Logistika a sklady

DB Schenker přepravoval Jawu, která objela svět

Před třemi lety najel Pavel Suchý na 35 let staré Jawě 350/634 více než 49 tisíc kilometrů napříč zeměkoulí.

Po návratu z dobrodružné výpravy, kterou sledovali tisíce fanoušků, se mu obrátil život. Bojoval s rakovinou a vyhrál. Krátce na to vydal knihu a pustil se do příprav pokračování své cesty s názvem „Jawa okolo světa II“ do Austrálie a na Tasmánii. Při obou výpravách mu se zabezpečováním přeprav motorky asistoval DB Schenker.
 
Nadšenec do motoristického sportu, dobrodruh a motoristický novinář Pavel Suchý, je prvním Čechem, který na motorce objel zeměkouli. Navíc bez nákladného rozpočtu nebo špičkové techniky. Stačila mu k tomu jen stařičká Jawa vyřazená z autoškoly, odhodlání a víra v sebe samého.
 
I přes různé komplikace, které ho na cestě potkaly – od nevrlých úředníků přes rozbahněné mongolské cesty až po jihoamerické aligátory – projel za osm měsíců v rámci výpravy „Na jawě okolo světa“ Slovensko, Ukrajinu, Rusko, Mongolsko, Jižní Koreu, USA, Mexiko, Střední Ameriku, Ekvádor, Peru, Chile, Argentinu, Kolumbii a Bolívii. Cestou překonal sedm oceánů a moří, přejel 27 hranic a projel 21 států světa.
 
Po zdolání rakoviny je čas na Austrálii a Tasmánii
Dva roky po úspěšném ukončení výpravy začal s plánováním pokračování dobrodružné cesty, tentokrát napříč Austrálií a Tasmánií. Jak píše Pavel na svém blogu, původní projekt splnil svůj účel. Pobavil a inspiroval nejen sebe samotného, ale i tisíce nadšenců, kteří ho sledovali online. I proto se rozhodl pokračovat a objevovat další krásná místa ze sedla své stařičké motorky, tentokrát Jawy 638, kterou pojmenoval „Dingo“. A to i přesto, že mu po návratu z první výpravy diagnostikovali rakovinu.
Osud mi po úspěšné chemoterapii nadělil nějaké ty roky navíc. Byl by hřích jen poděkovat a odložit plány na neurčito. Žádné příště už přijít nemusí, a tak je čas vydat se na další cestu, “ potěšil nezlomným optimismem své fanoušky.
 
Přepravu Jawy svěřil Pavel Suchý odborníkům z DB Schenker
Při obou výpravách Pavlovi s organizací přesunů motorky přes oceány pomáhal DB Schenker. „Poprvé jsme s Pavlem byli v kontaktu, když potřeboval zajistit přepravu motorky z Jižní Koreje do USA. Protože neměl s podobnými logistickými akcemi prakticky žádné zkušenosti, zastoupili jsme ho v jednání s tamějšími agenty a následně jsme už řešili i všechny náležitosti převozu motorky do USA i leteckého přesunu zpět do Evropy, “ popisuje spolupráci v rámci první výpravy Benjamin Chladný, manažer oddělení leteckých a námořních přeprav DB Schenker Slovensko.
 
Speciální přepravy vyžadují zvláštní přístup
Na počátku spolupráce v roce 2013 byl pro nás tento projekt něčím novým, protože se nejedná o standardní komerční cargo, se kterým pracujeme každý den, ale o speciální formu přepravy, kdy se přepravuje dopravní prostředek, který je zároveň osobním majetkem. Tento druh vozidel se přepravuje ve speciálním režimu, protože každá země má pro dovoz takovéhoto typu „nákladu“ vlastní nařízení a vyžaduje rozdílná povolení. Proto je řešení takovéto přepravy velmi náročné na komunikaci a spolupráci mezi pobočkami,“ vysvětluje Benjamin Chladný
 
Pavel služby DB Schenker využil i na své druhé výpravě, která vyžadovala nejen přepravní služby, ale především zvládnutí formalit při importu motorky přímo v Austrálii. „Díky profesionálnímu přístupu australských kolegů jsme byli schopni v rekordním čase dostat motorku z přístavu do skladu, a tím jsme Pavlovi ušetřili nejen čas, ale i nemalé náklady na skladování,“ uzavírá Benjamín.
 
Pavel spolupráci hodnotí velmi pozitivně a při své další výpravě, která se mu již rodí v hlavě, se na logistického partnera podle vlastních slov opět rád obrátí: „S DB Schenker mám jen velmi dobré zkušenosti. Vím, že můžu náročnou logistiku vypustit z hlavy a nechat ji na lidech, kterým důvěřuji. Je to obrovská pomoc, protože přejet kontinent z jednoho konce na druhý je pro mě v porovnání se zařizováním přepravy motorky přes oceán hračka,“ podotýká Pavel
 
Výprava do „Van Diemenovy země“, jak svou cestu číslo dva pojmenoval sám Pavel, trvala přesně tři měsíce a Dingo v rámci ní zvládl najet téměř 28 000 kilometrů. Motorka ani tentokrát nezklamala a nyní je již v rukou DB Schenker na cestě zpět lodí do Hamburku, kde se jí po vylodění ujme tým z České republiky a zařídí celní formality i následný přesun do Prahy.

Přečtěte si také

Přečtěte si také

Back to top button