Testy osobních vozů

Opel Astra ST 1,6 CDTI BiTurbo Innovation – Dvakrát přeplňované kombi

Modelová řada Opel Astra je autem roku 2016. I ve verzi ST potvrzuje své kvality. Hvězdou pod kapotou je naftový čtyřválec se dvěma turbodmychadly.

Přečtěte si také
Pátá generace německého bestselleru s karoserií typu kombi je na našem trhu již téměř rok a zákazníky okouzlila zejména množstvím technologií a řešení, které se obvykle vyskytují spíše v prémiovém segmentu.
 
Uhlazený exteriér
Design karoserie je zosobněním nadčasové elegance. V případě karoserie typu kombi je působivý zejména boční pohled, při nemž se podařilo zachovat dynamickou linii relativně nízké střechy. Sports Tourer má rodovou přední masku s robustním nárazníkem a decentními prolisy na kapotě. Zadní část karoserie se také obejde bez designérských výstřelků. Dveře zavazadlového prostoru jsou příjemně členěny několika křivkami, ale dominantu tvoří sdružené světlomety. Přední světla si zaslouží výraznější komentář. LED Matrix světlomety dokáží zapínat jednotlivé konfigurace tak, aby osvětlovaly co nejvíce silnice a neoslňovaly ostatní vozidla. Stačí zatlačit příslušné tlačítko a auto samo zapíná jednotlivé části světel. I když před autem jede jiné vozidlo, dálková světla jsou stále aktivní a osvětlují pravou a levou část silnice. Ani protijedoucí auto neznamená deaktivaci dálkových světel. Osvětlená zůstane pravá část cesty a místa před a za protijedoucím autem.
 
Skvost ve strojovně
Pod kapotou pracuje v testované Astře skutečný skvost. Dieselový čtyřválcový 1,6litrový motor s technologií dvou turbodmychadel nabízí výkon 118 kW (160 k) a nečekaně nízkou spotřebu. Přestože je maximální točivý moment 350 Nm k dispozici již od otáček 1500 min-1, motor se dá ochotně vytáčet až po hranici omezovače a skutečně dynamická jízda není žádným uměním. To pravé potěšení však přijde při hodnocení hospodárnosti. Při dynamické jízdě na dálnici se průměrná spotřeba dostává na hranici 5,5 litru na 100 km. Při klidné jízdě se však můžete dostat i pod hranici 4,0 litru na 100 km. S nádrží paliva o objemu 48 dm3 se tak dá ujet na jednu nádrž téměř 1000 km. Hospodárný provoz podporuje i výborně vyladěná a odstupňovaná šestistupňová manuální převodovka s přesnými drahami řazení.
 
Kombi s velkým batohem
V základním uspořádání nabízí Sports Tourer objem zavazadlového prostoru 540 dm3. Pokud si elektricky sklopíte zadní sedadla, nabídne 1630 dm3 a téměř rovnou podlahu. Nejvyšší výbava nabízí navíc i praktické bezdotykové otevírání zavazadlového prostoru nohou pod zadním nárazníkem. Přední kožená sedadla mají kromě vyhřívání a ventilace i masážní funkci. Jsou nastavitelná v osmi směrech a mají certifikát AGR sdružení lékařů, kteří se specializují na bolesti zad. Interiér nabízí velmi kvalitní materiály a dostatek odkládacích přihrádek a dutin. Výborný je informačně-zábavní systém, který obsahuje i navigaci s velmi dobrou a přehlednou grafikou. I na zadních sedadlech je dostatek místa pro nohy i pro hlavu.
 
Příjemná jízda
Podvozek je vyladěný na pohodlí, účinné pružení a tlumení zvládá i větší příčné nerovnosti, řízení je přesné a komfort v interiéru zvyšuje výborně odhlučněný motor. Jízdní vlastnosti v zatáčkách jsou příjemně neutrální a komfort jízdy zvyšuje i systém autonomního parkování.
Boris Leontiev, foto autor
 
TECHNICKÉ ÚDAJE
 
Opel Astra ST 1,6 CDTI
BiTurbo Innovation
Motor:
R4
Zdvihový objem:
1598 cm3
Max. výkon:
118 kW (160 k)/ 4000 min-1
Max. toč. mom.:
350 Nm/ 1500 min-1
Max. rychlost:
220 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h:
8,9 s
Kombinovaná spotřeba:
4,1 l/ 100 km
Komb. spotřeba v testu:
4,6 l/ 100 km
Emise CO2:
106 g/km
Objem zavaz. prostoru:
540 – 1630 dm3
Provozní hmotnost:
1571 kg
Užitečné zatížení:
509 kg
Rozměry d/š/v:
4702 x 1809 x 1510 mm
Rozvor:
2662 mm
Cena/testovaného:
od 554 900 Kč/564 900 Kč
 
 

Přečtěte si také

Back to top button