prostor nabízí parádních 700 l. Chválíme i sedadla, hlavně ve druhé řadě, která skvěle podpírají stehna, což u MPV není zdaleka samozřejmostí. Variabilitu zajišťuje podélný posuv nebo nastavení sklonu opěradel. Stisknutím tlačítek na boku zavazadlového prostoru lze snadno sklopit opěradla sedadel a kufr zvětšit na 2200 l.

Nejčastější volba

Paleta motorů čítá dva benzinové EcoBoosty 1.5/118 kW (160 k) a 2.0/176 kW (240 k) a čtyři naftové čtyřválce 2.0 TDCi s 88 až 154 kW (120 až 210 koní). Častá volba padá na výkonovou verzi 110 kW (150 k). Ta je na poměrně velký a těžký S-Max (skoro 1,8 t) tak akorát, abyste se i s plně naloženým autem nemuseli bát předjíždět. Není to žádný dravec, 350 Nm ale slušně zatahuje. Šestistupňový manuál v našem případě nahradil dvouspojkový automat PowerShift, který je s každou novou generací čím dál lepší. Rozjezdy ve městě jsou mnohem plynulejší, logika řazení inteligentnější a samotná změna rychlostí blesková. A spotřeba se pohybuje kolem sedmi litrů. Když k tomu přidáte 70l nádrž, hladové oko se rozsvítí až po 900 km.

Je to pořád radost

Naše obavy o jízdní schopnosti vzaly rychle za své, je to ten dobrý S-Max se skvělým, tak akorát tuhým podvozkem a perfektním řízením. Navíc zůstává i přiměřeně pohodlný, což je u rodinného vozu důležitá a nezbytná podmínka. Z kategorie MPV se mu může rovnat snad jenom BMW 2 Active Gran Tourer. Prostě paráda. A kdo chce jezdit často na hory, může si za 50 000 Kč koupit pohon 4x4.

Přijatelná cena

Základní cena začíná na 576 685 Kč, testovaný 2.0 TDCi 110 kW ve výbavě Trend stojí 697 347 Kč. Nabídka je to výhodná, protože má všechny základní komfortní i bezpečnostní prvky. A veškeré technické finesy, jako LED světla, bezpečnostní jízdní asistenty, otvírání pátých dveří máchnutím nohy pod nárazníkem, si můžete dokoupit samostatně nebo ve výhodných balíčcích.

Michal Štengl, foto autor

TECHNICKÉ ÚDAJE

Ford S-Max 2.0 TDCi

PowerShift Trend

Motor:

Ř4/vznětový

Zdvihový objem:

1998 cm3

Max. výkon:

110 kW (150 k)/3500 min-1

Max. točivý moment:

350 Nm/2000-2500 min-1

Maximální rychlost:

196 km/h

Zrychlení 0-100 km/h:

10,8 s

Převodovka:

A6

Kombinovaná spotřeba:

5,4 l/100 km

Komb. spotřeba v testu:

6,8 l/100 km

Emise CO2:

213 g/km

Objem zavaz. prostoru:

700/2200 l

Pohotovostní hmotnost:

1832 kg

Celková hmotnost:

2505 kg

Rozměry d/š/v:

4796 x 1916 x 1655 mm

Rozvor:

2850 mm

Cena testovaného vozu:

735 450 Kč (bez DPH)

Galerie (3 fotografie)

transport-logistika.cz

Podobné články