Zprávy

Malé i velké firmy mění dlouho zažité návyky v oblasti servisu aut

České i mezinárodní společnosti začínají důvěřovat neautorizovaným servisům a svěřují jim do rukou servis a údržbu svých služebních vozů.

Česká pobočka firmy Schindler už téměř tři roky využívá službu Elit Car Fleet Service a za tu dobu ušetřila nejen za servis desítky tisíc korun.  
 
Servisní náklady tvoří až desetinu z celkových výdajů na provozování služebního automobilu (TCO – Total Cost of Ownership, celkové náklady na vlastnictví), což rozhodně není nezanedbatelná částka. Například společnost Schindler CZ, jejíž flotilu tvoří zhruba 270 osobních i užitkových aut různých značek rozesetých po celé České republice, vydává za opravy desítky tisíc korun ročně. Jednou z cest, jak tyto náklady efektivně snížit, je změna autorizovaného servisu za kvalitní neznačkovou síť. „V prosinci 2012 jsme proto po analýze nabídek svěřili servis našich vozů síti Elit Car Fleet Service,“ vysvětluje Martin Tajnecký ze společnosti Schindler CZ. Tímto dlouhá léta nemyslitelným krokem se okamžitě podařilo snížit náklady na servis v průměru až o deset procent.  
 
Přímá finanční úspora ale nebyla zdaleka jediným pozitivním přínosem tohoto rozhodnutí. „Vedle okamžitého finančního benefitu oceňujeme i transparentnost faktur za opravu,“ dodává Martin Tejnecký. Jeho slova potvrzuje i Peter Škoda, technický ředitel společnosti LeasePlan ČR, jednoho z největších poskytovatelů operativního leasingu, jež také patří mezi zákazníky služby Elit Car Fleet Service: „Když potřebujeme, můžeme on-line nahlédnout do servisní historie jakéhokoliv vozu, což zaručuje absolutní přehled o nákladech na servis.“
 
Oba se také shodují na tom, že obrovskou časovou úsporu přináší systém jednotné fakturace. „Zatímco dříve jsme měli od servisů několik druhů faktur, což zvyšovalo nároky na účetní, nyní pracujeme s jediným vzorem. To nesmírně usnadňuje kontrolu toho, co si servisy účtují,“ říká Martin Tejnecký ze společnosti Schindler CZ.
Další předností služby Elit Car Fleet Service je to, že zatímco u značkových servisů se ceny za náhradní díly a práci obvykle liší podle kraje, u CFS jsou jednotné a platí pro celou síť.
 
Ta dnes čítá přes 80 servisů po celé České republice. „Navíc naši správci vozového parku vše domlouvají pouze s jediným člověkem z Elitu, dřív museli obvolávat každý servis zvlášť,“ doplňuje Martin Tejnecký.
 
Vedle výše jmenovaných firem jsou zákazníky služby Elit Car Fleet Service například ještě Budějovický Budvar, Česká pošta, ALD, Arval, Home Credit nebo Airbank. Celkem má Elit ve správě přes 4500 aut, a to jak nových v záruce, tak i starších.
 

Přečtěte si také

Back to top button