Zprávy

Pneumatiky Goodyear pro přední světový závod tahačů

Na Mistrovství Evropy tahačů FIA 2017, avizovaném jako ‘nejvelkolepější závod tahačů na celé planetě‘, bude Goodyear opět všem soutěžícím dodávat své speciálně vyvinuté závodní pneumatiky pro tahače.

Závodní týmy již začaly s přípravou a zkouškami, aby měly jistotu, že jsou na zahájení sezóny na rakouském okruhu Red Bull Ring ve dnech 13. a 14. května dobře připraveny.
Goodyear bude při své v pořadí již třinácté sezóně evropských závodů tahačů závodníkům opět dodávat závodní nákladní pneumatiky 315/70R22.5, které jsou výsledkem jeho výzkumu, vývoje a zkušeností se závody tahačů získávaných již od roku 2004. Právě tehdy společnost začala dodávat pro mistrovství speciální nákladní pneumatiky schopné nasazení na závodních strojích o výkonu 1500 koní a hmotnosti 5,5 tuny, které mohou vyvinout rychlost až 160 km/h. 
 
Jako výhradního partnera Mistrovství Evropy tahačů zvolila v roce 2016 značku Goodyear na další tři roky Mezinárodní automobilová federace FIA (Federation Internationale de l´Automobile); dále tak prodloužila předchozí dlouhodobé partnerství.
 
Těšíme se na sezónu 2017, která bude už 13. rokem, během nějž podporujeme evropské závody tahačů. Naše účast v tomto jedinečném sportu nám dovoluje demonstrovat vysokou výkonnost našich závodních nákladních pneumatik, postavených na stejné kostře jako standardní nákladní pneumatiky, které užívají tisíce vozových parků v celé Evropě. Při závodech se také můžeme setkávat s truckovými nadšenci a hovořit s nimi o svém odhodlání podporovat závody tahačů a celý obor dopravy a o svých dalších výrobcích, technologiích, službách a řešeních, která v oboru nemají obdoby,” řekl Benjamin Willot, ředitel marketingu pneumatik značky Goodyear pro užitková vozidla v Evropě, na Blízkém východě a v Africe.
 
Závodní pneumatiky Goodyear Truck Racing jsou speciálně vyvinuty pro závody tahačů. Jsou zkonstruovány na bázi standardní kostry nákladních pneumatik 315/70R22.5 nejnovější generace, která se vyznačuje velmi vysokou robustností. Speciální vrstva běhounu a směs s vysokou přilnavostí jsou výsledkem rozsáhlých zkušeností značky Goodyear s automobilovým sportem. Pneumatiky obsahují i speciální mezivrstvu, která zabraňuje přehřívání a chrání pneumatiku před poškozením a nadměrným opotřebováváním. Asymetrický dezén běhounu zajišťuje vysokou přilnavost jak na suchém, tak i na mokrém povrchu, což je velice důležité, protože při závodech se používá pouze jeden typ pneumatik. Všechny závodní pneumatiky Goodyear jsou vybaveny technologií RFID (Radio Frequency Identity), která jim poskytuje unikátní identitu. Technologii „čipování pneumatiky“ využívají zástupci FIA k monitorování každé jednotlivé pneumatiky, aby bylo zaručeno, že všechny závodní týmy dodržují platné předpisy o počtu a použití závodních pneumatik. 
 
Takže, bude Jochen Hahn nadále dominovat seriálu závodů se svým novým tahačem Iveco nebo se koruny pro vítěze letos zmocní Buggyra International Racing System? A co Tankpool24 Mercedes-Benz a dvojnásobní mistři Norbert Kiss a Rene Reinert usilující rovněž o vítězství? A dokáže Steffi Halm podávat stejně fantastické výkony jako loni? Už květnový úvodní závod sezóny v Rakousku odhalí, kdo je letos opravdu nejvíc ve formě.
 
Program závodů 2017 FIA European Truck Racing Championship
 
·        13. – 14. května – Red Bull Ring/Spielberg – Rakousko
·        27. – 28. května – Misano – Itálie
·        15. – 16. června – Slovakiaring – Slovensko
·          2. – 3. června – Nürburgring – Německo
·         26. – 27. srpna – Hungaroring – Maďarsko
·          2. – 3. září – Most – Česká republika
·        16. – 17. září – Zolder – Belgie
·        22. – 23. září – Le Mans – Francie
·          7. – 8. října – Jarama – Španělsko
 

Přečtěte si také

Back to top button