Zprávy

Společnost Šmídl pokračuje v obnově vozového parku

Společnost Šmídl pokračuje v obnově vozového parku s cílem do konce roku 2017 provozovat pouze vozidla splňující přísnou ekologickou normu EURO 6.

Nákladní kamionová doprava je jedním z nejrozšířenějších způsobů přepravy zboží nejen v rámci České republiky, ale také v rámci evropského kontinentu. Pro co nejnižší zatížení životního prostředí je na dopravní společnosti apelováno, aby provozovaly nejnovější vozidla s minimem emisí.
 
Dopravní společnost Šmídl patří k těm, které se rozhodly přistupovat k životnímu prostředí odpovědně. Jako jedna z prvních dopravních společností v Evropské unii převzala zcela nová vozidla Scania Next Generation, která plní přísnou emisní normu EURO 6. Vedle toho, že mohou řidiči využívat všech dostupných moderních technologií při svých dlouhých cestách, přistupuje společnost odpovědně také k životnímu prostředí.
 
Nová generace kamionů Scania je podle výrobce připravena snižovat náklady na provoz a údržbu při současném zvýšení provozuschopnosti vozidla. Dopravní společnost Šmídl investovala prozatím do zkušebního provozu 6 vozidel nové generace, která společně s vozidly Mercedes-Benz, předchozí generací vozidel Scania a vozidly Iveco tvoří vozový park o velikosti téměř 300 automobilů.
 
„Nové vozy nám umožní zefektivnit přepravu a pro mnoho řidičů, budou jistě atraktivním zpestřením každodenního řízení.  Vozidla navíc přinášejí vyšší pasivní i aktivní bezpečnost,
což je pro nás jeden z nejdůležitějších parametrů,“ dodává ředitel dopravy společnosti Šmídl, Zdeněk Kocián.
 
Čistější doprava
Jednou z vlastností nových vozidel je již zmíněný fakt, že splňují emisní normu EURO 6, která je závazná pro všechny nově vyrobené vozy od roku 2015. Zjednodušeně řečeno je cílem této normy snížit obsah NOx ve výfukových plynech o 50 % oproti normě EURO 5. S produkcí NOx mají větší problém vozidla se vznětovým motorem než ta se zážehovým.
„Vozidla kategorie N3 obvykle vyměňujeme po třech až čtyřech letech provozu.  Z výše uvedeného tedy vyplývá, že již více jak 3/4 našich vozidel splňují aktuálně nejpřísnější normu EURO 6.  Dokončení obměny kompletního vozového parku na vozidla splňující normu EURO 6 v letošním roce je v souladu s environmentální politikou naší společnosti.“ doplňuje Zdeněk Kocián.
 
Evropské emisní normy existují již od roku 1993, kdy začala platit norma EURO 1 (vycházela z americké normy US Federal 83). Od té doby došlo ke znatelnému snížení emisí produkovaných silničními vozidly. Třeba množství pevných částic vznikajících spalováním nafty se od roku 1990 snížilo o 99 procent, oxidy dusíku pak o 98 procent.
Norma EURO 6 se zaměřuje zejména na emise oxidů dusíku. Od 1. září 2014 platí, že diesely nesmějí vykazovat emise oxidů dusíku vyšší než 80 mg na ujetý kilometr. Vozidla se zážehovým motorem mají tuto hranici nastavenou na 60 mg na kilometr, přitom předchozí limit byl 180 mg na km.
 
Společnost Šmídl patří v České republice mezi největší dopravce a funguje jako rodinná firma již od roku 1990, kdy byla založena. V roce 2016 společnost zaměstnávala přes 400 osob a provozovala necelé 300 kamionů, s nimiž zajistila na 15 000 přeprav ročně. V současné době má dopravní společnost Šmídl celkem pět poboček v rámci republiky – Vysoké Mýto, Žamberk, Králův Dvůr, Kutná Hora a Brno.
 
O společnosti Šmídl:
Společnost založil Vladimír Šmídl v roce 1990. Z původně rodinné firmy se společnost rozrostla do holdingového uspořádání a pěti poboček v celé České republice. Šmídl má více než 25letou tradicí působení na českém trhu v oblasti dopravy a postupem času také v komplexním poskytování logistických služeb. Kvalitu zajišťovaných služeb dokládá řada ocenění, mezi jinými například účast ve finále soutěže Evropský autodopravce roku – European Transport Company of the Year 2009 v Amsterdamu.

Přečtěte si také

Back to top button