Zprávy

Majitelé vozů s kartami CCS se v ochraně přírody zařadí po bok světových značek

Zalesňování vykácených oblastí, alternativní energie či rekultivace skládkových plynů – prověřené a smysluplné ekologické projekty z mezinárodního programu Clean Advantage nyní budou moci podpořit čeští podnikatelé.

Tuto možnost společenské odpovědnosti jim zprostředkují jejich palivové karty CCS. Češi se tak zařadí po bok světových značek pomáhajících skrze Clean Advantage, jako jsou Google, Disney, Mattel nebo Heineken.
 
České firmy budou moci prostřednictvím palivových karet CCS přispět k ochraně přírody, respektive podpořit celou řadu světových iniciativ v rámci mnoha prověřených projektů na zachycení škodlivého oxidu uhličitého (CO2) z ovzduší. Společnost CCS se totiž od 1. ledna příštího roku připojí k mezinárodnímu Programu Clean Advantage a její klienti, majitelé a uživatelé vozových parků, mají stejnou možnost podpořit například místní výsadby stromů, rekultivaci černých skládek, alternativní zdroje energie a podobně. Motem programu je: Zaměř se na čistší životní prostředí, odliš se od konkurence.
 
„Funguje to tak, že za každý litr pohonných hmot natankovaný s použitím CCS palivové karty, program vypočítá odpovídající emise oxidu uhličitého automobilu a automaticky, odvedenými halíři navíc, investuje finance obdržené od uživatelů karet do ekologických projektů. Emise oxidu uhličitého vyprodukované během jízdy tak firmy mohou odpovědně snížit právě prostřednictvím přiměřených investic do těchto projektů,“ vysvětluje myšlenku mezinárodního projektu, do kterého jsou dnes zapojeny tisíce společností, generální ředitel CCS Jan Polívka. Účastník programu nemusí pořizovat žádné zařízení ani nemá administrativu navíc. Využívá stávající vozidla svého vozového parku i karty CCS a z programu může kdykoliv zase vystoupit.
 
Firma CCS se pro zapojení do Clean Advantage rozhodla na základě zvyšující se poptávky českých podnikatelských subjektů po čitelné a dobře organizované možnosti naplnit svou společenskou odpovědnost. Průzkumy společnosti GreenPrint, která program Clean Advantage zastřešuje, ukazují, že polovina spotřebitelů upřednostňuje při pořizování zboží a služeb společnosti, které podporují ekologické programy. Až 59% spotřebitelů je pak ochotno zaplatit více za ekologicky přívětivé produkty.
 
 „Redukce oxidu uhličitého koresponduje s naším zaměřením. Líbí se nám, že je program dobrovolný a klienti se budou moci rozhodnout, zda snažení CCS podpoří a do programu se připojí či nikoliv. Jejich peníze budou investovány pouze do prověřených a certifikovaných projektů, takže si všichni účastnící budou moci zkontrolovat účelnost vynaložených prostředků,“ upozornil Jan Polívka s tím, že se společnost bude snažit projekty maximálně přiblížit do regionu sídla firem. Každá zapojená firma obdrží certifikát s vyčíslením roční redukce CO2, samolepku na auto a ECO logo na web, který bude moci prezentovat a takto se odlišit od konkurence. „Pravidelně z naší strany obdrží výčet aktivit, které se díky získaným financím podařilo uskutečnit. Zaměříme se například na zalesňování lokalit na Šumavě či v Krkonoších,“ informoval Polívka.
 
Oxid uhličitý se podílí na vzniku skleníkového efektu a jeho nárůst v ovzduší vlivem například spalin s motorů je obecně považován za hlavní příčinu globálního oteplování. Schopnost přírodního pohlcování CO2 v různých oblastech zeměkoule kolísá a je nutná náprava zásahem člověka.
Víte, že každý strom odstraní během svého životního cyklu až 225 kg emisí CO2 ve svém okolí?
 
 
Projekty Clean Advantage v České republice a na Slovenku
• Opětovné zalesňování v Krkonoších
• Obnova lesů v Národním parku Šumava
• Národní park Nízké Tatry – zalesňování
 

Přečtěte si také

Back to top button