Testy osobních vozů

Audi Q7 50 TDI: Stejné, a přeci nové

Audi Q7 má za sebou facelift, který asi navenek až tak nepoznáte. Zato uvnitř nezůstal kámen na kameni a spousta inovací se udála i pod kapotou. Všechny novinky pohromadě jsme vyzkoušeli za volantem nejprodávanější verze 50 TDI s naftovou V6.

Pokud chcete modernizovanou Q7 poznat podle vnějšího designu, zaměřte se na záď vozu, kde jsou nová světla. I vpředu se soustřeďte na světlomety. Ty jsou nové, a pokud v sobě mají modrý symbol v podobě písmene X, tak jsou jako v našem případě vybavené laserovým modulem pro dálková světla. To, že jsou za jízdy funkční, poznáte nejen podle toho, že se noc promění v den, dosvit je až 650 m, ale také podle rozsvíceného symbolu laseru vedle kontrolky dálkových světel. 

Jenom displeje 

Zásadní proměnu má za sebou přístrojová deska, kterou Q7 převzala z modelů A8 či Q8. Dva týdny před testem Q7 jsme měli v redakci SQ8, takže to bylo takové deja vu. Koncept se dvěma obřími displeji s heptickou vazbou, který se po dotyku jakoby promáčkne, se mi zamlouvá. Vadí mi ale, jak moc se displeje zapatlají. Rád jsem proto využíval hlasové ovládání. Jinak interiér Q7 splňuje požadavek luxusní limuzíny i prostorného rodinného auta. Trojice samostatných sedadel vzadu nabízí variabilitu MPV, obří kufr o objemu 865 l zase vysokou užitnou hodnotu. 

Plachtí bez motoru 

Dva naftové a jeden benzinový šestiválec jsou nově osazené 48V mildhybridní technologií, u níž se mi nejvíc líbí funkce plachtění. Tu už známe z jiných modelů koncernu VW, kdy se u dvouspojkových automatů rozpojí spojky a auto jede na volnoběh. Zde se však motor úplně vypne, a to až na 40 sekund. Musí ale být aktivovaný jízdní režim Efficient, což se musí udělat po každém vypnutí motoru tlačítkem. Je to opravdu zvláštní pocit, když uháníte z kopce stovkou a neslyšíte motor. I když ten není moc slyšet, ani když běží. 

Lepší než SQ8

Stejně jako SQ8 i testovaná Q7 byla obuta na obřích 22″ kolech. A od prvních metrů mi přišlo pérování Q7 lepší, komfortnější. Ani ve městě jsem nemusel tolik kličkovat, protože vzduchové pérování lépe pobralo všechny nerovnosti. Q7 umí být opravdový koráb, který se příjemně pohupuje. Motor 50 TDI, což je označení pro 3.0 V6 TDI s parametry 210 kW (286 k) a 600 Nm, zajišťuje skvělou dynamiku, byť se mi zdá, že motor nemá takovou jiskru jako dřív. To mu klidně odpustíte, hlavně když zjistíte, že dokáže jezdit v průměru za 7,3 l nafty na 100 km. A to musí dávat do pohybu minimálně 2,1 t. Jenom co práce dá roztočit obří kola. Mimo město se dá dokonce jezdit i za 6 l, po dálnici kolem 7,5 l. Znovu jsem se přesvědčil, že velký motor umí být daleko úspornější než oturbené nafoukané čtyřválce. 

Na to, jak obří Q7 je, jezdí opravdu hodně bravurně, obzvláště se systémem natáčení zadních kol. To přijde vhod i ve městě, kde zlepšuje manévrovací schopnosti.

 

TECHNICKÉ ÚDAJE
 

Audi Q7 50 TDI S line

Motor:
V6/vznětový přeplňovaný
Zdvihový objem:
2967 cm3
Max. výkon:

210 kW (286 k)
/3500-4000 min-1

Max. točivý moment:
600 Nm/
2250-3250 min-1
Maximální rychlost:
241 km/h
Zrychlení 0-100 km/h:
6,5 s
Převodovka:
A8
Kombinovaná spotřeba:
6,8 l/100 km
Komb. spotřeba v testu:
7,5 l/100 km
Emise CO2:
199 g/km
Objem zavaz. prostoru:
865 l
Pohotovostní hmotnost:
2240 kg
Celková hmotnost:
3015 kg
Rozměry d/š/v:
5052 x 2212 x 1741 mm
Rozvor:
2994
Cena testovaného vozu:
1 622 231
(bez DPH)

 

Přečtěte si také

Back to top button