Testy osobních vozů

Isuzu D-Max 2.5D Twin Turbo AT Custom – Málo známá kvalita

Přestože je Isuzu nejstarší japonská značka, v České republice příliš známá není. Přitom pick-up D-Max má rozhodně co nabídnout.

 Ačkoliv je Isuzu největší světový výrobce užitkových automobilů, u nás jej znají opravdu jen skuteční fajnšmekři. Přitom tahle značka vyrábí autobusy (u nás je prodává společnost Turancar), nákladní auta a právě pick-upy. Nicméně v Evropě je jejich nabídka skromnější než třeba v Asii. Pokud se ale poohlížíte po pick-upu, rozhodně byste tuhle značku neměli ve svém výběru vynechat.
 
Jeden model
Jak už jsme uvedli, nabídka osobních aut Isuzu je docela skromná, zahrnuje totiž pouze pick-up D-Max. Stejně jako u konkurence je k dispozici ve třech tradičních variantách kabin. Základem je dvoumístný typ Single Cab, další variantou je čtyřmístný Space Cab s proti sobě otevíranými dveřmi, přičemž obě lze objednat bez korby připravené pro nástavby (Cab Chasis), a třetí je v Česku obecně nejoblíbenější pětimístný Double Cab s klasicky otvíranými dveřmii. A právě tuto variantu jsme měli k dispozici.
 
Pro práci i rodinu
Pick-upy jsou v prvé řadě pracovní nástroje, nicméně právě provedení Double Cab částečne plní i roli rodinného vozu, se kterým se nemusíte stydět přijet ani do divadla. Obzvláště testovaný kus přitahoval pozornost okolí efektními černými koly s terénními plášti, tmavými polepy karoserie, čelním rámem nebo bočními nášlapy. Spíše rodinné než pracovní ambice tohoto auta naznačovala i čalouněná korba, kterou navíc chránilo zvedací víko. Pokud si chcete dopřát luxusu, vrcholná verze Premium nabízí kožený interiér s elektricky ovládanými sedadly. My jsme testovali prostřední výbavu Custom a nijak jsme rozhodně nestrádali.
 
Jediný, ale silný
K pohonu všech variant Isuzu D-Max slouží jediný vznětový čtyřválec 2,5 l, který díky dvoustupňovému přeplňování posílá na převodovku, v našem případě samočinnou (v základu je šestistupňový manuál), 400 Nm. A jelikož má motor sílu ve velmi širokém spektru otáček, vůbec mi nevadilo, že je automat pětistupňový. A pokud chcete tahat těžké přívěsy, za D-Max můžete zapřáhnout až 3,5 t (celková hmotnost soupravy je 6 t!), tak automat jednoznačně doporučuji. Měnič totiž zajistí plynulý rozjezd, takže nebudete trápit spojku. Motor má hlavně za studena trochu jadrnější zvuk, rozhodně z něj ale nebolí ani po delší jízdě hlava. Spotřeba motoru se pohybuje mezi 8 a 10 l paliva, v průměru lze jezdit za 8,5 l. A to je na tak velké auto solidní.
 
Stará škola
D-Max používá koncepci s tuhým rámem, lichoběžníkovými závěsy vpředu a tuhou zadní nápravou odpruženou listovými pery zajišťujícími vysokou nosnost (téměř jedna tuna). Člověk zhýčkaný komfortem dnešních SUV bude asi trochu pohoršen poskakováním zadní nápravy a pocitem „plavání“ na silnici, na druhé straně nemusíte kličkovat mezi výmoly, protože robustní podvozek si poradí i s nejhorším tankodromem. A když se vydáte do skutečného terénu, můžete se spolehnout na pohon všech kol (standardně jsou hnaná zadní kola, přední můžete připojit i za jízdy do rychlosti až 100 km/h), redukci a skvělé terénní parametry auta. Brodit se můžete do hloubky 600 mm, nájezdový úhel vpředu je 24°, vzadu 30°, přechodový úhel 22 °, světlá výška 275 mm a maximální boční náklon je 49°. Něčím takovým se žádný jiný pick-up nemůže pochlubit.
 
Někde mezi
Cenově se D-Max nepodbízí, zároveň ale není ani přehnaně drahý. K dispozici je ve třech výbavách Basic, Custom a Premium, testované provedení Double Cab Custom začíná na 806 363 Kč (bez daně), což je přijatelná cena. Za konkurencí trochu zaostává zárukou 3 roky nebo 100 000 km.
Michal Štengl, foto autor
 
Pracovní nástroj
ISUZU je dnes světově uznávaným specialistou na naftové motory a globálním hráčem na mezinárodních trzích s užitkovými vozidly. Roční produkcí okolo 700 000 užitkových a nákladních vozů různých kategorií a výrobou 1,2 milionu moderních naftových motorů se řadí mezi největší výrobce těchto technologií na světě. ISUZU zaujímá vedoucí postavení na japonském trhu. ISUZU v roce svého výročí 100 let od založení společnosti upevnilo svojí pozici jako třetí největší výrobce užitkových vozů na světě. Vozidlo Isuzu D-Max je jediným pick-upem od výrobce nákladních a užitkových vozidel a splňuje nejvyšší požadavky svých zákazníků. Isuzu D-Max je skutečný pracovní nástroj, nikoliv jen hračka.
Ivan Růžička
ISUZU Sales
Deutschland GmbH
 
TECHNICKÉ ÚDAJE
 
Isuzu D-Max 2.5D
Twin Turbo AT Custom
Motor:
Ř4/vznětový
Zdvihový objem:
2499 cm3
Max. výkon:
120 kW (163 k)/3600 min-1
Max. točivý moment:
400 Nm/1400-2000 min-1
Maximální rychlost:
180 km/h
Zrychlení 0-100 km/h:
8,4 s
Převodovka:
A5
Kombinovaná spotřeba:
8,4 l/100 km
Komb. spotřeba v testu:
8,4 l/100 km
Emise CO2:
220 g/km
Rozměr náklad. prostoru:
1552 x 1530 x 465 mm
Pohotovostní hmotnost:
2048 kg
Celková hmotnost:
3000 kg
Rozměry d/š/v:
5295 x 1795 x 1795 mm
Rozvor:
3095 mm
Cena testovaného vozu:
850 565 Kč (bez DPH)
 

Přečtěte si také

Back to top button