Kia Cee´d SW 1.0 T-GDI GT-Line - Máme také turbo

Kia Cee´d je dlouhodobě nejoblíbenější model korejské automobilky, a to i mezi firemní klientelou. Vloni prošel faceliftem, který kromě osvěžení designu a lepšího odhlučnění přinesl i nový litrový tříválec. Poradí si s karoserií kombi?

Model Cee´d je klíčovým vozem v novodobé historii značky Kia v Evropě. Šlo totiž o vůbec první automobil vyvinutý a vyráběný (Žilina) v Evropě. První generace v roce 2006 konkurenci zaskočila obrovským interiérem, třemi karosářskými verzemi nebo víceprvkovou zadní nápravou. V roce 2008 se dokonce stala Autem roku v České republice a ihned začala opanovat přední příčky prodejů. Druhá generace přišla v roce 2012 a po třech letech se vloni dočkala modernizace.

Sportovnější vzhled

Pokud bychom se zaměřili na běžné verze, tak vizuální změny nejsou nikterak zásadní. Upraven byl tvar hlavních světlometů a koncových svítilen, přední i zadní nárazník nebo výplet masky chladiče. To nová verze GT Line je úplně jiná káva, díky sportovnímu body kitu se Cee´d (ve všech třech karosářských verzích) vizuálně přiblížil provedení GT. Ostřejší vizáž zajišťují netradičně pojaté LED pro denní svícení, agresivnější nárazník nebo mohutnější boční prahy. Součástí zadního nárazníku je i difuzor doplněný dvojitou koncovkou výfuku. V ceně také dostanete atraktivní 17“ kola. Na sportovní notu se hraje i uvnitř, nechybí specifické bílo-šedé čalounění, kontrastní prošívání, loga GT nebo hliníkové pedály. Celé to vypadá opravdu vkusně.

Sázka na litr

Kia Cee´d byla jeden z mála kompaktů, který se dlouho držel jen atmosférických benzinových motorů (s výjimkou GT verze). Z pohledu běžného uživatele to ale nebylo na škodu, protože základní motor 1.4 CVVT, přestože neměl ani přímý vstřik, byl a je prostě skvělý. Ten zůstává spolu s přímovstřikovým 1.6 GDI v nabídce, k němu (a 1.6 CRDi) si nově můžete objednat dvouspojkovou převodovku. Další velkou novinku představuje příchod litrových přeplňovaných tříválců 1.0 T-GDI řady Kappa. Ty jsou k dispozici ve dvou výkonových verzích se 73 kW (identický výkon jako 1.4 CVVT) nebo s 88 kW, která je automaticky vyhrazena pro provedení GT Line.

Trochu ho dusí převody

Stejně jako konkurenční litrové tříválce (Ford, Opel nebo Renault) má i ten v Kie skoro atmosférický projev. Přestože maximálních 171 Nm (stejná hodnota pro obě verze) produkuje už v 1500 ot/min, nástup zátahu je pozvolný, a pokud chcete předjíždět, je potřeba tříválec vyhnat do otáček. S motorem automaticky dostanete šestistupňovou převodovku, která sice drží ve 130 km/h otáčky na 3000, dlouhé převody ale subjektivně motoru ubírají trochu šťávu. Hlavně s plně naloženým autem má motor dost práce, takže se musí častěji řadit. Nikdy bych tomu nevěřil, ale k podobnému motoru mi více vyhovuje pětistupňová převodovka, o čemž jsem se přesvědčil v novém Opelu Astra (jeho test najdete v tomto čísle). Spotřeba motoru 1.0 T-GDI se pohybuje mezi 5,5 a 7,5 l, dlouhodobý průměr se ustálil na 6,7 l.

Skvělý podvozek

Podvozek Cee´du nemá svým naladěním daleko ke Golfu, který mezi kompakty považuji za špičku. Je komfortní a přitom i dostatečně jistý a schopný v zatáčkách. Nehraje si na žádného závodníka, čehož si cením. Po modernizaci se navíc zlepšilo i jeho odhlučnění, takže do interiéru už se odspodu nedostávají téměř žádné ruchy.

Skvělá nabídka

Kia Cee´d SW je po všech stránkách vynikající auto. Je praktické (kufr má objem 528 l), komfortní, uživatelsky přívětivé a ve verzi GT Line i atraktivní. Když k tomu přidáte sedmiletou záruku, akční cenu 384 280 Kč, tak i když si zaškrtnete veškerou příplatkovou výbavu, zůstanete pod půl milionem korun. Navíc fleetový trh už tohle auto začíná akceptovat, takže má i vysoké zůstatkové hodnoty. Zcela upřímně si ale nejsem jistý, zda bych si připlatil 15 000 Kč, o kolik je 1.0 T-GDI dražší než 1.6 GDI.

Michal Štengl, foto autor

TECHNICKÉ ÚDAJE

Kia Cee´d SW 1.0 T-GDI

GT-Line

Motor:

Ř3/zážehový přeplňovaný

Zdvihový objem:

998 cm3

Max. výkon:

88 kW (120 k)/6000 min-1

Max. točivý moment:

171 Nm/1500-4000 min-1

Maximální rychlost:

187 km/h

Zrychlení 0-100 km/h:

11,4 s

Převodovka:

M6

Kombinovaná spotřeba:

5,2 l/100 km

Komb. spotřeba v testu:

6,7 l/100 km

Emise CO2:

120 g/km

Objem zavaz. prostoru:

528/1642 l

Pohotovostní hmotnost:

1230 kg

Celková hmotnost:

1910 kg

Rozměry d/š/v:

4505 x 1780 x 1485 mm

Rozvor:

2650 mm

Cena testovaného vozu:

420 500 Kč (bez DPH)

Galerie (3 fotografie)

transport-logistika.cz

Podobné články