Portál magazínu Transport a Logistika zameraný na motorizmus, dopravu a logistiku

13. 06. 2018

CBRE očekává s ohledem na vysokou obsazenost a rostoucí poptávku další nárůst nájmů za skladové prostory

Dostupné volné kapacity již klesly na desetileté minimum a lze předpokládat, že se čísla propadnou ještě níže, celkový pokles by se mohl přiblížit až k hranici 200 tisíc čtverečních metrů volných ploch. Nájemníci by měli své kontrakty v předstihu znovu sjednat či obnovit,
aby se vyhnuli citelnému nárůstu nájmů.
 
“Očekáváme, že poptávka bude i nadále díky růstu ekonomiky a e-commerce stoupat. Dalšími faktory, které budou hrát v nárůstu nájmů roli, budou reshoring tedy navracení výrobních kapacit z Číny, a nearshoring ze západní do střední a východní Evropy,” vysvětluje Bert Hesselink,Head of Industrial & Logistics v CBRE. “Nabídka bude i nadále omezená. Nepředvídatelné schvalovací procesy a obecně nízká veřejná podpora pro výstavbu dalších skladovacích kapacit v České republice situaci na trhu velmi komplikuje.”
 
Výstavbu mimo jiné zdražuje vytíženost velkých kontraktorů a nárůst cen pracovní síly v odvětví. To ovlivňuje také marži developerů, která se postupně snižuje. Stlačení výnosů z nedávné minulosti již nemůže kompenzovat rostoucí náklady na výstavbu, což nevyhnutelně povede k růstu nájemného, který budou muset zaplatit nájemci.
 
“Ačkoliv se to nemusí zdát zřejmé, právě teď je vhodná chvíle, kdy by nájemníci měli znovu sjednat své smlouvy – dříve, než vyprší jejich platnost. Namísto potenciální hrozby tak mohou dosáhnout skutečné obchodní výhody,” vysvětluje Hesselink. “Zejména, je-li váš zbývající kontrakt kratší než 5 let a váš podnik má dobrý úvěrový rating, můžete dosáhnout prodloužení stávajících, nebo dokonce vyjednání lepších podmínek nájmu.” Hesselink nicméně dodává,
že jednání je třeba vest opatrně a profesionálně, neboť pronajímatelé mohou v současné situaci snáze nalézt alternativu či náhradu.
 
 
“Pustíte-li se do vyjednávání ihned, můžete zlepšit své konkurenční postavení. Je dobré být jedněmi z mála, kdo se chovají proaktivně. Je pravděpodobné, že většina společností bude
při obnově na poslední chvíli postavena před navýšené ceny. V této chvíli je čas získat před ostatními náskok,”
uzavírá Bert Hesselink.

transport-logistika.cz, TZ CBRE

Diskusia k článku

  • Zatiaľ neboli vložené žiadne komentáre Zatiaľ neboli vložené žiadne komentáre