Hyundai H350 Bus 2.5 CRDi Comfort - Šťastná třináctka

Jednou z variant nového užitkového modelu Hyundai H350 je i verze Bus, která se nabízí s jediným motorem a bohatou výbavou.

Hyundai H350, první pro Evropu vyvinutá dodávka tohoto korejského výrobce, vstoupila na náš trh vloni na podzim. O našich zkušenostech s klasickou skříňovou verzí jsme už psali v čísle 11, nyní jsme usedli do minibusu.

Dobře je všem

Z pohledu řidiče se toho proti dodávce až tolik nezměnilo. Přístrojová deska je přehledná, kvalitně zpracovaná a řidiči nabízí řadu možností, kam odložit drobnosti nebo nějaké papíry. S paketem Premium (+105 000 Kč) nechybí velký barevný displej s navigací. Opět máme výhradu ke krátkému sedáku, naopak chválíme odpružení celého sedadla s možností nastavení podle hmotnosti řidiče. Proti dodávce jsou na přístrojové desce nové ovladače. Jeden je dost nešikovně schovaný pod volantem, takže za jízdy s ním točit není dvakrát příjemné. Bohužel se jím nastavuje účinek topení pro cestující. Nicméně chválíme vysoký výkon topení, prostor pro pasažéry totiž umí rychle proměnit v saunu. Nechybí stropní nucená ventilace, klimatizace pro cestující ale ve výbavě není. Tím druhým ovladačem se zapíná automatické vysouvání pomocného schůdku pod širokými bočními posuvnými dveřmi, kterými nastupují cestující. Uvítali bychom jejich elektrické ovládání, protože jsou dost těžké a manipulace s nimi vyžaduje dost síly.

13+1

H350 pojme řidiče plus třináct cestujících, kteří mají na poměry minibusů docela dost místa, hlavně před koleny. Dva ramenatí cestující se na sebe asi budou mačkat, ale to je celkem běžné. Sedadla mají příjemné látkové čalounění, dá se u nich nastavit sklon opěradla a jsou vybavena bederním pásem. Nad hlavami nejsou žádné přihrádky ani schránky, takže zavazadla se musejí dát za poslední řadu sedadel. Za křídlovými dveřmi je ale místa dostatek. U nich nám chyběly stírače oken, která se velmi rychle zašpiní. Totéž platí i o kameře umístěné nad zadními dveřmi, kterou dostanete v rámci paketu Premium.

Jen jeden motor

Vzhledem k tomu, že Bus vychází z dlouhé verze H350, pohání ho výhradně silnější verze čtyřválce 2.5 CRDI, který disponuje výkonem 125 kW/170 k a více než slušnými 421 Nm. Klasickou dodávku rozjede klidně i na 170 km/h, Bus má však maximální rychlost omezenou na 98 km/h. Ani s plně obsazenými sedadly a bagáží až po střechu nemá motor žádný problém s dynamikou. Na běžných silnicích s ním lze i předjíždět, jen je třeba myslet na tu „maximálku“. Spotřeba se běžně pohybuje kolem 10 litrů nafty. Jízdní vlastnosti vozu jsou příkladné, pasažéři si nestěžovali ani na komfort pérování či hluk uvnitř.

Konkurentů moc není

H350 se hodí na městský nebo meziměstský provoz. Zákazník za něj zaplatí minimálně 1 084 000 Kč (bez DPH). Nepočítáme-li individuální úpravce, pak konkurence na poli minibusů přímo od výrobce až tolik není. Na výběr je Ford Transit, který je levnější a nabízí 14 nebo 18 míst, má ale slabší motor. Další možností je Volkswagen Crafter pro 13 až 19 pasažérů, nebo Iveco Daily, které je k dostání v mnohem větší šíři variant včetně pohonu na CNG. Podobně širokou paletu provedení nabízí i Mercedes-Benz Sprinter.

Michal Štengl, foto autor

TECHNICKÉ ÚDAJE

Hyundai H350 Bus 2.5 CRDi

Comfort

Motor:

R4/vznětový

Zdvihový objem:

2497 cm3

Max. výkon:

125 kW/170 k/3600 min-1

Max. točivý moment:

421 Nm/1500 min-1

Maximální rychlost:

98 km/h

Převodovka:

6M

Kombinovaná spotřeba:

výrobce neudává

Komb. spotřeba v testu:

9,7 l/100 km

Emise CO2:

výrobce neudává

Délka nákladového prostoru:

540 mm

Pohotovostní hmotnost:

2558 kg

Celková hmotnost:

4000 kg

Rozměry d/š/v:

6195 x 2038 x 2865 mm

Rozvor:

3670 mm

Poloměr otáčení:

6,3 m

Cena testovaného vozu:

1 084 000 Kč (bez DPH)

Galerie (3 fotografie)

transport-logistika.cz

Podobné články