Logistika a sklady

Šťastná sedmička pro Toyota Demo Days

Na vyladěnou manipulaci v podání společnosti Toyota Material Handling CZ se zaregistrovalo přes 800 zájemců, což je nový rekord v sedmileté historii Demo Days.

Velká většina z nich také dvoudenní akci navštívila. Sedmý ročník nabídl i další rekordy – Toyota prezentovala 112 produktů a aplikačních řešení na ploše více než 4 500 m2 a zapojila 17 partnerských společností posílené o dealery. Velký zájem byl letos zejména o alternativní pohony, ale v rozsáhlé komplexní nabídce umocněné expozicemi partnerů si každý jistě našel to své.
 
Štěstí přeje připraveným
Těžko říci, co je hlavní příčinou dlouhodobě silného a rostoucího zájmu o tuto akci. Zda její společenský nebo odborný rozměr, či dobře namíchaná kombinace obojího.  Jan Pachman, ředitel a jednatel společnosti Toyota Material Handling CZ s.r.o. uvádí: “Osobně se domnívám, že mnoho návštěvníků z řad zákazníků, potenciálních zákazníků i partnerů oceňuje naši otevřenost, s kterou komunikujeme své názory, ekonomické výsledky, svůj pohled na problematiku oboru i vývoje na trhu.  Vedle toho dokážeme připravit příjemně sestavený mix trendových záležitostí, reálných zkušeností, zajímavých novinek, kreativního designu i lákavého doprovodného programu.“
 
Tisková konference nabitá informacemi
V duchu otevřenosti se nesla i tisková konference, na které Jan Pachman přivítal významné hosty z nejvyššího managementu společnosti Toyota Material Handling Europe (TMHE). Matthias Fischer, Prezident a CEO společnosti TMHE a Axel Wahle, Marketing Director TMHE seznámili účastníky s výsledky, cíli, strategiemi i klíčovými novinkami v oblasti výrobků a služeb společnosti Toyota Material Handling Europe, evropské organizace společnosti Toyota Material Handling Group (TMHG), která je divizí manipulační techniky v rámci Toyota Industries Corporation (TICO). Vystoupení Jana Pachmana se zabývalo primárně lokální problematikou fungování Toyoty včetně prezentace loňských výsledků a představení cílů pro 2. pololetí i příští finanční rok.
 
TICO podniká v pěti sektorech, zaměstnává přes 49 tisíc zaměstnanců a dosáhlo ve finančním roce 2014 (1. 4. 2013 – 31. 3. 2014) rekordního obratu 15 mld. EUR. Manipulační technika se na obratu korporace podílí přibližně 40 % a je po automobilovém průmyslu (s 50 % obratu) druhým nejvýznamnějším segmentem. TICO je již od roku 2 000 nepřetržitě světovou jedničkou a lídrem v manipulaci. V loňském roce prodalo celosvětově přes 199 tisíc hnaných vozíků.
 
Toyota se přibližuje i k pozici evropského lídra, zatím je třetí
„Evropa je z tržního hlediska největším a nejdůležitějším regionem. Prodali jsme na tomto trhu téměř 68 tisíc vozíků s pohonem a posunuli se o další krůček ke svému cíli – stát se číslem jedna i v Evropě. Tento cíl je zřetelně formulován v projektu Vize 2020, který byl podrobněji představen české odborné veřejnosti i médiím již během loňských Demo Days. TMHE je v Evropě zatím na třetím místě, ale ke svým konkurentům se každý rok přibližujeme,“ uvedl Matthias Fischer.
 
Matthias Fischer připomněl také hodnoty Toyoty, s jejichž pomocí chce TMHE svých jasně definovaných strategických cílů dosáhnout: “Význam hodnot jako je respekt, kaizen, týmová práce nebo ochota přijímat výzvy má pro nás zásadní důležitost. Jsou to vlastně rodinné hodnoty, protože Toyota je rodinná firma a pocit příslušnost k rodině podbarvuje tradičně všechny činnosti organizace. Jasně formulované hodnoty jsou oporou, bez které není možné dostát výzvám na trhu, interně nebo při konkurenčním soupeření. Poslední hodnotou, která je důležitá zejména pro management na všech úrovních, je princip Genchi Genbutsu. Nestačí, když manažer nebo tým dospěje k nějakému závěru. Nemůže podlehnout sebeuspokojení, musí se neustále vracet ke zdrojům, k trhu. Zaměření Toyoty na kvalitu znamená neustálé ověřování, zda úkoly a výzvy ve výrobě, v řízení, ve službách zákazníkům byly vyřízeny plně v souladu s jejich potřebami.“
 
Nové produkty, rozvoj služeb, důraz na servis
Důležitými pilíři ve strategii Toyoty jsou výrazná transformace nabídky v oblasti produktů a služeb, zaměření na klíčové trhy a klíčové tržní segmenty a důraz na servis. Demo Days ukázaly připravenost Toyoty uspokojit nejen současné požadavky zákazníků, ale i řešení, s kterými bude čelit výzvám budoucím.
 
Axel Wahle představil všechny novinky, které Toyota v letošním roce představila. Ještě nikdy v dlouhé historii společnosti jich nebylo tolik: “Zvýšené prodeje signalizují velký zájem zákazníků, nejedna novinka také získala různá odborná ocenění (iF Design Award, IFOY, German Design Award). Axel Wahle vysvětlil, že designová ocenění neznamenají pouze líbivý kabát nových strojů, ale také jistotu, že zákazník získá ergonomický, bezpečný a komerčně efektivní výrobek v kvalitě, která je v souladu s principy TPS (Toyota Production System). Inovace přinášejí vyšší produktivitu a stlačují provozní náklady, podporují udržitelnost a konkurenceschopnost podnikání zákazníků. Navíc, a také poprvé ve své historii, nabízí Toyota Material Handling regálové systémy vlastní značky.“
 

Přečtěte si také

Přečtěte si také

Back to top button