Železniční doprava

České dráhy zmodernizují 26 rychlíkových vozů 2. třídy v KOS Krnov

České dráhy uzavřely s Krnovskými opravnami a strojírnami (KOS) v Krnově kontrakt na tzv. malou modernizaci 26 rychlíkových vozů 2. třídy řady Bdt.

Kontrakt v hodnotě 182 milionů Kč (bez DPH) bude realizován do 15 měsíců, tedy do podzimu 2014. Předpokládá se, že modernizované vozy budou zařazeny do souprav rychlíků na linkách R13 Brno – Břeclav – Otrokovice – Přerov – Olomouc a R23 Kolín – Mělník – Ústí nad Labem.  
 
Tzv. malá modernizace zahrnuje řadu zlepšení v komfortu a službách, které České dráhy poskytují cestujícím, stejně jako ve vyšším standardu v oblasti bezpečnosti a technických parametrů.
Součástí modernizace bude dosazení nových polstrovaných pevných sedáků, nových podlah a revitalizace ostatních částí interiéru. Novinkou budou elektrické zásuvky 230 V pro napájení drobné elektroniky cestujících u vybraných míst. Na jedné straně vozu u nástupních dveří se také rozšíří prostory pro přepravu kočárků, jízdních kol a dalších objemných zavazadel.  
 
Vyšší bezpečnost cestování zajistí nové předsuvné dveře, které budou ovládané tlačítky a za jízdy budou blokovány proti otevření. Dojde také k úpravě podvozků, které nově umožní provoz rychlostí až 140 km/h, k dosazení nové ep brzdy nebo centrálního zdroje energie (CZE), který umožní například celoroční plnění vozu vodou, tedy i v zimě a zamezí případnému zamrznutí. 
 
Na rychlíky zamíří ucelené soupravy s vyšším komfortem
Předpokládá se, že modernizované vozy budou v provozu s dalšími modernizovanými vozy, se kterými vytvoří ucelené soupravy o vysokém standardu služeb. Půjde především o kombinované vozy 1. a 2. třídy ABpee (Pesa Bydgoszcz) a řídicí vozy s místy pro vozíčkáře a cestující s kočárky a jízdními koly typu Bfhpvee (Pars nova Šumperk). Cestujícím tyto soupravy nabídnou oddíly 1. a 2. třídy, budou moci volit mezi klimatizovanými a neklimatizovanými vozy, k dispozici budou mít el. zásuvky 230 V pro napájení drobné elektroniky, ve vlaku budou místa pro vozíčkáře včetně bezbariérové toalety, cestující s kočárky, jízdními koly a dalšími objemnými zavazadly budou mít vyhrazené rozšířené prostory, k dispozici bude informační systém.
 
Probíhající projekty modernizace vozů dálkové dopravy 
       Modernizace 64 kusů kombinovaných vozů 2. třídy s oddílem pro vozíčkáře a přepravu jízdních kol typu Bbdgmee, realizuje ŽOS Trnava;
       Modernizace 40 kusů velkoprostorových vozů 2. třídy typu Bdmpee, realizuje Pars nova Šumperk;
       Modernizace 15 kusů kombinovaných velkoprostorových vozů 1. a 2. třídy typu ABpee, realizuje PESA Bydgoszcz;   
       Nákup 7 vysokorychlostních netrakčních jednotek (49 vozů) Viaggio Comfort / Railjet, Realizuje Siemens;
       Modernizace 26 kusů velkoprostorových vozů 2. třídy typu Bdt, zadáno KOS Krnov;
       Revitalizace 32 kusů oddílových vozů 2. třídy typu Bmee (dříve Bmz ÖBB), zajišťuje JANOZA.    

 

 

O společnosti České dráhy, a.s.
České dráhy patří k předním železničním společnostem v rámci Evropské unie. V roce 2012 využilo spoje českého národního dopravce 169 milionů cestujících. Zákazníci pozitivně vnímají probíhající změny v kvalitě poskytovaných služeb a jejich počet roste zejména v dálkové a v příměstské dopravě. Společnost loni uvedla do provozu přes 240 nových nebo modernizovaných vozů a lokomotiv. K úplným novinkám patří elektrické jednotky RegioPanter a motorové jednotky RegioShark.
 

Přečtěte si také

Back to top button