Zprávy

Tlak pod kontrolou – Michelin vzdělává řidiče

Společnost Kantar TNS uskutečnila na zadání firmy Michelin mezi českými řidiči průzkum, který ověřuje jejich znalosti v oblasti kontroly tlaku huštění.

Výsledky ukazují, že většina z nich zná negativní účinky jízdy s nedostatečně nahuštěnými pneumatikami. Nejčastěji zmiňovanými důsledky je rychlejší opotřebení pneumatik a snížení bezpečnosti. Tato rizika připomíná řidičům také vzdělávací kampaň Michelin nazvaná „Tlak pod kontrolou“.
 
V průzkumu společnosti Kantar TNS[1], uskutečněném na žádost firmy Michelin, byli řidiči požádáni, aby uvedli důsledky jízdy s příliš nízkým tlakem vzduchu v  pneumatikách. Více než polovina z nich (55 %) uvedla jako jeden ze tří nejzávažnějších důsledků rychlejší opotřebení pneumatik, 46 % poukázalo na nižší jízdní bezpečnost a 43 % na horší jízdní vlastnosti vozidla. Za těmito důsledky následovala vyšší spotřeba paliva (36 % řidičů) a snížená přilnavost vozidla (33 % řidičů).
 
Na všechny tyto negativní vlivy jízdy s nedostatečným tlakem huštění upozorňuje rovněž Michelin ve své vzdělávací kampani „Tlak pod kontrolou“. Odborníci připomínají, že správný tlak huštění má vliv na:
– jízdní bezpečnost, protože zajišťuje větší přilnavost, zkracuje brzdnou dráhu a snižuje riziko prasknutí pneumatiky;
– odolnost pneumatiky, čímž prodlužuje její životnost o  jednu sezónu;
– ekonomičnost a ekologičnost jízdy, protože snižuje spotřebu paliva o přibližně 0,3 l na 100 km.
 
Otázka bezpečnosti z hlediska správného tlaku huštění pneumatik by pro české řidiče měla být zásadní, protože podle průzkumu společnosti Kantar TNS, uskutečněného na zadání firmy Michelin, téměř dva ze tří řidičů (64 %) považují pneumatiky za jeden ze tří nejvýznamnějších prvků pro zajištění jízdní bezpečnosti. Vyšší počet odpovědí měl pouze brzdový systém, který uvedlo 96 % respondentů. Řídicí systém uvedlo 60 % řidičů.
 
Více doporučení a pravidel ohledně správného tlaku vzduchu v pneumatikách je možné nalézt na stránkách www.tlakpodkontrolou.michelin.cz. Na stránkách akce se nachází rovněž materiály připravené známým automobilovým závodníkem Tomášem Engem, který se do této vzdělávací akce zapojil. Kampaň „Tlak pod kontrolou“ bude v Česku probíhat do 23. dubna. Do tohoto data bude na stránkách www.tlakpodkontrolou.michelin.cz se bude konat také vzdělávací soutěž, v níž bude možné vyhrát například celosvětově první letní pneumatiky se zimní homologací MICHELIN CrossClimate+.
 
„Tlak pod kontrolou“ je kampaň, kterou Michelin pořádá po celé Evropě.
 
Michelin je celosvětovým technologickým lídrem na trhu s pneumatikami. Skupina Michelin vyrábí, prodává a propaguje produkty a služby související s mobilitou – pneumatiky pro osobní i nákladní vozidla, letadla, jízdní kola, zemědělské a stavební stroje, motocykly, stejně jako průvodce, mapy, atlasy a internetové služby (ViaMichelin.com). Sídlo Skupiny je ve francouzském městě Clermont-Ferrand. Společnost zaměstnává více než 111 tisíc osob ve170 zemích. Michelin má 68 výrobních závodů v 17 zemích.
 

Přečtěte si také

[1] Výzkum uskutečněný v únoru 2017 na žádost společnosti Michelin výzkumným centrem Kantar TNS prostřednictvím internetu na reprezentativním vzorku aktivních řidičů.

Přečtěte si také

Back to top button