Testy osobních vozů

Volkswagen Multivan 2.0 TDI Generation Six – Přes dvě stě

Chcete-li takhle rychle uhánět se svou rodinou na dovolenou nebo s kolegy na jednání, pořiďte si nový Volkswagen Multivan se špičkovým dvouturbovým 2.0 TDI. Ve speciální edici Generation Six přitahuje pozornost i svým vzhledem.

Novou generaci T6 už jsme na našich stránkách několikrát představili, nyní jsme usedli za volant vrcholného modelu Multivan. Tohle auto slouží buď jako hodně luxusní hotelový shuttle, často si ho ale pořizují majitelé firem coby rodinné auto místo klasického MPV.
 
Generation Six
Chcete-li se nějak odlišit od masy Multivanů, kterých i přes vysokou cenu bude na našich silnicích jezdit pořád hodně, investujte do verze Generation Six. Výhradně tu totiž můžete mít s dvoubarevnou karoserií. Modro-stříbrná kombinace sice nevypadá vůbec špatně, nejvíc to ale Multivanu sluší v červeno-bílé. Magnetem pro oči jsou ale i plechová kola Disc, která vyvolávají vzpomínku na prvního Bulliho ze šedesátých let.
 
Konference za jízdy
Provedení interiéru odpovídá nejvyšší úrovni, takže ve srovnání s Transporterem či Caravelle jsou zde lepší plasty, dekorace i bohatší výbava a před spolujezdcem je na rozdíl od obou jmenovaných uzavíratelná schránka. Nechybí velký displej s navigací a vysokou úrovní konektivity. Samostatnou kapitolou je variabilita interiéru Multivanu s konfigurací 2+2+3. Dvě samostatná sedadla ve druhé řadě jsou totiž opět otočná, takže můžete za jízdy řešit obchodní věci. Otočné může být i sedadlo spolujezdce, tedy pokud se vzdáte elektrického ovládání, které je u Generation Six vpředu ve standardu. Zadní lavice nabízí posuv i možnost sklopení, lze ji i z vozu vyjmout. Je to ale dřina. Silnou stránkou řady T6 obecně je obří vnitřní prostor.
 
To nejlepší
Zatímco užitkové Transportery se většinou kupují s nejslabším motorem a základní výbavou, Multivany si lidé naopak pořizují v plné náloži a s nejsilnějším motorem. V případě současného Multivanu je to 2.0 BiTDI a testovaná výbava Generation Six. My jsme ale neměli úplně tu top kombinaci, protože motor roztáčel jen přední kola přes manuální, lehce ztuha jdoucí převodovku. Úplný top totiž představuje čtyřkolka 4Motion se sedmistupňovým automatem DSG, za který utratíte minimálně 1 267 152 Kč (bez DPH). Naše auto vyšlo v základu „jen“ na 1 141 356 korun, jenže další doplňková výbava ale cenu vyšroubovala přes 1,32 milionu Kč.
 
Dvě turba v akci
Dvouturbový diesel měl Multivan už v minulosti, nyní se nabízí nová verze Euro 6 s výkonem 150 kW/204 k a momentem 450 Nm. Ten umí Multivan rozjet až na 203 km/h, což už je opravdu „hukot“. Spolupráce dvou turbodmychadel zajišťuje plynulý zátah a velkou porci energie ke zrychlování. Samozřejmě cokoliv nad 120 km/h je s něčím tak velikým, jako je Multivan, provozně dosti neefektivní. Pokud se pohybujete kolem této hodnoty, vystačí si motor s osmi litry. Nad ní ale umí jezdit i za 11 litrů. Motor plní EURO 6, pracuje s technologií BlueMotion (standardně má stop-start) a je vybavený systémem SCR se vstřikováním kapaliny AdBlue, jejíž zásoba 13 l vystačí asi na 7000 km. Servisní interval čtyřválců TDI je proměnný, maximum je klasických 30 000 km nebo 2 roky, výměna rozvodového řemene by měla proběhnout po 210 000 km.
 
Poprvé s adaptivními tlumiči
Multivan je s motorem 2.0 BiTDI hodně rychlý, proto se k němu standardně montuje adaptivní podvozek DCC. Tato vymoženost se v řadě T objevila vůbec poprvé. Nabízí tři režimy pérování, nicméně pokud auto není zatížené, tak rozdíly mezi jednotlivými režimy tlumičů nijak zvlášť nepocítíte. I v komfortním módu budete na našich nerovnostech trochu poskakovat, i když o dost méně než dřív. Větší komfort ocení hlavně cestující vzadu. Chválíme i skvělé odhlučnění, ke kterému přispěl standardní akustický paket se silnějšími skly.
 
Se slevou a s delší zárukou
Jak už jsme psali, Volkswagen se v případě řady T nikdy cenově nepodbízel, a nejinak je tomu i u T6, resp. Multivanu. Na vybrané verze včetně Generation Six ale Volkswagen nasadil akční ceny. I tak je ale Multivan hodně drahé zboží, za které můžete nechat u prodejce i přes dva miliony korun. Na nezájem si ale Volkswagen nestěžuje. Možná i proto, že zákazníkům dává záruku prodlouženou na 4 roky nebo 200 000 km.
Michal Štengl, foto autor
 
Vůz, který nic nezastaví
Nový Volkswagen Multivan je nejvšestrannějším automobilem svého druhu, který hravě překoná všechny překážky každodenního provozu a zároveň je skvělým parťákem pro aktivní životní styl ve volném čase. Variabilní interiér umožňuje nejrozmanitější uspořádání sedadel s možností podélného posouvání, otáčení, sklápění i kompletní demontáže. Kromě nevšední praktičnosti dokáže Multivan nabídnout také pohodlí a bezpečí luxusní limuzíny, k čemuž přispívají mimo jiné nejmodernější asistenční, informační a zábavní systémy, včetně atraktivních funkcí z oblasti konektivity. Nový Multivan těží i ze svých genů legendární řady T, díky nimž disponuje robustní konstrukcí, která je zárukou odolnosti a spolehlivosti i v těch nejnáročnějších podmínkách. Připočtěte k tomu suverénní pohon všech kol 4Motion a výkonné a zároveň i hospodárné motory, a máte vůz, který nic nezastaví.
Lenka Vaňková, Public Relations  Volkswagen
Užitkové vozy
 
TECHNICKÉ ÚDAJE
 
Volkswagen Multivan 2.0
TDI Generation Six
Motor:
Ř4/vznětový
Zdvihový objem:
1968 cm3
Max. výkon:
150 kW (204 k)/4000 min-1
Max. točivý moment:
450 Nm/1400-2500 min-1
Maximální rychlost:
203 km/h
Zrychlení 0-100 km/h:
9,8 s
Převodovka:
M6
Kombinovaná spotřeba:
6,6 l/100 km
Komb. spotřeba v testu:
8,2 l/100 km
Emise CO2:
169 g/km
Objem zavaz. prostoru:
4300 l
Pohotovostní hmotnost:
1995 kg
Celková hmotnost:
3080 kg
Rozměry d/š/v:
5006 x 1904 x 1950 mm
Rozvor:
3000 mm
Cena testovaného vozu:
1 322 314 Kč (bez DPH)

Přečtěte si také

Přečtěte si také

Back to top button