Testy osobních vozů

Peugeot Partner Polocombi L2 1.6 HDi 90 k – Náklad i lidi

Peugeot Partner Furgon ve verzi Polokombi sice moc krásy nepobral, zato se do něj vejde pět lidí nebo spousta nákladu. Záleží na tom, co zrovna potřebujete. Má totiž sklopná sedadla ve druhé řadě.

Peugeot Partner Furgon patří ke stálicím v nabídce užitkových modelů Peugeot, v nabídce se poprvé objevil již v roce 1996. V současnosti je na trhu teprve druhá generace, která vloni prošla mírným faceliftem.
 
Dvě délky a dvě verze
Partner Furgon se prodává ve dvou délkách L1 (4380 mm) a L2 (4628 mm) a zatímco ta první vypadá na poměry užitkových vozů elegantně, prodloužené provedení je na první pohled divné. Je to dáno tím, že nárůstu délky se dosáhlo pouze natažením zadního převisu o 198 mm, rozvor zůstal stejných 2728 mm. Na druhé straně tohle auto je především pracovní nástroj, u kterého není design hlavní důvod k jeho pořízení. Zájemce o takové auto od něj očekává především to, že mu odveze spoustu nákladu.
 
Furgon pro pět lidí
Jenže Partner Polocombi umí kromě toho převézt i pět lidí. Jeho specialitou je sklápěcí lavice ve druhé řadě, která během pár sekund promění dvoumístný Furgon v pětimístný automobil. A samozřejmě naopak. Lavice ale nenabízí žádné velké pohodlí, sedáky nejsou příliš pohodlné a kolena dospělých asi budou namáčknutá do opěradel předních sedadel. Nicméně se nepřepokládá, že by se s tímhle autem jezdilo v pěti někam na dovolenou. Na to, aby se převezla parta řemeslníků někam na stavbu, to ale bohatě stačí. Další cestování bychom jim nedoporučovali i kvůli tomu, že je vzadu při jízdě docela hluk. Nákladový prostor totiž není celkem logicky čalouněný. Aby mohli cestující pohodlněji nastupovat, je verze Polocombi ve standardu vybavena bočními posuvnými dveřmi na obou stranách. Ty jsou v základu prosklené, za 7000 korun ale mohou být plechové.
 
Proměna za pár vteřin
Manipulace se zadní lavicí je poměrně jednoduchá. Nejprve musíte dopředu posunout přední sedadla, což je trochu otravné. Pak se odjistí opěradla zadní lavice, položí se na sedáky a celek se přiklopí k opěradlům předních sedadel. Současně s tím se posouvá i pevná přepážka oddělující nákladový prostor od posádky. Celá tahle proměna z pětimístného Furgonu na dvoumístný je dílem okamžiku. V pětimístné konfiguraci nabízí nákladový prostor objem 2400 l, ve dvoumístné 3350 l. Dvoumístný krátký Furgon pojme 3300 l, dlouhý pak 3700 l. Polokombi má také automaticky zvýšené užitečné zatížení na 850 kg. Přístup do nákladového prostoru zajišťují asymetricky dělené křídlové prosklené dveře vybavené standardně stěrači. Jak už to obvykle bývá, univerzálnost s sebou ale kromě výhod přináší i určitá omezení vyplývající z konstrukce. Celkem logicky si nemůžete objednat PVC či dřevěnou podlahu nebo dřevěné obložení boků a zapovězeno je i dvojsedadlo spolujezdce Multiflex.
 
Jediná volba
Zájemce o provedení Polocombi má usnadněný výběr motorů, protože v nabídce je jediný. Zatímco pod kapotu osobních verzí se již dostaly nové motory Euro 6 řady BlueHDi, užitkové Partnery stále ještě pohánějí starší specifikace Euro 5. Motor 1.6 HDi má výkon 66 kW/90 k a nejvyšší točivý moment 215 Nm, což je tak akorát. Hlavně když naplno využijete přepravní i nákladovou kapacitu. Spotřeba se pohybuje mezi 5,5 až 6 l nafty, což je velmi solidní, hlavně v kombinaci s velkou 60litrovou nádrží.
 
Servis zdarma
Provedení Polocombi se nabízí v jediné výbavě, která vychází ze základního stupně Acces. Ve srovnání s klasickým furgonem je o 30 000 Kč dražší (cena od 440 200 Kč bez DPH), což zdaleka není jediný příplatek. Peníze si připravte na klimatizaci, airbag spolujezdce nebo i rádio. Můžete si ale objednat i audiosystém s dotykovou obrazovkou, parkovací kamerou a klidně i navigací. Lákavým benefitem je servisní balíček Optiway, zajišťující kompletní základní údržbu vozu na dva roky (nebo 70 000 km) zdarma.
Michal Štengl, foto autor
 
Bestseller s bohatou výbavou
„Užitkový Peugeot Partner má velkou zásluhu na pozici značky na trhu LCV. Loni skončil na 3. příčce ve svém segmentu s nárůstem o 160 % oproti předcházejícímu roku. Zákazníci ho volí hlavně pro jeho užitné vlastnosti, odolnost, spolehlivost a příznivou cenu. Nabídka verzí je velice rozmanitá. Nabízíme Furgon, elektrickou verzi, vůz s pohonem 4×4 a také Partner Polocombi. Tato verze je určitým přechodem mezi osobním a užitkovým Partnerem. Je vhodná zejména pro firmy, které potřebují převážet zaměstnance a současně jejich nástroje a materiál. Peugeot Partner přes svůj užitkový charakter myslí na pohodlí a bezpečnost posádky. Dokazují to doplňky výbavy určené spíše pro osobní vozy, jako např. dotykový displej, navigace, couvací kamera apod. Aktuálně nabízíme k nákupu vozu kompletní servis Peugeot Optiway na 2 roky a slevy od 21,5% pro velkoodběratele už od prvního vozidla.“
Roman Stoklasa
LCV Sales manager
 
TECHNICKÉ ÚDAJE
 
Peugeot Partner
Polocombi L2 1.6 HDi 90 k
Motor:
Ř4/vznětový
Zdvihový objem:
1560 cm3
Max. výkon:
66 kW (90 k)/4000 min-1
Max. točivý moment:
215 Nm/1500 min-1
Maximální rychlost:
160 km/h
Převodovka:
M5
Kombinovaná spotřeba:
5,6 l/100 km
Komb. spotřeba v testu:
6,2 l/100 km
Emise CO2:
147 g/km
Objem náklad. prostoru:
2400/3350 l
Rozměry náklad. prostoru:
2050 x 1230 x 1250 mm
Pohotovostní hmotnost:
1432 kg
Celková hmotnost:
2282 kg
Rozměry d/š/v:
4628 x 1810 x 1812 mm
Rozvor:
2728 mm
Cena testovaného vozu:
464 200 Kč (bez DPH)
 

Přečtěte si také

Back to top button