Portál magazínu Transport a Logistika zameraný na motorizmus, dopravu a logistiku

02. 07. 2013

Ministr dopravy slavnostně otevřel nový úsek dálnice D3

Ministr dopravy Zbyněk Stanjura ve čtvrtek 27. června otevřel spolu se zástupci  ŘSD, SFDI, zhotovitelů a samosprávy nový pětadvacetikilometrový úsek dálnice D3. Ten zrychlí a především zkvalitní dopravní spojení Prahy a Českých Budějovic. Motoristé ho budou moci využít již v poslední školní den, tedy v pátek 28. června.
 
Výstavba tohoto úseku dálnice byla zahájena v roce 2009 a vyžádala si náklady přesahující deset miliard korun. Stavba byla spolufinancována z Operačního programu doprava. Nový úsek dálnice pomůže také městům Tábor, Sezimovo Ústí, Planá nad Lužnicí či Soběslav od projíždějící tranzitní dopravy. Spolu s již provozovaným úsekem Mezno – Tábor a Tábor obchvat bude tvořit souvislý dálniční celek délky 42 km.
 
„Otevíraný úsek nové dálnice je jednoznačně klíčový nejen pro dopravu v jižních Čechách, ale je také významný pro urychlení silničního spojení Prahy a Českých Budějovic,“ uvedl při slavnostním otevření ministr dopravy Zbyněk Stanjura. Součástí stavby bylo 277 stavebních objektů, deset protihlukových stěn o celkové délce 3,6 kilometru a 48 přemostění. Mezi nejvýznamnější stavební objekty patří most přes rybník Koberný délky 575 m, most přes Černovický potok délky 765 m a zejména most přes Lužnici délky 1 063 m.
 
Na právě otevíraný úsek bude navazovat připravovaná stavba Veselí nad Lužnicí – Bošilec, která společně s úsekem u Českých Budějovic bude zahájena ještě v letošním roce. Cílem je pokročit v postupném dobudování souvislého dálniční spojení mezi Táborem a Českými Budějovicemi. Následovat bude stěžejní úsek výstavby samotného obchvatu jihočeské metropole, který je nyní intenzivně připravován. A jak to bude s poplatky? To závěrem vysvětluje ministr Zbyněk Stanjura: „Vozidla s hmotností do 3,5 tuny budou do konce letošního roku od poplatku osvobozena, řidiči tedy nebudou potřebovat dálniční kupón. Vozidlům nad 3,5 tuny pak bude od 1. července v celé délce účtováno mýtné s výjimkou úseku Čekanice – Měšice. Důvodem je stále probíhající rekonstrukce obchvatu města Tábor.“
 

 

Magazínu TRANSPORT a LOGISTIKA, redakce

Diskuze k článku

  • Doposud nebyli vloženy žádne komentáře Doposud nebyli vloženy žádne komentáře