Testy osobních vozů

Volkswagen Passat 2.0 TDI 4Motion DSG – Übermann(ažer)

Volkswagen Passat se během sedmi generací vypracoval z dělníka na smetánku mezi neprémiovými manažerskými modely. A jeho obliba mezi vedoucími pracovníky neutuchá ani v případě osmé generace. Vyzkoušeli jsme sedan se 140kW dieselem a pohonem všech kol.

Zatímco v případě přechodu mezi šestou a sedmou generací šlo vlastně jenom o vizuální facelift, Passat B8 je zbrusu nový. Tedy alespoň z hlediska techniky, protože po vzhledové stránce může někdo namítat, že vypadá podobně jako B7. Základní linie karoserie se sice nijak radikálně neměnily, nový Passat ale vyvolává mnohem více emocí než kdykoliv předtím.
 
Kde už jsme to viděli?
Pro interiér platí totéž co pro exteriér, tvůrci se nepouštěli do žádných experimentů a vycházeli z minulé generace. Několik novot se ale přece jen objevilo. Novým dominantním prvkem je horizontální pás ve stylu výdechů ventilační soustavy, který se táhne po celé šířce přístrojové desky. Uprostřed ho přerušují analogové hodiny. Další inovaci je třeba hledat v kapličce, kde místo klasických ručičkových ukazatelů může zářit velký digitální displej Active Info Display. Skvělá věc, kterou si určitě pořiďte, hlavně v kombinaci s navigací.
 
Nakukuje mezi prémiovky
Volkswagen ale moc dobře ví, že cesta k věrnosti zákazníků (a k jejich peněžence) vede i přes něco tak abstraktního, jako je dojem vysoké kvality. A tu v Passatu cítíte na kaž­dém detailu. Nicméně jenom krásným interiérem by ale Passat zákazníky nepřesvědčil, on je vynikající prakticky ve všech ohledech. Nabízí nadprůměrný vnitřní prostor (i když vzadu je ve srovnání s kombi o něco méně místa nad hlavou), vysokou užitnou hodnotu (u sedanu ji trochu omezuje vstupní otvor) a armádu nových bezpečnostních asistentů. Díky jednomu nemusíte v koloně ve městě držet volant, jiný za vás zase zacouvá s vlekem.
 
Nový podvozek
Passat nikdy nebyl typ auta, který by vás uchvátil jízdními vlastnostmi a přinášel moře emocí, byl především univerzál, vynikal bezpečnými jízdními vlastnostmi a komfortem pérování. A to platí i o osmé generaci. Na jízdní vlastnosti i celkový komfort mají velký vliv adaptivní tlumiče DCC (Dynamic Chassis Control) a tuhá karoserie. Passat jezdí skvěle nejen dopředu, ale obdivuhodně se chová i v zatáčkách, kde jeho setrvačné hmoty účinně eliminuje pohon všech kol se spojkou Haldex a systém XDS+. Jeho královskou disciplínou jsou ale především dlouhé dálniční přesuny, které je radost v něm absolvovat.
 
Druhá nejsilnější
Nejčastější volbou zákazníků je 110kW diesel, nicméně na silnicích jezdí i docela dost Passatů s červeným nápisem TDI, prozrazující, že majitel (či zaměstnavatel) měl dost peněz na nejvýkonnější dvoulitrový diesel 2.0 BiTDI s 240 k. Mezi nimi je v nabídce verze se 140 kW/195 k a 400 Nm, kterou jsme měli k dispozici i my. Ta se ve verzi s pohonem všech kol dodává výhradně se skvěle a spolehlivě fungující šestistupňovou automatickou převodovkou DSG. Zatímco stejná kombinace ve Škodě Superb Combi nás nijak neoslovila (TL 12-1), v Passatu jako by byl celý hnací řetězec naladěný lépe. Z motoru byla cítit dynamika a chuť přidávat i ve vysoké rychlosti. Tu umí Passat velmi dobře maskovat, teprve za hranicí 200 km/h začne do interiéru pronikat větší hluk. Stejně nás mile zaskočila spotřeba, zatímco v Superbu jsme jezdili za 6,5 l, Passat si nárokoval o víc než litr méně.
 
Je si moc dobře vědom svých kvalit
V Passatu funguje všechno tak nějak samozřejmě a neexistuje prakticky nic, co by vás na něm popuzovalo. Svých předností si je vědom, stejně jako toho, že jsou firmy ochotné si za tohle povedené auto připlatit. Základní cena sedanu startuje na 549 504 Kč (bez DPH) za 1.4 TSI 125 k. Testovaná kombinace 2.0 TDI 140 kW, automatu DSG, čtyřkolky a výbavy Highline stojí v základu 809 834 Kč. Jenže další příplatky, hlavně za asistenty či navigaci, poslaly cenu hravě přes milion korun, konkrétně na 1 058 678 Kč. Na Passatu ale neproděláte, protože má vysokou zůstatkovou hodnotu a v bazarech je po něm velký hlad.
 
Manažerský etalon
„Manažerský etalon ve svém nejnovějším provedení nastavil opravdu vysokou laťku. Proti přímým konkurentům ho zvýhodňují nejmodernější technologie vyhledávané jeho náročnou klientelou – například dvojitě přeplňovaný turbodiesel BiTDI, digitální přístrojový panel Active Info Display nebo systém palubní konektivity Car-Net. Kromě toho poslední osmá generace Passatu dělá nejlépe všechny ostatní věci každodenního života: uvnitř nabídne pohodlí a bezpečí, zvenčí dokáže výborně reprezentovat, jeho provozní náklady jsou nízké a zážitek z každého ujetého kilometru vysoký. Ať už ho řídí náročný manažer nebo jeho manželka. Volkswagen Passat se stal v loňském roce  po modelu Golf hned druhým nejprodávanějším vozem značky v České republice a Passat Variant pak dokonce jednoznačně dominoval ve své kategorii.“ Daniel Harant, ředitel divize Volkswagen osobní vozy.
 
TECHNICKÉ ÚDAJE
 
Volkswagen Passat 2.0 TDI
4Motion DSG
Motor:
Ř4/vznětový přeplňovaný
Zdvihový objem:
1968 cm3
Max. výkon:
140 kW (190 k)/3500-4000 min-1
Max. točivý moment:
400 Nm/1750-3000 min-1
Maximální rychlost:
235 km/h
Zrychlení 0-100 km/h:
7,7 s
Převodovka:
A6
Kombinovaná spotřeba:
4,6 l/100 km
Komb. spotřeba v testu:
5,6 l/100 km
Emise CO2:
119 g/km
Objem zavaz. prostoru:
586/1152 l
Pohotovostní hmotnost:
1655 kg
Celková hmotnost:
2110 kg
Rozměry d/š/v:
4767 x 1832 x 1441 mm
Rozvor:
2786 mm
Cena testovaného vozu:
1 058 678 Kč (bez DPH)
 

 

Přečtěte si také

Back to top button